Inaktuell ImporteN | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

ImporteN

Icke Medlem
Meddelanden
94
Reaction score
3
Vad är ditt namn i verkligheten? Arsam

Vad heter du på discord? ImporteN#7358

Ange ditt födelsedatum 6 November 2007

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? Måndag 16:30 - 21:30
Tisdag 16:30 - 21:30
Onsdag 16:30 - 21:30
Torsdag 16:30 - 21:30
Fredag 16:00 - 02:00
Lördag 12:00 - 02:00
Söndag 12:00 - 20:00
Detta kan bli lite annorlunda pga familj och träningar

Vad är det som får dig att söka till Staff? Jag vill bli Staff eftersom att jag vill kunna utveckla Rpn på Unive och många olika sätt då jag kommer vara Rp ansvarig och det innebär då att jag ska kunna hålla koll på folks rp för att kunna sedan utveckla den. Då måste jag såklart våga ta åtgärder och säga till de som gör fel och gör regelbrott. Jag kommer specca folk och då menar jag alla hela vägen från icke medlemmar till kriminella. Jag har då varit en aktiv spelare i Unive i ungefär 1 år då jag är erfaren och vill kunna utveckla en hel del med servern. Jag har också vart SV i Unive så jag kan alla grunder pluss alla små regler som finns på servern. Jag vet hur Polisen ska Rpa, vanliga medlemmar, och kriminella. Jag har samt varit kriminell så jag kanske till och med vill bli krim ansvarig för att kunna utveckla krim rpn. Det finns till exempel många som id peekar för att sedan kunna lalla vilket är helt oacceptabelt och det tolereras ej och det ska tas åtgärder ifall man gör sånt eftersom att de ska rpa bra som vanligt hela tiden. Jag vill också bli Staff för att kunna samarbeta med Staffs vilket innebär att man kan hålla koll på saker tillsammans och sedan bedöma scenarion tillsammans vilket gör det bättre då man kan säg vad man själv tycker och sedan och vad den andra tycker och sedan kommer man på vad man ska göra. Till exempel som supportansvarig kan man ta in folk som har varit i scenario och sedan gjort regelbrott så måste man kan prata med de och konversera med de om hur de kan utveckla det och sedan ta åtgärder. Ifall det var ett kriminellt scenario måste man ta kontakt med kriminell ansvariga ifall man ej är krim ansvarig så de kan hjälpa till och bedöma. Som Staff vill jag också kunna hjälpa till med en hel del som till exempel events någon gång och hjälpa till med kreativa ideer som till exempel hålla upp talang, boxning match, då menar jag stora matcher och stor talang event osv som gör rpn roligare och samtidigt kommer det vara realistiskt såklart. Men annars så vill jag också prioritera mina ärenden och rpa mindre osv då jag känner att jag har kompetensen att bli staff och att jag vill rpa mindre, det innebär såklart att jag kommer rpa mindre men hålla på med massa ärenden mer, som till exempel supportärenden och ig ärenden då.

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Som Staff skulle jag säga att jag skulle vilja jobba som som RP ansvarig så jag ska specca folk som är inne på servern och spelar hela vägen från icke medlemmar till kriminella. Då ska hålla koll på deras rp så de inte gör misstag och ifall det sker regelbrott så kommer jag våga ta åtgärder såklart. Jag kommer hjälpa till så det kommer finnas ordning och reda på servern samt då det inte blir kaos där alla kommer gå runt och lalla till exempel då detta är en Rp server vilket innebär att man ska kunna hålla det realistiskt men samtidig roligt. Jag vill också bli supportansvarig då gäller det som supportansvarig att man ska kunna hjälpa till som mycket som möjligt när man tar support ärenden samt så kan man specca scenarion ig och sedan bedöma den i support med de som varit med i scenariot där regelbrott skett. Då ska man också titta på ifall det var kriminellt scenario med vilka som var inblandade så man kan kontakta krim ansvariga och sedan bedöma scenariot. Då gäller det också att kunna få in clips och se i allas perspektiv av de som var med i scenariot så det blir rättvist och rätt. Jag vill också jobba en hel del i forumet för att till exempel hålla koll på barn överklagan och se till så att jag svara på ban överklagan som har med mig och göra. När jag svara på ban överklagan är det viktigt för mig att tänka på hur grovt regelbrott personen har gjort och ifall personen förstår att den har gjort fel, sedan kan jag ge de en ny chans. Jag vill också kunna hjälpa till med en hel del massa events för att underhålla servern med roliga saker. Samtligen kommer jag vilja jobba en hel del som kriminell ansvarig när jag har varit lite mer erfaren som Staff på Unive även om jag kan en hel del om kriminella. Då vill jag kunna hjälpa till med till exempel balansera drogerna när det gäller priser och hur snabbt man gör de så vissa inte får mycker mer än andra så det blir instabilt och obalanserat.

Hur länge har du spelat på Unive? 1 år, runt 700 timmar

Har du några tidigare erfarenheter? Ja jag har varit SV vilket innebär att jag kan alla grundregler såklart samt så kan jag alla krim regler då jag har varit krim rätt så länge. Jag vet också hur jag ska bemöta folk då jag ska vara trevlig och hålla en god ton mot alla som har frågor som till exempel om varför de har varit bannad av mig. Då gäller det att vara snäll och förklara vad för fel de har gjort. Men annars har jag aldrig varit staff innan och jag har bara varit SV.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Almänna kommands:
/who (id) - man ser någons roller

Medlem Kommands:
/trust (id) - man låter en person får känna hur det ät att vara medlem
/untrust (id) - man tar bort trust

Sv kommands.
/dv - man tar bort bil som står dåligt, till exempel att den är mitt i motorvägen
/kick (id) anledning - man sparkar en person och sedan ger anledning till varför de har blivit sparkade
/svban (id) anledning - Man bannar någon i 60min
/sv - man skriver i Servervakt chatten
/revive (id) - man revivar en person som till exempel ifall man dog av missklick
/toggleid - man ser id utan att trycka på page down

Staff kommands:
/revive - man revivar någon som till exempel någon missklicka
/dv - man tar bort bilar som står på vägen i onödan
/sc - man skriver i staff chatten
/sqlban (id) (tid) anledning - man bannar någon som har begått regelbrott
/sqlunban (hexid) - man unbannar en person
/sqlbanhistory (steam namn) - man ser ban historiken på en person
/togglename - man ser personers steam namn samt id
/tpm - man teleporterar till ett viss ställe vid kartan
/v (bilnamn) - man spawnar in en bil
/freeze (id) - man fryser en person
/unfreeze (id) - man tar bort /freeze
/bring (id) - man teleporterar en person till sig
/goto (id) - man teleporteras till en person
/noclip - man flyger och är osynlig
/spec - man ser en lista med vilka man kan specca
/spec (id) - man speccar en viss person
/specoff - man slutar specca
/occ - man skriver i ooc där alla ser medelandet
/clearinventory (id) - man rensar någons inventory
/giveitem (id) - man ger en person en viss sak
/givemoney (id) - man ger en viss person en viss antal pengar
/skin (id) - man ger skin menu till en person som behöver det
/addkey (id) (nyckelid) - man ger en viss nyckel till en viss person
/clearchatforall - man rensar chatten
/announce - man skickar en viktig sak till hela servern

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, jag jobbar inom det som behövs

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Jag e trevlig snäll o skulle aldrig vara korrupt

Tillbaka