Accepterad ItzM3owie | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ItzM3owie

Icke Medlem
Meddelanden
13
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 17 Februari 2006

Vad heter du på discord? ItzM3owie#8722

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 652

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Jag kommer försöka spela så mycket som möjligt. Under skoltid så kommer jag vara mindre aktiv på vardagar på vissa mer aktiv. På fredagar och lördagar så kommer jag troligtvis att vara mycket aktivare än andra dagar.

Hur ofta kommer du vara inne? När jag har tid så kommer jag spela på servern. Titta förgående svar också.

Hur många timmar har du på FiveM? 652. Medans att ungefär av de 652 är det 400-500 som är bara för polis på olika servers.

Vad heter du? James Darwin

Hur gammal är du? 26

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag vet hur man ska hantera olika situationer för att båda ska vinna på det. Jag vill hjälpa polisen att bli starkare i sin "force". På en annan server jag spelade på körde jag polis i över 3-4 månader. Jag var instasstyrkaledare för Sheriff och Police. Jag vet hur man ska ta hand om situationer och hur man gör så alla kommer hem till deras familjer efter ett pass lugnt och tryggt.

Varför ska just du bli anställd? Jag har mycket erfarenhet. Jag kan hjälpa er att få en starkare "force" i luften och i andra "sub-divisions"
1. Jag har varit instasstyrkaledare x2
2. Jag har varit polis helikopter, "Speed enforcement", K9 / Hundförare och även Wild life, alltså att man ser till så att allt är lungt för alla djur och så "hunters" gör rätt och har rätt vapen.
3. Över 390 timmar som polis på olika servers. Både som pappersjobb och "ingame".

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken)
1. Jag är bra på att ta emot kritik.
2. Jag är bra på att jobba ihop med alla sorts människor. Färg på kroppen spelar absolut ingen roll för mig.
3. Jag gillar inte när det är mycket människor som pratar samtidigt. Det gör mig oftast stressad.
4. Hanterar vapen bra och träffar oftast alltid målet.
5. Bra på att köra efter lagarna och när det är utryckning så det är inte farligt för någon men man kommer ändå snabbt fram.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har mycket erfarenhet. Jag har spelat på många servers men fastande vid en i ca 3-5 månader och bara spelade som polis. Det är alltid action när man är polis. Man vet inte vad som kommer hända på passen.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Först när jag ser bilen så sätter jag igång blåljusen och säger i radion direkt efter jag sett bilen hur den ser ut och vilken bilmodell den är. Sen när jag fått stopp på bilen börjar jag med,
"Hej! Jag heter James Darwin. Kan du stänga av motorn?"
Jag fortsätter med, "Vet du varför jag stannat dig idag? - Jag frågar om körkort, om han inte hade de så säger jag i radion.
Fortsätter med att fråga, "Kan du kliva ut ur din bil är du snäll?"
Jag tar på han handklovar och söker honom.
Sedan ringer jag en bärgare och frågar om dom kan komma och hämta hans bil. Och sen åker med honom på ett förhör. Efter det tar jag honom till fängelset och sätter in personen.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag tar upp mitt tjänstevapen så snabbt som möjligt och siktar på hjulen. Efter några skott om bilen inte hade åkt för långt så säger jag i radio:n att min kollega är skjuten och meddelar vilken bil modell och hur personen såg ut om jag såg hen. Jag ringer ambulans där efter så snabbt som möjligt och berättar vem jag är tillexempel - "Jag heter James Darwin och är polis min kollega är skjuten" Jag skriver eller säger vart jag är. Efter de kollar jag puls och vart skottet kom. Jag försöker hålla kollegan i liv om det är för allvarligt. Jag tittar även andningen i värsta fall. Sedan när ambulansen är på plats och har tagit honom till sjukhuset så hjälper jag till att stanna personen som sköt.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag säger i radio:n att jag och min kollega är på plats och även blockerar trafiken med min bil. Sedan backar jag och väntar på order av dom högre uppsatta,

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag åker till platsen med både blåljus och sirener. När jag kommer fram drar jag upp el pistolen även säger till i radion vad som händer och även tillkallar att jag behöver förstärkning. Jag ber honom släppa kniven men om han inte lyssnar och fortsätter gå mot mig använder jag mitt el shocks vapen på honom. När han ligger nere på marken går jag genast till honom och sparkar iväg kniven och lägger han med handbojor och åker till stationen för förhör. Efter förhör åker vi till fängelsätt och där får han sitt straff han ska ha.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisiplin innebär att man ska ha respekt för dom andra som pratar i radion. Man ska försöka vara lugn hela tiden och inte prata när andra pratar i radio:n. Man ska inte avbryta andra heller. Och även använda ordet ''kom'' i slutet av en mening för att dina kollegor ska veta att du har pratat klart.

Vad betyder våldstrappan? Man kan först säga till personen snällt. Det är de du kan göra med munnen och snällt. Om inte de funkar får du ta till med batong eller el shocks pistol. Om inte det funkar så får man dra till med hunden. I värsta fall måste vi använda våra pistoler.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka