Antagen KalleAnka | Ansökan till Servervakt [Viktå]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

KalleAnka0193

Icke Medlem
Meddelanden
658
Reaction score
15
Vad är ditt namn i verkligheten? Daniel

Vad heter du på discord? de_danne

Vad är ditt Hex:ID steam:110000144059819

Ange ditt födelsedatum 25 Juli 2008

Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är aktiv när jag har minsta lilla tid över, är inne när jag inte har något att plugga på eller när jag inte jobbar.
Det är 3-4 vardagar samt att jag är inne nätter på lördagar och hela söndagar.
På skollov är jag inne 8h+ varje dag.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Ungefär en månad.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) (Vill påpeka att detta var min storebrors dator, jag började spela FiveM 2022 och inte 2021 så det inte mina bans. https://cdn.discordapp.com/attachments/1069036801982996603/1453091535305314607/image.png?ex=694c3073&is=694adef3&hm=529342dab5a50032f7ffb0e8ef329a9a2d04ae69ae07078331e053acacc4df9c&

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Som servervakt ska man upprätthålla ordningen inne på servern. Det innebär att man håller koll på det som händer i spelet och ingriper när någon tydligt bryter mot reglerna eller förstör RP. Upptäcker man regelbrott ska man kicka eller sv-banna personen för att säkerställa att RP-nivån hålls hög och att servern fungerar som den ska.

Man har inget ansvar att aktivt leta fel, utan agerar på det man själv ser och hör. Samtidigt RPar man som vanligt och deltar i spelet på samma villkor som andra. Rollen handlar om att skapa en trygg och seriös miljö där reglerna följs och där alla som är på servern faktiskt är där för att bedriva bra RP.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt för att jag bryr mig om servern och vill att RP-nivån ska vara hög och seriös. Jag gillar ordning och rättvisa, och jag tycker det är viktigt att reglerna följs så att alla får en bra upplevelse när de spelar. När regler följs och folk spelar seriöst blir upplevelsen bättre för alla, inte bara för enskilda personer.

Som servervakt kan jag bidra genom att ingripa när någon tydligt bryter mot reglerna och samtidigt fortsätta RP:a som vanligt. Jag är lugn, objektiv och tar beslut utifrån vad jag själv ser, inte på känslor eller personliga åsikter.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption innebär att man missbrukar sin roll för egen vinning eller för att gynna vänner. Som servervakt kan det till exempel handla om att man blundar för regelbrott som ens kompisar gör, ger mildare straff än vad som är rimligt eller använder sin position för att få fördelar i RP.

Abuse handlar mer om att använda sina befogenheter på fel sätt. Det kan vara att kicka eller banna någon utan tydlig anledning, agera på känslor, hämnas i situationer eller ingripa i RP utan att det faktiskt finns ett regelbrott. Abuse kan också vara att använda servervakt-rollen för att styra RP eller vinna situationer

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Välkommen till Servervakt Teamet!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka