Antagen Johansson17 | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

E17

Icke Medlem
Meddelanden
409
Reaction score
17
Vad är ditt namn i verkligheten? Erik

Ditt discordnamn: johanssonnr1

Ange ditt födelsedatum 18 Augusti 2006

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff då jag vill hjälpa servern att förbättra sin rp. Jag vill förbygga serverns lall genom att i god tid stoppa lalliga spelare från att sprida lallet till andra. Jag har tidigare gjort fel och vill inte att andra ska göra samma misstag som jag och där av riskera att åka från gemenskapen.

Jag har tidigare erfarenheter som staff. jag har grundläggande kunskaper inom hur staff-teamet arbetar, samt hur det fungerar i det flesta områdena.

Jag kommer pausa mitt rp för att hjälpa servern att uppnå en högre rp nu under 2024 och ser verkligen fram emot detta året.

Jag har som sagt gjort mycket fel och vill verkligen lämna det bakom mig. Den låga rp:n som jag bidrog med kommer aldrig att upprepas. Som du har sagt spelar man med lallare blir man en lallare.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att en stor del av felen inom serverns rp just nu är lallandet. Vart man än går så stöter man på lallare och fullkomliga idioter som inte bryr sig om rpn utom bara är där för lallet.

Sedan har vi rp:n mellan krim och polis. Det har alltid varit en barriär mellan dessa, med små upperhåll då och då. Men jag tror starkt på att vi kan tillsammans arbeta för att lösa det lite bättre.
Vi kan se över polisens rp oftare då mycket lall förekommer även där. Vi borde se till att dessa problem spelare inte jobbar inom polisen och då istället får in mer kapabla spelare som är mognare och förstår grunderna inom rp.
Och när det gäller krim så borde vi markera att respekten måste ökas under interaktioner. Att konstant hata på poliser utan anledning ger inte en rolig rp för både parter. Att hitta en balans är viktigt då dessa jobb är det största i servern, och för rp:n på Unive idag.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi kan börja med att specca fler poliser och även då kriminella. RP ansvariga har ju uppgift att specca och med tanke på mängden RP ansvariga borde vi kunna lösa något.

När det gäller Polisen så tycker jag att deras beteende borde förbättras. Inom polisen har jag hört ras profilering och fientlighet mot andra människor av olika ursprung. Detta leder till hat och tråkig rp. Vi borde se till att dessa människor som gör detta försvinner från Unive, jag tycker inte dom hör hemma här.

Kriminella har för mycket luft och vi borde påminna dom att onödigt hets inte bidrar till bra rp. Varför ska polisen betee sig fint mot kriminella om kriminella inte kan bete sig mot polisen.
Det låter kanske konstigt när jag skriver kriminella men jag tror du förstår vad jag vill komma fram till.

Till sist lallandet. Du har nyligen skrivit ut till kriminella att det så kallade "natt lallandet" ska upphöras. Vi borde då se till att det finns aktiva staffs inne på kvällar och helger som uppmärksammar detta och sätter ner foten.
Vi ska även uppmärksamma detta på dagtid och om vi visar att vi är allvarliga så kommer dom sköta sig eller byta till en annan server där lallandet är mer accepterat. Höjda ban tider på lall kan vara en bra åtgärd under en period för att se om förbättring sker eller inte.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Jag tycker det är viktigt att agera professionellt som staff. Det vill säga att man inte tar ställning utan att höra bådas sidor under bråk. Att man inte skriker och beter sig som ett as bara för att man tycker olika, och att man använder sig av formellt språk.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag går i gymnasiet och där har vi varierande tider men jag kommer vara som mest aktiv från 18 till 23 och ibland från 16 till 23. Det kommer sällan ske att jag bryter dessa tider då jag tänker på min dygnsrytm och balans med familjeliv och kompis liv.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 2021 men blev medlem igen 12:e december 2023

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har tidigare varit Trainee, Mod och Helper

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej jag kan jobba inom allt

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka