Accepterad Jörgen | Whitelist ansökning [Dansken | Minierkan]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jörgen

Icke Medlem
Meddelanden
104
Reaction score
43
Vad är din steam profil länk? https://steamcommunity.com/profiles/76561197960375923

Vad är ditt namn i verkligheten? Hannes

Vad är ditt discord namn? Booker#0001

Vad är ditt födelsedatum? 13 Januari 2002

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Jörgen Krans och Jörgen kommer ifrån Göteborg. Jörgen växte upp vid kusten med 2 stycken farsor, vilket innebär att han är adopterad. Men detta hindrade aldrig Jörgen från att se hans pappor som hans riktiga föräldrar. Jörgens ena far Joel arbetade på mekonomen i göteborg och var riktigt duktig på allt som handlade om bilar. Jörgens andra far Miguel var polis och var en väldigt rättvis och schysst individ. Jörgen levde livet som ung, han och hans föräldrar levde inte centralt men inte ute på landet heller. Det levde i ett ganska fint grannområde som hette Nyvik. Jörgens familj hade det generellt sett väldigt bra, de levde i en ganska stor villa och hade tillräckligt med pengar för att leva lyckliga. Men allting förändrades när Jörgen fyllde 15 år, familjen hade precis varit på bio och sett den nya Batman filmen. På Vägen ut från biosalongen efter att ha sett filmen så var det dags att bege sig hemåt, Jörgens ena far Miguel föreslog att de kunde ta gränden vid sidan av byggnaden, så hade det gått lite snabbare. Joel envisades lite om förslaget, men eftersom det regnade så lyckades Miguel övertala honom. Efter att ha gått en bit genom den mörka gränden så träffade familjen en man klädd i vanliga kläder. Mannen hade svarta kläder på sig, och en mask som döljer ansiktet. Mannen drog fram ett eldvapen när han såg familjen och skrek åt Jörgens föräldrar att de skulle kasta dit deras plånböcker och sedan räcka upp händerna. Men Jörgens ena far miguel valde att hantera situationen på ett annat sätt. Istället bestämde sig Miguel för att försöka snacka sig ur situationen. Miguel som arbetade inom kåren hade alltid fått lära sig att rösten var det viktigaste vapnet i tjänst, och detta trodde Miguel på mer än något annat. Miguel var envis, och försöker alltid lösa situationer utan våld. Men mannen lyssnade inte på Miguel, och blev snabbt aggressiv. Det tog inte långt innan mannen tappade det helt. Jörgens andra far Joel insåg vad som skulle hända. Han förstod att mannen hade tröttnat och var på väg avfyra ett skott. Det gick så fort, allting hände endast på någon sekund. Mannen tryckte ner avtryckaren på sitt eldvapen precis som Joel spekulerat och ut kom en kula i 1000 km/h som åkte snabbt och säkert mot Miguel. Lätet av skottet fastnade i Jörgens huvud och det tog några sekunder innan Jörgen kunde tänka & se klart igen. När Jörgen öppnade sina ögon så insåg han vad som inträffat. Kvar fanns endast Jörgen,Joel och Miguels livlösa kropp. Mannen hade sprungit iväg då han visste att någon skulle ringa polisen. Det här var första gången som Jörgen insåg hur världen fungerar, Jörgen bestämde sig för att aldrig mer sträva efter att bli mannen hans far var. Jörgen hade gett upp hoppet om Sverige och dess Rättvisa. Som liten strävade han alltid efter att bli hjälten som Miguel var, men nu tänker han sträva efter en annan karriär. Det är dags för ett yrke där jag inte behöver stå på den goda eller den onda sidan. "Allting verkar ju handla om pengar ändå i denna världen". Jörgens nya dröm var nu att leva ett smart liv, han ville tjäna pengar. Hans nya äventyr började efter en flytt från Sverige. Jörgen hade beslutat att lämna detta land, istället färdade han till Italien. Där fanns fina stränder, gott käk, och snygga tjejer. Allting gick dock inte som planerat, på vägen till hotellet där Jörgen skulle leva blev han bortförd. Det var oklart vem som hade gjort det, och varför? Efter några timmars bilfärd fick Jörgen se gärningsmännen. De var riktigt lökiga gubbar som snackade flytande italienska. På sid ärmen av deras skjorta stod texten “Cosa Nostra”. Männen hade tydligen trott Jörgen var en annan individ, och hade alltså gjort ett misstag. De beslöt sig för att avrätta Jörgen, och placerade en pistol mot hans skallben. Innan skottet avfyrades hann dock Jörgen avbryta dem med sin grova svengelska. “Hey, uh can I join you guys? I’d like to be a part of whatever this is as well”. Männen blev förvånade men lyssnade konstigt nog på Jörgen.

Flera år passerade, och Jörgen blev utsatt för hård träning dagligen. När han fyllde 28 inträffade dock något sorgligt, den italienska snuten kom och förstörde “Costa Nostra”. Hela gänget delade sig, och Jörgen flydde tillbaka till Sverige. När Jörgen anlände beslöt han sig för att starta något här istället, Jörgen var trött på det kriminella livet och önskade slå sig ner någonstans. Jörgen påbörjade nu sin resa inom Sverige, men först behövde han hitta ett jobb.

Varför ska just du bli whitelistad? Jag får ofta höra att jag är en riktigt social, trevlig grabb OOC. Jag får även ofta höra att jag är relativt kreativ som person - vilket säkert kommer ha en bra påverkan här på Multistaden då jag kommer kunna bidra med bra samt roliga scenarion för alla. Jag har även en väldigt bra förståelse för regler och varför de finns, jag vet samt vad de betyder och när de bryts. Har mycket tidigare erfarenheter och har kört rp generellt sedan flera år tillbaka. Jag har varit med om flera scenarion, samt flera problem. Som spelare & staff. Vilket ledde till vem jag är idag. Jag har framförallt lärt mig av misstag så de inte kan förekomma igen. Vilket göra mig till ett bra val som spelare då jag har en väldigt bra förståelse för regler, rp överhuvudtaget.

Varför vill du just bli Whitelistad på denna server? Servern har genomgått en massiv utveckling sedan mitten av 2020, jag kom tillbaka och bevittnade för någon vecka sedan. Därefter har jag helt enkelt fastnat för eran server. Ni har lyckats organisera yrken, och förbättra generella funktioner. Spelarbasen har även utvecklats enormt och jag märker en hel del seriösa rpare. Känner därmed att servern ska blir mitt "main" igen, och vill lägga ner all energi jag kan här.

Hur hittade du Multistaden? Genom en serverlistan för ett par månader sedan.

Vad har du för mål med ditt rollspel? Har alltid haft ett stort intresse för spel, men rp har alltid varit det som tilltalar mig mest. Älskar att man kan faktiskt sätta sig i en karaktär. Samt att man kan prata med andra och skapa stunder & scenarion som liknar det riktiga livet men från andras perspektiv. Mitt mål med rp är att skapa en karaktär som folk finner intressant, spelar för att det är kul och för mitt egna intresse.

Spelar du på någon annan server för tillfället? Ifall så är fallet, vilken? Nej

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka