Nekad ItsyBitsySpider | Medlem ansökning [DJ]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ItsyBitsySpider

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Markus

Vad är ditt discord namn? Jon "Bones" Jones

Vad är ditt födelsedatum? 15 Mars 2006

Berätta om din karaktär. Lukas Dahlborn är 17 år och bor i en liten stad i Sverige. Han har alltid varit intresserad av hur kroppen fungerar och vill bli läkare när han blir stor. Redan som liten gick han på en första hjälpen-kurs och blev fascinerad av medicin.

Lukas familj är väldigt stöttande. Hans mamma är lärare och hans pappa är ingenjör. Även om de inte jobbar med medicin, har de alltid hjälpt Lukas att följa hans dröm. I skolan är Lukas duktig på naturvetenskap, speciellt biologi och kemi. Hans lärare säger ofta att han är snabb på att lära och tycker om att utforska nya saker. Lukas hjälper också till med hälsoprogram i skolan, där han lär andra om att må bra.

Lukas kärlek till medicin blev ännu starkare när hans farfar blev sjuk. Han spenderade många timmar på sjukhuset och imponerades av hur läkarna arbetade. Detta gjorde att han ville hjälpa andra ännu mer.

För att lära sig mer om att bli läkare har Lukas jobbat som volontär på sjukhuset och varit med i program för unga som vill studera medicin. Dessa erfarenheter har gjort honom ännu mer säker på att han vill bli läkare.

Nu ser Lukas fram emot att jobba hårt för att uppnå sin dröm. Han vet att det kommer att bli svårt, men med sin familjs stöd och sin egen vilja att lära sig och hjälpa, är han redo att göra vad som krävs. Lukas är inte bara en ung man med en dröm; han är på väg att bli någon som verkligen kan göra skillnad för andra med sin medicinkunskap.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag har varit aktiv med rollspel i två år, vilket har lärt mig hur man deltar i rollspel på rätt sätt, utan att överträda några regler. Jag är en vänlig person och nu när jag närmar mig 17 års ålder, känner jag att jag är ganska mogen för min ålder. Jag tror starkt på att jag kan bidra till en positiv stämning genom att vara öppen och dela med mig av mina erfarenheter, samtidigt som jag behåller en seriös och mogen inställning.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? I rollspel är det inte alltid målet att "vinna" varje scenario. Till exempel, om du hamnar i en situation där du ensam möter fem motståndare, behöver du inte nödvändigtvis sikta på att segra om det är mer realistiskt att inte göra det. Detta är bara ett exempel, men grundtanken är att framgång i rollspel inte enbart handlar om att vinna varje gång. Ibland kan spelupplevelsen bli djupare och mer fängslande om man accepterar att förlora i vissa lägen. Detta bidrar till att skapa en mer mångsidig och trovärdigt scenario.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja, PWG att man inte rollspelar på skador, suntförnuft att man agerar så som man hade gjort i verkligheten (viktigaste regeln och den som är bredast i hela rollspelsvärlden), OOC att man pratar om saker som ens karaktär inte ska veta om, Metagaming att man gör saker utanför spelet och tar in dom i spelet t.ex förberedelser för scenarion osv. RDM att man dödar folk utan anledning, VDM att man använder fordon som vapen.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har rollspelat i ett år men har inte spelat de senaste 9 månaderna då jag har haft mycket i skolan.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? nej.

Nekad, vänta 1 vecka efter godkänd pban överklagan, du får söka igen 9de Februari

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka