Antagen Jesse2K | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    6
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jesse2K

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
339
Reaction score
26
Vad är ditt namn i verkligheten? Jesse

Ditt discordnamn: jesse2k

Ange ditt födelsedatum 4 Januari 2009

Varför ska just du bli staff? Jag anser att jag hade passat in i Staff teamet då jag är ansvarsfull och har ambition om att vilja göra servern till ett "bättre" ställe. När jag väl sätter mig in i något slutar jag inte förens det är löst. Jag kan vara sträng men rättvis när det kommer folk som begår regelbrott. Jag tycker själv att allt borde inte sluta med en bann utan mitt mål är att folk ska inse vad dom har gjort och ska förbättra sig. När det kommer till ärenden är det super viktigt att se båda parternas vinklar och åsikter på det som hände, men även att ta gemensamma beslut för att få det mer rättvist.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Kriminella rollspelet.

-
1. RP:n
Jag anser att dagens läge i kriminell rpn är ganska usel. Det förekommer extremt mycket regelbrott och allmänt dålig rp. Folk åker endast runt och skjuter mot varandra utan att bedriva med rolig rp. Inte nog med att det skjuts mycket utan efter nästan varje scenario som sker blir det alltid ett support ärende. Något som man borde få stopp på, saker som sker i rpn ska stanna i rpn utan att behöva ta tag mer återgärder på alla situationer. Självklart, begås regelbrott ska dom få konsekvenser. Men alla verkar tycka att alla skottlossningar är regelbrott.

2. Fuskare
I dagens läge har fusk avancerats något enormt jämfört med tidigare år. Fusk har tyvärr blivit allt mer vanligare och folk använder det mer. Det har nått en grad där folk spenderar ofantliga summor endast för att vinna skottlossningar på ett spel. Detta är något som måste upphöra, man måste bli mer avancerad på att leta och söka igenom för att hitta dessa tredjeparts mjukvaror.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tycker att jag och resten av staff teamet behöver samarbeta mer och visa vart skåpet ska stå när det gäller rollspelandet. Genom att vara väldigt tydlig mot personer som begår regelbrott och föregå med gott exempel och förslag på hur deras rp kan utvecklas. Detta säkerhetställer att till framtiden så blir det mer sociala sammanhang istället för att skjuta. Vi behöver även tydliggöra när något faktist är ett regelbrott så inte alla situationer leder till ett support ärende i slutet. När det gäller fuskare behöver vi staffs bli bättre på att uppmärksamma misstänkt beteende och samarbeta mer med varandra för att upptäcka dessa individer. När vi har konkreta misstankar och bevis behöver vi agera snabbt innan personen hinner ana något.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Genom att det seriöst och visa respekt och även visa att man bryr sig om spelarna. Man borde även tänka på att inte vara en korrupt och ensidig person. Innan man tar ett beslut ska man se helheten av det som hände, men även att kunna ta gemensamma beslut för att få en mer säkert "svar".

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Sen jag blivit tilldelad Medlemskaps Ansvarig har jag inte rpa:t över huvud taget utan jag har lagt mitt fokus på mitt jobb. Jag har lyckats att balansera både mina intressen i privat livet men ändå ha tiden för att göra staff arbete. Är dock alltid tillgänglig via snap eller discord.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan början av 2021.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Över mina 5 år på servern jag varit Medlemskaps Ansvarig samt Servervakt ett par gång. Jag har full koll på hur saker och ting fungerar med commands, forum, portalen m.m.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Handling

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej inte direkt.

Senast ändrad:
Antagen.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka