Jon Stenborg | Ansökan till Support [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Jon Stenborg

Icke Medlem
Meddelanden
77
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Jon Stenborg

Vad heter du på discord? Jon#1712

Ange ditt födelsedatum 13 September 2004

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Måndag: 08:30 - 21:00 (23:30 - 03:30)
Tisdag: 08:30 - 18:00 (23:30 - 03:30)
Onsdag: 08:30 - 21:00 (23:30 - 03:30)
Torsdag: 08:30 - 18:00 (23:30 - 03:30)
Fredag: 08:30 - 18:00
Lördag: 10:00 - 03:30
Söndag: 10:00 - 21:00 (23:30 - 03:30)
Helger kan variera lite då jag oftast sover med min flickvän då.
Inom parantes "xx:xx - xx:xx" kan också variera beroende på när jag skall upp dagen efter.

Berätta om dig själv Mitt namn är Jon Stenborg och jag bor ungefär 5 mil ovanför Göteborg på en ö vid namn Tjörn. Just nu pluggar jag 1:a året Teknik på gymnasiet. På fritiden spenderar jag väldigt mycket tid framför datorn där jag oftast spelar med mina vänner, jobbar med skolarbete eller bara sitter och kollar igenom både Unive forumet, Altrive forumet samt Unive discord servern. Jag tycker det är grymt kul att bara sitta och hjälpa folk med enkla frågor som tex (hur överlämnar jag min bil till en annan spelare IG), (hur blir jag medlem) och bara allmänt hjälper folk med enkla frågor som jag kan svara på även utan support roll. Utöver dator tiden och skolarbetet spelar jag golf och innebandy.

Vad skulle du göra om du blir staff? Om jag skulle bli en del av staff-teamet skulle jag direkt ge mig in i staff världen och försöka hjälpa folk till det yttersta. Jag skulle lägga massor med tid på att hjälpa folk i discord servern (folk som behöver hjälp muntligt) samt att hjälpa till med vanliga frågor som jag även gör just nu. I Unive FiveM servern skulle jag hjälp till med att försöka hjälpa så många som möjligt med deras "/report" frågor samt att lägga tid åt att "specca" runt om i servern så allt funkar bra, inga lallare/ folk som egentligen inte bryr sig om rollspelandet på samma sätt som andra gör samt att se till så servern RP nivå håller sig så högt som möjligt alltid.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag vet faktiskt inte vart jag ser hur länge jag spelat på just fiveM servern men jag skulle tippa på ungefär 1 - 1,5 månader.

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Unive? Jag har nu spelat på Unive servern ett tag och tycker den är helt fantastiskt, allt från vardagliga spelare till support/mods/admins/ledningen. Allt är bara toppen och jag skulle hemskt gärna bli en större del av denna gemenskap än vad jag redan är, jag vill bli support på Unive för att jag verkligen vill hjälpa till och bättre och bättre.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Jag tror att jag skulle kunna bidra med massvis med positiva förändringar och hjälp till Unive eftersom jag har ett stort engagemang på grund av att jag själv tycker att det är en grymt bra server samt att jag tycker att det är sjukt kul att hjälpa folk, så för min del blir det win win och jag hoppas och tror verkligen att det kommer bli samma för er.
Dom positiva sakerna jag snackar om är att jag kommer lägga extremt mycket tid på hela Unive gemenskapen. Allt från Forumet till discorden till FiveM servern. Jag kommer att kunna hjälpa folk med simpla frågor på både discorden och forumet samt större diskuterbara frågor på båda plattformarna. När det kommer till FiveM servern så kommer jag lägga mycket tid på att se till så allt går rätt till, lallar och regelrbrytare skall åka fast samt att jag tar nödvändiga samtal med dem efter ifall det skulle behövas. Jag kommer också åka runt och"specca" mycket för att se till så att RP:nivån hålls högt, och sist men absolut inte minst skall jag försöka hjälpa så många som möjligt som skriver i "/report" och försöka lösa deras problem på enklare och smidiga sätt så alla parter/sidor blir nöjda med resultaten.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har några tidigare erfarenheter:

Jag har tidigare varit MOD på en amerikansk server som blev nedstängd vid namn av: DreamRP

Jag har också haft högt uppsatta roller i många olika discord servrar där jag hjälpt till med allt från utveckling av servrar till vanlig support/helper.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Jag skulle väll säga att jag kan grunderna inom staff relaterade-kommandon.

/dv - Ta bort bilen som är närmast dig för tillfället
/bring (ID) - Flytta spelaren med det (ID):t till din position
/goto (ID) - Gå till spelaren med det (ID):t
/kick (ID) (anledning) - Kicka spelaren med det (ID):t
/spec - Följ efter en spelare automatiskt i "noclip"
/giveitem (ID) (Föremål) - Ge önskat föremål till spelaren med det (ID):t
/setjob (ID) (Jobb) (Nummer) - Du ger personen med det (ID):t ett jobb
/tpm - Förflyttar dig till platsen där du satt ut din markör på kartan
/sqlban (ID) (dagar) (Anledning) - Att bannlysa önskad spelare samt skriva en anledning varför
/sqlunban (HEX) - Ta bort bann på spelare med hjälp av deras STEAM-hex
/sqlbanhistory - En lista på tidigare ban historik
/freeze (ID) - Fryser personen med det (ID):t i nuvarande position
/announce (text) - Skriv ett viktigt meddelande till hela servern
/sqlbanoffline - Du bannar en spelare som för tillfället inte är inne på servern (offline)
/giveweapon (ID) (Vapen) - Ge önskat vapen till spelaren med det (ID):t
/givemoney (ID) (Summa) - Ge önskad summa pengar till spelar med det (ID):t
/noclip - Få förmågan att kunna flyga runt som "osynlig" samt kunna åka genom väggar/mm

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system? Jag skulle själv säga att jag har väldigt lätt att lära mig nya saker eftersom jag lägger mycket kraft på att försöka förstå och lära mig för att jag tycker det är kul och respekterar verkligen nya system som jag tidigare inte stött på. jag tar också stor lärdom och visar respekt mot personer som har mer erfarenhet inom (saken) som jag försöker lära/bli bättre på. Så med det sagt är det korta svaret: JA

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då? Jag spelar inte på någon annan server, lägger all min tid på Unive!

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Jag tycker det är helt fantastiskt gjort av er alla som hjälper till och gör servern till en bättre plats där alla kan känna sig trygga och trivas. Grymt jobbat!!!!!

Vidare till muntlig intervju..

Godkänd efter muntlig intervju.

Tillbaka