Nekad Ismael | Ban överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ismael

Icke Medlem
Meddelanden
166
Reaction score
-1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199080916880/

Ditt Hex-ID: 110000142cbc790

Vad är din discord tagg? Isma#5680

Vem var det som bannade dig? Philip320

Hur lång tid var din ban? 60dagar/Perma

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Rasism

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Men för att summera varför staffsen bannade mig så var det att dem missuppfattade min sida av det hela alltså att jag då sa n ordet i form att håna den personen i fråga. Men så var det inte i detta fallet egentligen. Jag personligen som person har ingen alls koppling till rasism och det var fel av mig att råka utrycka mig på de sättet som jag gjorde. Alla kan utrycka sig fel ibland det händer nästan alla vid vissa tillfällen. Folk kan ta åt sig för vissa saker som tex detta nu efterhand insåg jag att folk kan ha tagit åt sig fast jag inte menade det på de sättet. Sen kan staffsen också ha trott att jag använde mig av ordet för att säga nåt rasistisk fast med ett annat ord. Men som sagt gjort är gjort människan gör fel eller utrycker sig fel ibland det händer ganska ofta speciellt vid sånna omständigheter.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag som var med i Gsf hade åkt till jcab för o snacka om lite saker. efteråt så kom en annan kille från ett annat gäng därefter så stod Jag och mina vänner och snackade i en cirkel efter det så säger alla connor mc gregor och då försöker jag också säga det mer som ett skämt och det slutade med att jag sa conor mc negro. Vilket inte var smart så av mig. De går cirka 20min så taggar philip mig och då blir jag bannad ur dcn. Men som sagt jag försökte inte uttrycka mig på ett rasistisk sätt alls sen kan de ha vart rasistisk för andra vilket jag kan förstå. Gjort är gjort inget jag kan göra åt nu de bara att inse att man har gjort fel.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Philips beslut till att banna mig var korrekt då jag själv förstår hur Philip såg på situationen ifrån hans perspektiv. Men vi alla är olika individer och vi ser inte på saker på samma sätt och från samma synvinklar. Jag såg själva händelsen som ett skämt det som jag valde att säga men mening var absolut inte att utrycka mig rasistiskt då jag absolut inte är rasist och jag personligen tycker att alla människor är lika mycket värda oavsett hudfärg eller etnicitet. Men som sagt banen var korrekt från staff teamets sida men jag garanterar er om att min mening var absolut inte att utrycka mig rasistiskt utan jag hade bara lite tråkigt och tänkte att jag skulle skoja till det och dra ett skämt. Men tyvärr så kosta det skämtet mig otroligt mycket och jag garanterar om att samma misstag aldrig kommer att hända igen och jag hoppas på att Philip kan se denna situation från min synvinkel också.

Hur många tidigare avstängningar har du? 10+

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har varit på servern nästan sen starten så jag har fått bans lite här o där men har lärt mig från varenda ban jag har fått. Precis som en läxa man lär sig av dom och sen så kommer man ihåg dom misstagen man begått och får en lärdom av det.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag ångrar mitt misstag väldigt mycket nu i efterhand men jag kan genuint erkänna att jag gjorde det oprovocerat då det är ingen idé att ljuga. Jag vet inte hur jag tänkte om jag ska vara ärlig men jag vill bara säga att jag verkligen inte är rassist utan jag sa det mer som ett skämt kan man säga. Hade jag kunnat gå tillbaka till situationen som jag befann mig i så hade jag självklart gjort annorlunda men gjort är ett gjort. Finns inte så mycket som man kan göra nu i efterhand det ända som går att göra är att lära sig av sitt misstag och inte göra om samma misstag i framtiden. Vi alla är människor och vi alla är kapabla till att göra fel. Jag ber genuint om ursäkt för mitt regelbrott och får jag en andra chans så garanterar jag er att detta inte kommer hända igen utan det var enbart en engångsgrej. Jag hoppas att ni kan se detta från min synvinkel också tack.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Självklart jag har tagit stor lärdom av min ban och det jag har lärt mig är att aldrig göra om samma misstag igen i framtiden. Vi alla är människor vi alla är kapabla till att göra fel och eftersom vi inte har möjlighet till att gå tillbaka i tiden och ändra på vårat misstag som vi gjort så är det ända sättet att lära sig av sitt misstag och titta framåt. Jag garanterar er att detta aldrig kommer ske igen från min sida det var en engångsgrej som hände och jag har lärt mig av mitt misstag och jag själv har förstått att jag gjort fel men som jag skrev tidigare så skulle jag endast skoja till det. Jag var alltså inte ute efter att utrycka mig rasistiskt på något sätt jag gjort helt enkelt ett misstag jag hoppas på att ni kan se detta från min synvinkel och får jag en andra chans så lovar jag er att detta aldrig kommer att hända igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? yes

Senast ändrad:
Det är inte så snyggt att du gör ett till konto där du ljuger för att få unban. Jag kommer att besvara denna ban överklagna genom att utöka din ban till en permanent klakesko ban istället.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka