Accepterad kalka | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

kalka

Medlem
Meddelanden
15
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198859921751/

Ditt Hex-ID: steam:1100001359fa957

Vad är din discord tagg? _kalka

Vem var det som bannade dig? V8an

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-11-16 131419.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår att staff valde att banna mig eftersom det framstod som att jag använde tredjepartsmjukvara i form av ett soundpack. Även om det aldrig var min tanke att fuska, så är det mitt ansvar att se till att allt jag använder i ig följer reglerna. Jag förstår att det som hördes i klippet gav intrycket av ett otillåtet ljudpaket, och därför förstår jag varför beslutet togs.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag kom precis in på servern, loadar in och ska gå från punkt A till B. Då blir jag vdmad av 2 ickemedlemmar. Jag väljer att klippa och hoppa support. Tanken med detta var att jag skulle ta bort ljudet efter att jag blivigt revvad. Men sedan blir jag permanent avstängd.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag vill att ni ska förstå mig med att jag tar ansvar för att jag borde ha dubbelkollat soundpacket innan jag använde det. Därför ligger felet delvis hos mig. Samtidigt anser jag att bannen blev hård eftersom min avsikt aldrig var att fuskaJag försökte inte dölja något utan var öppen i support. Om ni anser att ansvar för sina egna filer är absolut regel så förstår jag det, men jag hoppas att min transparens och ärlighet väger in i beslutet.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivigt bannad tidigare. Men aldrig för något liknande. Jag har aldrig använt mig utav tredjeopartsmjukvaror. Det var aldrig tanken. Därför tog jag det extra hårt och har verkligen reflekterat över hur viktigt det är att kontrollera allt man installerar.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag borde ha granskat soundpacket innan jag installerade det. Jag borde inte ha litat på att det var ofarligt bara för att det kom från en vän. Jag skulle kollat soundpacket i en skottserver innan för att säkerhetställa att det inte var något skumt med det. Om vi skulle backa tiden så hade jag helt enkelt inte litat på min vän. Jag hade helt enkelt inte installerat paketet förrän jag själv gått igenom det ordentligt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, absolut. Jag har lärt mig att även om något inte är avsiktligt, så är ansvaret fortfarande mitt. Jag kommer aldrig mer installera något i spelet utan att först kontrollera det noggrant. Jag har också förstått hur strikt reglerna är kring tredjepartsfiler och varför de måste vara det.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka