Accepterad Jörgen | Ban överklagan [Zenvu]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jörgen

Icke Medlem
Meddelanden
104
Reaction score
43
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/KIavee/

Ditt Hex-ID: 11000010001ae73 (Hex)

Vad är din discord tagg? SID#4867

Vem var det som bannade dig? Zenvu

Hur lång tid var din ban? 30 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? combatlogg, failrp ~Zenvu1337. Återstår: 2 dagar 8 timmar

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att det såg ut som att jag försökte rymma från ett scenario - "combatlogg".

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag hade samåkt med en ny kollega under dagen och under denna tid utförde hen flertalet handlingar in-game som bröt mot regler, samt regler in-game. Eftersom jag samåkt med individen och den utsatta anmälde personen blev jag utfrågad kring vem han var, vad som hänt, hur han agerat för att få en inblick kring hur situationen såg ut från en annan polismans synvinkel. Jag lämnade den informationen jag hade, och därefter lämnade polismannen som snackat med mig för att prata med den utsatta individen. (Utan att säga någonting - lämnade bara platsen och kom inte tillbaks innan det blev en restart). Jag hade även fått information i OOC chatten om att jag inte skulle vara i tjänst pga att jag inte var inne i polis DCN ännu - detta har inte med min ban att göra men har med själva "combatloggen" att göra. Innan restart antog jag alltså att hen var klar med utfrågningen eftersom jag inte fått något svar tillbaks, hen hade endast lämnat positionen. (Säger inte att det är denna polismannens fel utan att det blev en missuppfattning). Efter restart antog jag att de fått all information de ville av mig pga vad jag tidigare skrev, och skyndade mig till en klädaffär för att ändra outfit - och kliva ur tjänst. Detta var något jag brådskade med eftersom jag OOC inte fick vara i tjänst, så att få bort min polisoutfit-kliva ur tjänst var min största prioritet när jag kom in igen. Därefter rpade jag som civil och åkte till blocket.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Inte nödvändigtvis, det beror helt och hållet på vilken synvinkel du hade under allt. Från staffens perspektiv ser det förmodligen ut som att jag "sprang" ifrån scenariot då jag spawnade på torget, sprang till en klädbutik och rpade därefter som civil. Från mitt perspektiv var scenariot klart och jag vart pressad OOC att kliva ur tjänst såpass snabbt som möjligt för att inte bryta någon server regel och riskera kick,ban. Hela scenariot var alltså ett dilemma, och jag hade alltså tanken att combatlogga utan det är endast hur det såg ut från det andra perspektivet. Med bättre instruktioner, - mer social akt till mig som väntade i ett bra tag på samma position hade detta aldrig inträffat. Det är ju även relativt tydligt att jag inte hade combatlogg i åtanke då jag själv accepterade scenariot istället för att combatlogga från första början - då jag var väl medveten om vad det handlade om. Jag lämnade aldrig heller självmant servern utan det inträffade en restart och från deras håll var scenariot alltså inte slut - så det såg ut som att jag flydde. Det är även självklart att jag inte hade det i åtanke då jag skrev i twitter mm efteråt vilket förmodligen hade kunnat vara de dummaste om du vill "gömma" dig eller fly från andra personer i staden.

I slutändan gjorde staffen inget fel, utan allt är ett enda stort missförstånd.

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. 1. Har blivit giltigt bannad förut då jag hoppade in i en av flera tiotals dumps som en moddare spawnat fram. Förstod inte direkt situationen och trodde helt enkelt det var något event etc som pågick vilket resulterade i en ban. Denna ban var alltså fullt riktig och det var mitt fel som inte förstod situationen.

2. Andra bannen liknar denna lite eftersom det var lite av ett missförstånd.
Jag hade precis spawnat in vid piren (senaste position) med civilkläder pga jag glömde spara mina poliskläder sedan sist. Jag hade fått /skin och fixat hela min polisoutfit därifrån och alltså inte sparat den i en klädbutik. Jag tänkte åka till en klädaffär och köpa kläder och ville ansluta mig till radion för att berätta att jag nu är i tjänst mm - fråga om någon aspirant ville åka med mig när jag kom till station. Hade dock radion på fel knapp och råkade istället dra fram mitt tjänstevapen och missclicka vilket avfyrade ett skott på marken. Hela situationen är alltså ett missförstånd i grund och botten, men det såg såklart otroligt konstigt ut för "Achooo". Därmed kan jag inte säga att det var en felaktig ban från hans synvinkel, utan endast felaktigt i grund och botten då det var ett missförstånd som helt enkelt tolkades fel.

3. Jag hade precis tagit hand om en individ som kört utan körkort mm (olovlig körning) hen hade även kört som en "idiot" i staden och skulle åka på fängelse, böter. Jag hittade en fällkniv i hens inventory och lade därefter fällkniven i vårat beslag-förråd. Jag hade även en colt på mig - de kriminellas pistoltyp, och var intresserad i hur den såg ut. Så jag tog fram den och åkte därefter på en ban. Det var alltså inte en felaktig ban i sig, utan mer av ett missförstånd. För en staff ser det antagligen helt sjukt ut när en polisman håller i ett kriminellt eldvapen men hade inte tänkt använda vapnet etc utan ville endast se hur det såg ut. (Hade inte direkt något konsekvenstänk under denna period och förstod inte direkt allvaret i det).
- detta var helt mitt egna fel och denna ban står jag för.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat ha mer uppsyn över situationen, spawnat senaste position och dubbelcheckat med mina kollegor. (Om allt var löst och jag kunde röra mig). Anledningen till varför jag rörde mig så raskt var främst då jag fått information OOC om att jag inte fick vara i tjänst ännu, - jag tog det som en regel/staff tillsägelse och prioriterade att få av mig poliskläderna framför att dubbelchecka om allt var klart. (Jag trodde dock allt redan var färdigt eftersom jag inte fått någon respons så hade säkert helt ärligt fortfarande spawnat torget (även) om detta inte var fallet.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Yes! Att vara mer vaksam, ett scenario kan spelas vidare på rejält och det bör man alltid ha i åtanke. Jag vet själv aldrig vad andra tänker, vad som pågår utanför mitt synhåll och det blir därmed ett dilemma som kan vara svårt att uppfatta. I framtiden ska jag dubbelchecka rejält så att alla är nöjda med resultatet - samt så att inget pågår. Jag brukar ofta göra detta men hade verkligen ingen ide kring vad som hände / om scenariot fortfarande pågick eftersom jag blev lämnad på en position under en längre period utan synhåll / information från de andra deltagarna.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka