Inaktuell JZ. | Ansökan till Staff (frankho)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

JZ.

Icke Medlem
Meddelanden
24
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Abdel

Ditt discordnamn: 252jz

Ange ditt födelsedatum 21 December 2007

Varför ska just du bli staff? Jag brinner verkligen för att göra vår server, Unive, till den bästa platsen där alla kan ha en fantastisk och rolig tid. Att vara en del av att påverka servern skulle vara som att leva en dröm. Jag känner att det är dags att gå från att bara spela rollspel till att faktiskt hjälpa andra spelare. Genom att se till att folk har kul på servern kommer vi också att locka fler att delta, eftersom de kommer att berätta för sina vänner och på sina sociala medier. Men hur kan vi få fler att delta? Som support kommer jag att arbeta hårt för att minimera regelbrott och skapa en trygg miljö för alla. Det kan innebära att jag måste vara strikt och agera mot dem som bryter mot reglerna, även om det kan vara svårt när vissa inte ändrar sitt beteende. Jag har erfarenhet av att hantera supportärenden och vet hur man pratar med spelare och hanterar problem på ett professionellt sätt. Naturligtvis kommer det att finnas utmaningar på vägen. Om mina verktyg inte fungerar måste jag vända mig till andra för hjälp, och om vi inte har tillräckligt med bevis för att agera kan det vara frustrerande. Men det finns alltid sätt att lösa problemen, och jag är fast besluten att göra mitt bästa för att göra servern till en bättre plats för alla. För mig personligen är det viktigt att undvika långa väntetider för support, och jag kommer att göra mitt bästa för att se till att ingen behöver vänta för länge på hjälp.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker inte att krim rp:en fungerar så bra på Unive just nu. Det är många som bryter regler och börjar skjuta utan anledning, vilket förstör RP-upplevelsen. När jag började spela här för tre år sedan var det annorlunda. Då kunde man ha intressanta och spännande RP-situationer utan att det direkt gick över till skjutningar eller att folk började kalla varandra för kränkande saker. Det kändes som att rp:en var mer seriös och att spelarna verkligen respekterade reglerna. Nu märker jag att folk ofta kör iväg så fort man närmar sig, för de är rädda att bli skjutna, vilket gör att mycket av det roliga i rp:en försvinner. Jag saknar den gamla og rp:en, där gäng kunde ha roliga och spännande scenarion utan att det alltid slutade i våld. Då handlade det mer om bra rollspel än om att vinna eller döda. Jag tycker det är viktigt att vi får tillbaka den typen av RP på servern, så att alla kan ha kul och RP
blir mer realistisk och underhållande igen.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att lösa problemet med Krim rp:en, där regelbrott och överdrivet våld är vanligt, kommer jag tillsammans med resten av staff teamet att arbeta mer aktivt med att övervaka och förbättra spelet. Vi behöver vara mer närvarande och konsekventa i vårt arbete, vilket innebär att vi snabbt ingriper när vi ser att regler bryts och säkerställer att alla situationer behandlas opartiskt och rättvist. Det är viktigt att vi som staff alltid agerar professionellt och neutralt, oavsett vilka spelare som är inblandade, för att skapa en rättvis och trygg spelmiljö.

Vi ska också förbättra kommunikationen med spelarna genom att regelbundet påminna dem om vikten av att följa regler och uppmuntra till mer realistisk och engagerande rp. Genom att vara tydliga och tillgängliga kan vi hjälpa spelare att förstå varför vissa beteenden förstör RP upplevelsen för andra och guida dem mot bättre rollspelsscenarion.

Genom att samarbeta och vara konsekventa i våra åtgärder kan vi skapa en mer positiv atmosfär där Krim rp:en återigen blir något som alla spelare kan njuta av utan att det spårar ur i regelbrott eller överdrivet våld.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt som en staff är otroligt viktigt, både för mig personligen och för serverns rykte. Som staff representerar man Unive och sätter standarden för hur spelare förväntas bete sig. Därför är det viktigt att alltid vara lugn, respektfull och opartisk, oavsett situationen.

En nyckel till att vara professionell är att aldrig vara partisk. Det innebär att jag behandlar alla spelare lika, oavsett om jag känner dem eller inte. När jag hanterar ett scenario med flera inblandade parter, lyssnar jag på alla sidor och tar beslut baserade på fakta och regler, inte personliga relationer. Det skapar rättvisa och förtroende för staff teamet.

För mig är det också viktigt att vara tydlig i min kommunikation, visa tålamod och alltid hålla en respektfull ton, även i stressiga eller konfliktsituationer. Genom att agera proffsigt visar vi att Unive är en server där både regler och respekt värderas högt, och det bidrar till en bättre upplevelse för alla spelare.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? För att balansera mitt staff arbete med mitt privata liv och min RP kommer jag att planera min tid noga. Jag kommer att avsätta specifika tider för att vara aktiv som staff och fokusera på att hjälpa spelare. Mitt privata liv är också viktigt, så jag kommer att se till att ha pauser och inte ta på mig för mycket. När jag är i RP vill jag kunna fokusera på spelet och njuta av det. Om jag märker att staff uppgifterna tar för mycket tid från RP kommer jag att justera min planering för att hitta en bättre balans.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har varit lite on och off dem senaste 3 åren men den första gången jag började spela Unive var runt 3 år sedan. Det berodde mycket på skolan och mitt liv utanför spelet men nu är jag redo att komma tillbaks och hjälpa till med rp:en.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Japp har varit staff på 3 olika servrar och kan kommandon. Vet hur man hanterar olika situationer. Vet hur man ska behandla och vet när det är rätt och fel.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nepp. Jag kan ta emot allt bara jag hjälper denna server att gå framåt. De jag trykte in är dem som jag vill vara ansvarig inom men kan ta emot allt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka