Accepterad Jexsys | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jexsys

Icke Medlem
Meddelanden
19
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199122812374/

Ditt Hex-ID: steam:1100001454b0dd6

Vad är din discord tagg? jexsys

Vem var det som bannade dig? Bubblegum

Bild på banmeddelande: Screenshot 2025-10-18 191749.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Alltså, jag fattar ju varför staff bannade mig – det var ju ganska uppenbart, jag pepprade liksom tre personer utanför Marja Lisas helt utan någon riktig RP-anledning. Klantigt, jag vet. Jag ser ju nu att det måste sett rätt illa ut från deras håll, som om jag bara gick loss och började skjuta utan minsta lilla bakgrund till varför. Och ja, det går ju rakt emot typ den största regeln på hela servern: RDM. Nu i efterhand så inser jag att det inte bara var ett regelbrott, jag sabbade ju stämningen för alla andra också. Det där är ju ett ställe där folk faktiskt brukar hänga och köra vanligt RP, och så kommer jag och flippar ur – inte så schysst kanske. Det drar ju ner hela upplevelsen, inte bara för de som blev skjutna utan för typ alla runtomkring också. Jag fattar verkligen varför staff gick in direkt och satte stopp för det, de vill ju att servern ska hålla schysst nivå och att folk ska trivas. Så ja, jag köper det helt och hållet nu.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad så stod jag utanför Marja Lisas med ett gäng andra – det var sjukt mycket folk, typ som vanligt där ute. Hela stället kändes lite kaos, folk pratade i mun på varandra och man hann knappt fatta vad som hände. Jag snackade IC med några, men stämningen blev snabbt spänd som fan. Någon sa nåt som jag direkt tolkade som hotfullt eller bara provocerande, och ärligt talat så reagerade jag helt på instinkt – ingen eftertanke, bara pang på. Istället för att försöka snacka eller lösa det på ett vettigt RP-sätt så plockade jag bara upp vapnet och började skjuta mot tre personer som stod där. Alltså, det var så dumt. Ingen riktig anledning, bara ren impuls. Nu i efterhand inser jag ju att det var noll IC-motivering bakom, det var bara känslor som tog över och noll tanke på hur det skulle sabba för andra runt mig. Så fort jag började skjuta blev det fullständig panik. Folk sprang, någon skrek, och allt bara spårade ur. Jag fattade ganska direkt att jag hade knullat till det – men då var det redan kört. Jag försökte dra därifrån men nästan direkt fick jag upp bann-meddelandet. Så fort jag såg att det gällde att jag skjutit tre pers utan rimlig anledning så fattade jag direkt varför. Inte ens värt att försöka snacka bort det, jag visste exakt vad jag gjort. Jag blev liksom för uppslukad av alltihop och tänkte aldrig "hur gör jag det här till bra RP?" – jag tänkte inte alls. Handlade helt åt helvete fel. Nu fattar jag ju att det var ett solklart regelbrott. Hade jag bara tagit två sekunder och sansat mig, eller försökt lösa det på nåt annat sätt, så hade jag aldrig blivit bannad. Efteråt har jag tänkt rätt mycket på det där. Jag borde bara följt RP-reglerna och försökt skapa något istället för att bara sabba. Och sen, att det händer utanför Marja Lisas – det gör ju allt ännu värre, för det är ju ett ställe där folk ska kunna känna sig trygga och rollspela, inte behöva oroa sig för random skottlossning. Jag ångrar det här på riktigt. Inte bara för att det var uselt RP, utan för att det drog ner upplevelsen för andra och satte staff i en pissig sits. Jag tar helt på mig det, och jag vill verkligen visa att jag lärt mig. Om jag hamnar i en liknande situation igen så tänker jag först, håller mig till RP och försöker bygga story istället för att sabba den.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Ärligt talat, banningen var helt på sin plats – jag klantade till det själv, inget snack om saken. Kan liksom inte skylla på nån annan eller på nåt oturligt ögonblick. Visst, kanske tänkte jag inte supermycket på konsekvenserna just då, men ärligt, det är ingen ursäkt. Jag vet ju reglerna om RDM och hur man ska sköta sig när det blir lite kaos i RP, så jag borde verkligen ha haft bättre koll på läget. Det jag gjorde var rent ut sagt dåligt rollspel och jag fattar nu att det sabbade känslan för andra. Gick helt emot hela grejen med en RP-server. Staff gjorde verkligen rätt som bannade mig – jag gick över gränsen, punkt. Har tänkt en hel del på det efteråt och fattat att jag måste börja tänka längre än bara “vad är kul för mig just nu”. Det handlar om att göra spelet bättre för alla, inte bara för mig själv.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad förut men det var tidigt i min RP och det var ej långa bans.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Alltså, jag tänker tillbaka på den dagen och kan bara sucka… så mycket jag hade kunnat göra annorlunda, egentligen. För det första – herregud, hade jag bara stannat upp en sekund och tänkt innan jag gjorde nåt. Istället för att bara börja skjuta direkt (vilket, ja, var riktigt idiotiskt), så kunde jag faktiskt snackat med folk. Kanske försökt bygga upp nån rimlig konflikt eller skapat lite drama på ett sätt som faktiskt passar in i RP:t. Eller, om det kändes som att det började spåra ur – varför inte bara backa undan? Det är inget måste att alltid kasta sig in i kaoset. Och sen, det här med staff. Jag fattar det nu, att om man tycker nåt känns orättvist eller man blir lack, så är det faktiskt tusen gånger bättre att dra i staffen än att försöka lösa allt själv. Att bara agera på impuls – nä, det leder ju aldrig till nåt bra. Speciellt inte där.Sen måste man ju vara ärlig – man kan bli rätt hetsig i såna där situationer. Pulsen går upp, man blir irriterad, och då är det sjukt lätt att låta känslorna styra. Men det är ju just då man borde tänka efter: ”Okej, fyller det här ens någon roll i RP:t eller är jag bara sur?” Hade jag bara tänkt så där och lugnat ner mig, ja, då hade det ju aldrig slutat med en ban. Så onödigt egentligen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Alltså, snacka om att få sig en tankeställare efter bannen. Jag har verkligen fattat grejen nu – RP är ju inte någon tävling om att ha rätt eller vinna, utan det handlar om teamwork och schysst vibe mot andra. Små grejer kan sabba för folk, och man måste faktiskt tänka på hur man själv påverkar hela stämningen. Och jag fattar nu varför staff bannar folk – det är inte för att de är dryga, utan för att de vill hålla servern nice och skydda communityn. Helt rimligt, om du frågar mig. Jag vill verkligen visa att jag kan lära mig av mina misstag. Har läst igenom reglerna igen, speciellt om RDM, NVL och allt det där med konflikter (herregud, sånt där missar man lätt ibland). Har dessutom snackat med andra spelare om hur man får till bättre RP-scener och typ fattat att man måste låta grejer utvecklas, inte bara köra sitt race. Nästa gång jag hamnar i någon beef ska jag verkligen hålla mig till RP, försöka snacka mig ur det istället för att direkt hoppa på våld – bara om det verkligen finns en bra anledning, liksom.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår detta och respekterar processen.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka