Accepterad Kabir Ahmed | Polismyndigheten Ansökan [Silathi]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

JetskiBram

Icke Medlem
Meddelanden
157
Reaction score
20
Ange ditt födelsedatum: 17 Maj 2004

Vad heter du på discord? JetskiBram#6144

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Jag har haft två konto på ena hade jag ungefär 350 + timmar innan jag blev hackad och sen på mitt nuvarande konto så har jag 490 + timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Minst +6 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? Jag är inne varje dag minst 6 timmar

Hur många timmar har du på FiveM? -

Vad heter du? Ahmed Svensson

Hur gammal är du? 28

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag känner verkligen att jag gillar polis yrket och är till och med intresserad av den på riktigt (irl) för att jag gillar att hjälpa folk, ha adrenalin och att ta fast i skurkar som inte kan bete sig i vår stad. Jag vill som sagt hjälpa folk och få folk att känna sig trygga ute på stan eller när de åker runt och att de kan känna sig bekväma när polisen är där. Jag vill att skottlossningarna och brottslingarna ska minskas och det ska jag försöka göra det bästa av mig med att göra scenarion så bra och så realistiskt som mjöligt. Vill försöka visa att poliskåren fortfarande är stor och kommer ta över dem kriminella som försöker förstöra för staden. Jag vet vad jag ska göra vid olika tillfällen som till exempel att försöka lösa situationen med kommunikation osv som jag har skrivit på i våldstrappan. Och jag tycker att jag är rätt för polisen för att jag kommer alltid fokusera på vad den högre har sagt till mig så jag inte gör något fel, försöka hjälpa kåren med bra anställda och så det finns en bra stämning.

Varför ska just du bli anställd? Jag vill bli anställd för att som sagt jag kommer försöka höja kårens rp genom att rpa bra, vara så realistiskt som mjöligt vid alla scenarios som sker och få folket i staden att verkligen älska oss och veta att vi är här för alla som behöver hjälp. Jag vill ta fast kriminella eller personer som inte kan bete sig och lära dem en läxa, och det resluterar till minder skottlossningar, mord, drogförsäljning och mer. Jag jobbar inte för pengar utan jag jobbar för att jag verkligen tycker om att vara polis och hjälpa folk som behöver hjälp i vardagen.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag kan hantera stress på ett väldigt bra sätt

Att jag inte tar åt mig av eventuella personliga påhopp

Att jag har lätt för att hålla mig lugn i varje situation

Jag är väldigt snäll, trevlig, omtänksam och att jag har en stor förmåga för att hjälpa personer.

Jag är duktig på att läsa av individer och kan tydligt se om de ljuger eller inte.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har ingen stor poliserfarenhet men kan lite.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag hade till en början väntat på klartecken av min kollega och där efter hade jag, alternativt han gått fram till bilen och frågat om "hens" körkort (som det står i frågan har personen ej något körkort). Där efter hade jag tillsammans med min kollega tagit ett gemensamt beslut om ett eventuellt tillvägagångssätt. Jag hade där efter bett personen i fråga att gå ur sin bil och där efter följa med till polisbilen för att sedan ta ett alkotest. Beroende på vad alkotestet visar så finns det två alternativ. Om det visar negativt så hade jag tillsammans med min kollega tagit upp en anmälan mot föraren på plats och där efter så hade han förmodligen fått en böter för olovlig körning samt att det eventuellt beroende på körsätt även kan bli vårdslöshet i trafik (detta hade i värsta fall även kunnat resultera till ett kortare fängelsestraff). Där efter hade personen i fråga fått ta en taxi eller liknande från platsen. Om han däremot blåser positivt så hade han fått följa med in till station för ett vidare förhör och även riskerat ett något längre fängelsestraff.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag hade direkt kallat in förstärkning och sagt att vi har blivit skjuten och att en av oss ligger nere sen skulle jag säga direkt vart vi var och vilken väg vi var på och sedan hur bilen såg ut, bilmärke, bilfärg, vilken typ av bil t.ex sedan, halvkombi osv. Och därefter hade jag larmat ambulansen till platsen och berättat att vi behöver en ambulans snabbt det är en polis som ligger skjuten här och skickat plats till ambulansen. Och efter att jag både har kallat på förstärkning och ambulansen skulle jag gå fram till kollegan och se hur han mår.
Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit?

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? När vi kommit fram till banken så hade jag tillsammans med min kollega avvisat eventuella människor som kan ha samlats för att titta på vad som händer. Där efter hade vi säkrat platsen (där med bankens utsida). Efter detta hade vi inväntat förstärkning samt en förhandlare. När dom kommer till platsen så hade vi kommunicerat med yttre befäl/högsta tillgängliga polis om eventuella tillvägagångssätt. Vi hade ställt upp oss utanför ifall att rånarna bestämmer sig för att lämna platsen utan några förvarningar och även förberett en eventuell stormningsplan ifall att rånarna bestämmer sig för att skjuta/döda (skada) en eventuell gisslan. Efter detta så får vi lyssna på vad högsta uppsatta polis som befinner sig på platsen säger.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag hade på väg till platsen kommunicerat med min kollega om hur vi på bästa sätt ska kunna närma oss mannen i fråga. När vi väl kommer fram till platsen hade vi fått göra en bedömning om hur kapabel mannen/kvinnan är att skada oss eller någon annan. Om vi märker att det är mycket folk på platsen så hade vi fått agera på ett något kraftfullare sätt och där med försökt att få iväg dom. Vi hade där efter försökt att säga till mannen/kvinnan att lägga ner kniven. Om personen inte hade lyssnat på detta hade jag i detta fall dragit mitt tjänstevapen som i detta fall är en tacer och skjutit honom (siktat på bredaste stället, dvs överkroppen). Efter detta hade jag och min kollega varit tvungna att så snabbt som möjligt avväpna personen (dvs slänga iväg kniven och där efter oskadliggöra honom i form av att sätta handfängsel på personen).
Förklara vad radiodisciplin innebär.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin innebär att inget nödvändigt ska sägas i komradio som t.ex "Hej, jag ska tanka bilen och tvätta den hänger någon med" Utan det ska bara vara viktiga saker. Och att man inte ska prata på varandra så det blir kaos i radion. Det ska alltid börja med ditt rakelnummer som "17-22" och sluta med Kom, Uppfattat, Klartslut.

Vad betyder våldstrappan? Första steget är genom att lösa det via kommunikation

Andra steget kan vara att man tar milda fysiska metoder

Tredje steget kan vara att man tar kraftiga fysiska metoder

Mellan det här den här och nästa steg kan OC Spray vara ett tillväga gång sätt

Fjärde steget att man använder batong och fängsel

Sista steget är att polisen tar hjälp av sitt tjänstvapen, men det här är de abslout sista en polis vill göra och det används enbart om det är fara för polisens liv.

Tillbaka