Accepterad isse | Gäng ansökan [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

isse

Icke Medlem
Meddelanden
97
Reaction score
28
Vad ska gänget heta? Alboz

Vad heter du i verkligheten? Isak

Ditt födelsedatum: 12 November 2004

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag. På helger kommer man såklart sitta uppe länge och den tiden kommer jag spendera på servern.

Hur många timmar har du på Fivem? 1150+

Berätta om din karaktär: Min karaktär heter då Lasse Svensson, han är just nu 24 år och han är 190cm lång. Lasses uppväxt var väldigt tuff där hans mamma dog i tidig ålder och hans pappa arbetade väldigt mycket. När Lasse sedan började i 7an började han hänga vid gården där alla ungdomar hängde och där dom sålde knark mm. Han var en väldigt blyg person men han tog steget och han började prata med ungdomarna. Efter dom pratat så började han smått med försäljning av just knark men sedan så började det bli tyngre eftersom han fick extremt mycket respekt och mycket tillit. Lasse fortsatte och det slutade med att han tjänade väldigt mycket pengar. En dag sa ungdomarna att dom skulle göra ett juvelrån och att dom behövde en förare och såklart så ställde Lasse upp. Dagen kom och dom plockade 2 gisslor och sedan åkte dom mot juvelbutiken. När dom kommit fram så kommer polisen nästan direkt och Lasse känner hur adrenalinet ökar och ökar. Dom andra står och skriker åt polisen om alla krav och poliserna lyssnar. När dom fick tag på allt så var det dags att köra därifrån, alla springer och hoppar in i bilen. Lasse tappar såklart polisen direkt och Lasse får sin del av summan. Efter några veckor träffar han Jetski, Gringo, Abdi och Rolf och dom klickade direkt. Dom började arbeta tillsammans och dom märkte att det gick väldigt bra när dom var tillsammans så dom höll sig till varandra. Såklart arbetade dom inte bara utan dom hängde med varandra bakom den mörka sidan. Gringo var sem en pappa till Lasse, Jetski som en storebror, Abdi som en blodsbroder och såklart var Rolf också det. Lasse tog dom som blodsbröder eller mer som en familj. Efter en stund blev dom trötta på att vara dom som arbetade åt någon så dom valde att starta upp ett eget gäng. Gänget skulle såklart heta ALBOZ, namnet fick dom såklart av Gringo som var bossen. Detta var något dom var väldigt stolta över och det första dom gjorde var att plocka alla dom som snackat skit eller gjort något dumt mot dom. Sedan gick det över till att dom började med personrån och butiksrån men dom kände inte direkt adrenalinet lika mycket så därför sa Abdi att dom skulle göra ett bankrån. Och det gjorde dom, Lasse var såklart föraren och förhandlaren, Abdi var den som planerade ALLT, Gringo och Jetski var dom som höll gisslorna och kollade så att dom mådde bra. Såklart gick bankrånet bra och alla fick bra med pengar. Men tiden gick och såklart gick det extremt bra för om men såklart var det problem som skulle uppstöta och i detta fallet så var det att polisen fick tag i Gringo och detta slutade med att alla andra begick ett misstag som dom snart skulle ångra. Dom valde att flytta från staden efter allt dom varit med om.. Efter 1-2 år så ringde Gringo Lasse och frågade om han var med på att starta upp igen och såklart sa Lasse ja och Lasse ringde till alla andra och dom var med på det och det är där vi är nu....

Vill bara be om ursäkt för alla stavfel hoppas ni kan läsa det ändå :)

Varför ska just du få starta ett eget gäng? Jag själv tycker att jag har bra rp nivå där jag vet hur jag ska hantera olika situationer inom just gäng rp. Jag har även varit med i ett gäng förut där jag nästan var som boss och det gick väldigt bra för oss. Jag har rpat som kriminell i ett väldigt bra tag därför vet jag hur man ska rpa, man ska inte rpa för makt och pengar och det är exakt det vi inte gör. Jag vet att många gäng gör de och jag själv tycker att det är fel faktiskt . Alboz kommer inte vara som dom flesta gängen i staden utan vi kommer vara väldigt lowkey och inte berätta vilka vi är utan vi ska vara som spöken när det kommer till just gänget. Vi kommer mest synas på kvällen/natten med det menar jag att det är då vi kommer göra saker som behövs som tex knark försäljning. Det som är speciellt med Alboz är att dom som är med kan inte dra sig ur för om dom gör de blir det problem. I gänget ska man även vara som en familj och alla ska bry sig om varandra alltså ifall någon ringer efter hjälp ska man vara på plats med det som behövs. Som sagt har ju ju väldigt mycket erfarenheter av just gäng rp som gör det väldigt kul för dom andra som är med oss eller inte eftersom vi kan göra något kul för dom andra också.

Har du några med dig från start med gänget? Jag kommer ha med mig 3 men fler kommer att komma. Jag har förberett Vice åt 2 av mina polare som jag litar på till hundra som vill det bästa med rp, men såklart kommer allt detta med gänget hållas ingame.

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Våra roller kommer vara lowkey och försäljning av vapen på ett professionellt sätt. Som sagt kommer vi vara lowkey men vi kommer synas mer på natten. Vi kommer även vara snälla och försöka vara så trevliga så möjligt eftersom att många förväntar sig inte att ett gäng ska vara så trevliga därför kommer vi vara lowkey. Men såklart ifall någon gör ett fel så kommer vi vara där och lösa det oavsett. Vi kommer även försöka hålla oss till vapen försäljning eftersom det är ett enkelt sätt att få in snabba pengar. Varför vi kommer synas mer på natten är för att det är inte lika enkelt för polisen att ta oss då eftersom det är mörkt och ifall det skulle hända något så är det inte lika många som kan se det om man jämför på dagen.

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Jag har väldigt mycket erfarenheter av just gäng rp eftersom det är det jag har rpat som sen jag började. Jag har sålt vapen, gjort flertal bankrån, gäng möten, personrån mm. Jag har gjort allt därför vet jag hur man ska hantera situationer på ett professionellt sätt.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Jag som boss kommer att lyssna väldigt mycket på dom andra i gänget men jag kommer även bestämma över vissa saker som tex allians och vapenförsäljning. Jag kommer ta hand om alla pengar och vapen. Pengarna kommer jag såklart dela ut till dom som arbetat och slitit för familjen och vapen kommer jag ge till dom jag vet kan skjuta och vet hur man hanterar ett vapen. Jag kommer även anställa folk jag vet jag kan lita på.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Jag kommer försöka kontakta andra gäng där jag kommer prata om vad dom har för ställen eller vad dom äger. Vi kommer inte gå för att starta något gängkrig utan vid kommer försöka ha allianser så att man kan planera ihop något alla tillsammans. Men ifall någon i ett annat gäng skulle göra något mot mina bröder hade jag direkt kallat på gängkrig. Vi kommer satsa på att göra roliga scenarion för både oss och dom andra spelarna så att dom också kan ha de kul, alltså att båda sidorna tycker det är kul.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut Istället för att ta bankrån kommer jag ta gäng möte. Vi börjar med att jag som boss ringer till det andra gänget och säger att vi behöver ta ett snabbt möte om business. Vi i Alboz väljer att ta rs6a ditt och jag kör. När vi anländer så går jag och min ena vice fram till dom medans dom andra medlemmarna stället sig vid bilen. Vi börjar såklart med en hälsning och sedan börjar med snacket. Jag väljer att börja prata om vapensäljningen. Jag frågar sedan vilka dom brukar sälja till och vilka vi kanske inte ska sälja till. När vi pratat klart om det frågar jag om drogförsäljning och där kommer jag fråga samma sak. Efter vi pratat klart om allt så pratar vi om hur det ser ut i staden och vilka mer gäng som har kommit hit som vi behöver prata med. När vi pratat klart så går vi mot bilen och alla hoppar in.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög?
Dom som kommer vara med i gänget känner jag bra sen innan och jag vet att deras rp är väldigt bra men ifall någon skulle göra fel skulle jag sagt till direkt att inte göra om det.
Hur hanterar du kritik? Kritik tar jag som något positivt eftersom att jag kan lära mig ifrån mina misstag istället för att göra samma sak igen.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Ja

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Nej det gör jag inte

Har du läst våra Regler? Ja

Senast ändrad:
+rep vi blev som en symbol för the resistence på servern. Vi blev intervjuade och folk tog på sig våra masker/kläder efter våra bankrån!
skulle vara fantastisk att få detta crew tillbaka

+rep vi blev som en symbol för the resistence på servern. Vi blev intervjuade och folk tog på sig våra masker/kläder efter våra bankrån!
skulle vara fantastisk att få detta crew tillbaka
de hade blivit feta yt videos iallafall :)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka