Jawad | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .

Jawad

Medlem
Servervakt
Meddelanden
13
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Jawad

Ditt discordnamn: Pali_jao

Ange ditt födelsedatum 15 Januari 2004

Varför ska just du bli staff? Jag har spelat på Unive ett bra tag och det är en server jag verkligen tycker om att vara på. Det är inte bara något jag spelar ibland, utan jag är aktiv och bryr mig faktiskt om hur det är här. Jag vill bli staff för att kunna bidra tillbaka, hjälpa spelare och göra upplevelsen bättre för alla.

Jag har också märkt att det ibland saknas staff, speciellt vissa tider, och då kan det ta tid för folk att få hjälp. Där känner jag att jag hade kunnat göra skillnad genom att vara aktiv och finnas där när det behövs. För mig handlar det inte om rollen i sig, utan om att hjälpa till och vara en del av att utveckla servern.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker generellt att Unive är en bra server och jag trivs här, men ibland känns det som att det kan ta lite tid att få hjälp, speciellt när det inte finns så många staff online. Det kan också bli lite otydligt i vissa situationer vad som faktiskt gäller, vilket gör att det lätt blir missförstånd mellan spelare och staff.

Sen om jag ska vara ärlig så känns det ibland som att vissa beslut inte alltid uppfattas som helt rättvisa av alla, och det kan skapa frustration. Jag vill verkligen vara med och motverka det genom att själv alltid vara så rättvis och tydlig som möjligt, så att alla känner att de blir behandlade lika. För mig är det viktigt att spelare känner förtroende för staff och att man kan lita på att beslut tas på rätt sätt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tror mycket handlar om att vara aktiv och samarbeta bra med de andra i staffteamet. Om man kommunicerar tydligt med varandra och hjälps åt så blir det lättare att täcka upp när det är mindre folk online.

Jag själv hade försökt ta ärenden så snabbt som möjligt, vara tydlig mot spelare och alltid förklara beslut så att de förstår varför något händer. Samtidigt är det viktigt att vi i staffteamet är konsekventa, så att alla gör ungefär lika, annars blir det lätt förvirrande för spelarna.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att vara professionell för mig handlar om att alltid vara lugn, respektfull och rättvis, även om situationen blir stressig eller om någon är otrevlig. Man ska inte ta saker personligt utan fokusera på att lösa problemet på ett bra sätt.

Det är väldigt viktigt för mig att vara professionell eftersom man representerar hela servern som staff. Om man beter sig dåligt så påverkar det hur spelare ser på hela Unive. Jag vill att folk ska känna att de blir bemötta på ett seriöst och rättvist sätt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag tänker att det är viktigt att ha en bra balans. Jag kommer vara aktiv som staff när jag har tid, men samtidigt se till att det inte påverkar mitt privata liv negativt. Jag vill inte ta på mig mer än jag klarar av.

Samtidigt vill jag fortfarande kunna spela RP, eftersom det är en stor del av varför jag är här från början. Så jag kommer försöka dela upp det på ett bra sätt så att jag både kan bidra som staff och fortfarande ha kul på servern.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på Unive ett bra tag nu och varit aktiv under den tiden, har spelar sedan 2024-08

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har inte haft en exakt staff-roll tidigare, men jag är van vid att hjälpa andra spelare och hantera situationer där det kan bli konflikter eller missförstånd, har varit SV i ett tag nu.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej

Tillbaka