Inaktuell kakan.jr | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

kakan.jr

Icke Medlem
Meddelanden
54
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Aron

Ditt discordnamn: kakan.jr#4765

Ange ditt födelsedatum 20 Februari 2007

Varför ska just du bli staff? Det som fångar mitt intresse i att ansöka till staff är att jag nu spelat på Unive sedan Ca sommarn 2021 och hade med denna erfarenhet inom rpn velat ansöka till just staff. Jag känner då att jag lärt mig mycket under denna tiden. En så pass stor server som denna behöver mycket folk som kan underhålla servern för att hålla den i ett bra skick jag känner då att jag är redo för att ta del av utvecklandet av servern samt kunna hjälpa till med den tid och erfarenhet jag har inom staff yrket samt rp nivån. Jag känner såhär, jag har själv varit en person som behövt hjälp och frågat staffs och ansvariga om hjälp när jag varit behövande. Så med det jag lärt mig under min tid tror jag också skulle kunna vara till hjälp för de som just nu sitter i den sitsen jag gjorde för några månader sedan. Just nu finns det en del helpers samt server vakts på servern som gör ett underbart arbete för serverns bästa. Men om man är fler kan man arbeta ännu mer effektivt och hjälpa varandra så att det inte finns någon som behöver hjälp till slut. Det jag påstår är att man behöver se olika sidor och kunna ta stora beslut och inte vara rädd när det kommer till såna saker. Men såklart man ska inte vara för hård och bestämd utan även vara öppen för att kunna se dess synvinklar. Med den situationen jag sitter i så kan jag verkligen inte tollerera lall och sånt, därför känner jag ändå att i såna sitsar är jag inte rädd för att ta åtgärder. Samt ifall jag skulle bli staff skulle jag inte tollerera att folk sitter och skriker på varandra samt mot staffs. Folk måste kunna acceptera staffs beslut och om man istället sitter och skriker på staffs är det staff dissrespect. Så sammanfattningsvis känner jag väl att jag äntligen känner att jag kan ta denna position och ansöka till staff. Jag skulle gärna själv då vilja hjälpa till och utveckla servern på ett bra sätt. Skulle varit väldigt kul för alla om alla känner sig trygga och kan rpa utan regelbrott och sånt vilket jag vill vara med och uppnå. Eftersom jag då också både varit polis samt kriminell skulle jag väl påstå att jag kan se från bådas perspektiv. Därför skulle jag ändå kunna se situationer från både kriminella samt poliser och annat folks perspektiv. Jag känner även att jag är mogen nog för min ålder för denna uppgiften. Fyllde 14 år i februari och är redo för denna uppgiften. Jag har även lätt för att prata med folk och när jag sv-bannat folk om dom undrar något varför jag gjorde som jag gjorde säger jag gärna till dem att vi pratar. Istället för att någon ska missuppfatta i textformat. Mycket enklare för båda sidor om man kan prata om det känner jag.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Vardagar 15:40-20/21 men måndagar samt har jag träning från 18:15-19:30. Helger kan jag vara lite mer aktiv 12-23 men med lite pauser. Kan även har matcher på helgerna. Men såklart om ni tar in mig kommer jag såklart vara så aktiv som möjligt. Samt varanan helg har jag en annan dator med lite andra saker så jag knappt kan spela unive.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 2021 men jag blev medlem för 4 månader sedan igen.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har några erfarenheter ja kan ju alla kommandon och jag har även varit servervakt på servern. Sen har jag inte så många fler erfarenheter men jag tror verkligen att jag skulle passa som en helper. Men som sagt jag kan alla kommands och jag har varit servervakt innan så att jag tror verkligen att helper hade varit min grej och så vill jag testa på att vara det. Alltså mina erfarenheter är att jag kan alla kommands men jag har aldrig varit helper förut så att det blir som en spännande grej att testa på.

/toggleid om du ska kunna se folks id detta är bra att ha om man specar ett scenario.
/togglename då ser du spelarnas namn över deras karaktärer.
/skin (id) : Du ger person skin så dom kan ändra sitt uttseende
/goto (id) : Du går till den personen du har /goto och doms ID
/announce : du annonserar något i chatten där alla kan se, och då kan du skriva t.ex VIKTIGT MEDDELANDE RÅN VID BANKEN
/ban (id) : du bannar en person en viss tid
/who (id) : Du kollar en person vilka roller dom har Ingame
/kick (id) : Du kickar en person från servern, fast dom kan gå in i servern igen
/tpm : Du lägger en markerning på mapen sen skirver du /tpm sen går du till den posetitonen.
/unfreeze (id) : Du unfreezar den person så dom kan röra sig.
/freeze (id) : Du freezar en person så dom inte kan gå
/setjob (id) (Jobbid) (Rang) : Du ger dig själv ett jobb sen jobbID sen vilket rang
/v (bilensnamn) : Du spawnar in en bil sen måste du skriva spawnamnet till bilen
/noclip : Du blir osynlig och du kan flygga runt i mapen och t.ex specca.
/giveitem (id) (Item) : Du ger någon ett item
/m (id) : Du skriver /m så blir det message sen skriver du till en viss person
/sc : Om jag inte minns fel så är det att man går in i staffchat-
/sqlbanoffline (id) (tid) (anledning) Du bannar en person en viss tid och anledning om dom är offline.
/svban (id) : Du svbanar dom i en timme, så dom är bannad i en timme från servern.
/revive (id) : Du revivivar någon så dom lever igen.
/bring är när du sickar någon till dig
/dv tar bort bil
/announce man skriver ut en viktig sak i chatten som alla på hela servern kan se.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej tror inte det det där är nog det roligaste för mig :D

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka