Nekad jag har 46/5 kromosomer | Räddningstjänsten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Meddelanden
20
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 1 Januari 1970

Vad heter du på discord? smiley1#5052

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 289 som ökar väldigt mycket

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Beror på vad jag ska göra IRL. Ena dagen kanske jag är inne 3 timmar och en annan kanske bara 1 timme. Men ska vara inne så mycket jag kan!

Hur ofta kommer du vara inne? Så ofta jag kan. Om jag inte har träning eller läxor på eftermiddagen kommer jag vara väldigt aktiv.

Hur många timmar har du på FiveM? 289 som ökar väldigt mycket

Vad heter du? svampbob jansson

Hur gammal är du? 40 år

Har du B och C-Körkort? Ja

Varför ska du bli anställd? Ni ska anställa mig för att jag kan leverera det ni söker, pålitlighet och kvalité i det jag gör. Jag jobbar gärna mer än vad jag egentligen ska och vill allas bästa.

Varför ska du bli brandman? För att jag är en person som vill allas bästa och som gärna hjälper folk i nöd.

Tidigare erfarenheter inom räddningstjänsten? Jag (svampbob jansson) har som liten varit med om en husbrand där inprinscip allt förstördes. Vill utbilda mig till brandman för att se till att detta inte händer någon annan, för vet hur det känns.

Vad är radiodisciplin och hur ska man bete sig i radion? Man ska tänka igenom vad man ska säga så att det inte blir fel eller otydligt. Man ska prata så tydligt som möjligt och viktiga detaljer så att kollegor kan fatta ett bra beslut snabbt av informationen. I radion säger man bara saker som är nödvändiga och lyssnar på vad andra säger så att det inte blir några missförstånd.

Du får larm om brand, vad gör du då? Om jag blir larmad om brand ska jag så fort som möjligt springa och ta på mig mina kläder och springa till ett utrycknings fordon och invänta kollegor som förhoppningsvis är klara snart därefter. När alla som ska vara i bilen är det åker vi ut ur brandstationen, mot branden. Man ska köra till platsen så fort som möjligt men man måste alltid hålla koll på omgivningen så varken vi eller civila kommer till skada. När man väl är på platsen ser man till att alla som är i närheten har kommit ut ur byggnaden eller vart det nu brinner och påbörjar släckningsarbetet. Det viktigaste är att inte stressa för då blir det inte bra. Ta det lugnt så ordnar sig det mesta.

Du får larm om en trafikolycka, hur ska du agera när du kommer fram på platsen? Om jag är först på platsen så ska jag kolla tillståndet med den drabbade, se om han mår bra eller om han är akut i fara. Om personen är medveten så kan man ta ut personen ur bilen och invänta ambulans. Om nu dörrarna är blockerade så får man ta sig in via taket på bilen. Sågningen ska ske på ett säkert sätt så att ingen blir skadad. Om nu personen är avsvimmad och knappt har någon puls får man påbörja hjärt och lung räddning på personen.

Har du några andra frågor? Nej, inte för tillfället

Tillbaka