Inaktuell Jonte | Ansökan till Staff [lamadrickercola]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jonte.1

Aktiv Medlem
Medlemskap Ansvarig
Jobbstyrning
Meddelanden
1,983
Reaction score
75
Vad är ditt namn i verkligheten?
Jonathan

Ditt discordnamn:
Jonte.1

Ange ditt födelsedatum
13 Juni 2011

Varför ska just du bli staff? Det finns olika anledningar som kommer att göra mig just unik, jag är social som staff. Jag vågar alltid först snacka med folk när jag speccar. Jag kommer använda mig mycket av samtal, alla kan förbättra mig någon gång. Jag kommer oftast använda mig av samtal på gröna/lila spelare, detta är för att de går mer att lita på.
Andra anledningar är just nu vid rån, om folk planerar att göra rån och de begär att jag ska hoppa in i deras bil så kommer jag göra det. Jag som staff kommer ha mycket tålamod.
Jag kommer specca utsatta områden där det kan ske massa regelbrott, ett exempel kan ju vara sjukan. Där kan det ske att de som behöver vård verkligen sitter fast som plåster på sjukvårdare. De ska kunna göra andra saker såsom hålla möten, åka yttre tjänst osv. Från mitt perspektiv så känns det som att sjukvårdens rp är begränsat, mina mål som helper är att lösa de problematiska sakerna.
När jag väl har påbörjat ett ärende så måste man samla på så mycket konkreta bevis som möjligt. Därefter så kan man få en summering om hur läget egentligen ligger till, alltså vilka som har fel eller inte, jag som staff kommer alltid kolla igenom ens bevis innan man bannar folk för stök är inget som kommer finnas hos mig.

Vad tycker du inte fungerar på Unive?
Det som inte fungerar på Unive är jobb som verkligen behövs, då menar jag givetvis sjukvården. Nu när svetlana inte fungerar så har det behövs mer antal sjukvårdare än någonsin vilket är bra, men inom med denna förändringar så har det också skett några saker som är problematiska och de saker är:

Brist på social rp på sjukan:

Allt fler sjukvårdare har blivit omringade av de som behöver vård. Jag har själv valt att rpa sjukvårdare och det var inget man direkt gillade, folk kom och sprang på en som om att de skulle komma före. Jag tror inte att folk fattar riktlinjerna på sjukan. De spammar också i twitter om att sjukvårdare ska komma dit.

Andra saker som hamnar lite mer om krim rp:n.
Mer detaljerat menar jag hur kidnappningar går till, skottlossningar osv. Detta anser jag att det inte håller längre.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan?
Nu har jag valt att ansöka till rp ansvarig, jobb ansvarig finns även öppet, det jag kan göra med mina andra kollegor är att försöka få igång rekryteringen hos sjukvården. Men då måste vi också få in förslag från just sjukvårdare och hur vi kan lösa dessa problem.

Men jag har kommit på några enstaka förslag som vi kan göra så sjukvårdens arbetsplats blir trevligare. Det kan vara att man stationerar upp sig så att man får olika arbetsuppgifter, just nu finns det en uppgift givetvis är deras huvuduppgift att rädda folk. Men det kan skötas på olika sätt. Det måste inte vara samma sätt som innan, att kriminella tar in sin kompis till sjukan som är skottskadad. Utan det kan också vara på ett socialt sätt. Det har skett en kollision på motorvägen, då kan de som har blivit drabbade kalla dit sjukvården. Då får de göra andra sätt såsom att köra bil och testa sina kunskaper i yttre tjänst.
Men rekryteringen måste också komma igång, då tänker jag såhär att man kan fråga vanliga medlemmar i chatten om varför de inte vill rpa som sjukvårdare och saker som hade lockats så de hade vilja rpa som sjukvårdare.

Andra saker som jag nämnde ovan är att kidnappningar ska kunna ske på andra sätt. Det kan vara till exempel att man slår till vid ett rätt tillfälle istället för att paja bilen, jag ser mycket starkt inom just rp:n och jag vet att jag kommer kunna göra förändringar om jag har behörigheterna till att göra detta. Därav så kommer jag att välja att ansöka till rp ansvarig eftersom att jag ser starkt på mina kunskaper på olika sorters scenarion. Jag kan snacka med folk om de har frågor angående ett bra scenario som de kan bidra med till rp:n.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt?
Man måste våga ta åtgärder, man kan inte vara korrupt eller bli rädd av att få minus rep. Denna minusrep som vanliga medlemmar brukar tillge en är för att de inte får hur de vill, kan vara att de får återgärder men inte de andra eller att de inte vill ha en ban, fast de ska få det enligt reglerna.
Jag tror också att staff blir lockade av att få rep fast de gör egentligen fel och en sådan här helper kommer jag inte att vara!
Andra saker som man ska göra är att stå upp för det man säger, om man påstår en sak så måste man vara villig och motivera varför man tycker så. Man måste prata tydligt så alla förstår och om någon annan har en extra fråga så måste man kunna besvara den.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP?
Mina prioteringar kommer att vara skolan därav blir det lite mer hobbys (spelandet, speccande eller att vara ute). Behövs de extra tid på skolan om det kommer upp prov så kommer jag givetvis meddela det så ni vet. Skolan ska alltid komma i första hand. Sista prioteringen blir nog faktiskt rp:andet.

Hur länge har du spelat på Unive?
Jag har spelat här sedan 26 juli 2023.

Har du tidigare erfarenheter som staff?
Jag har tidigare varit medlemskaps-ansvarig. Därav har jag lite koll på hur saker och ting fungerar.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i?
Rp Ansvarig

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom?
Jobb, Support, Kriminell, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid?
Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka