Accepterad im2lg | Medlem ansökning [Emnez] [duden]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

im2lg

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Marcus Ahlberg

Vad är ditt discord namn? 2lg

Vad är ditt födelsedatum? 5 Juni 2000

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Holger Friberg, 65 år gammal

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Social, Glad & Förvirrad

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Holger uppfattar sig själv varit med om många historiska händelser där han spelar en viktig roll under radarn där ingen vet att han ska varit inblandad, detta är då en av hans drag - att vara sinnesförvirrad. Annars har holger dem senaste åren levt ett lungt pensionärs-liv för detta mesta. Framtiden för holger är oklar, han har inga riktiga planer för framtiden förutom att knyta kontakter med andra med borgare, men han dras också lätt till adrenalin fyllda händelser, som t.ex. snabba sätt att tjäna pengar på, eller en rolig upplevelse han får chansen att uppleva. Med andra ord är holger inte kriminel som person, men hans svaghet till lust kan dra honom till situationer där han betraktas vara en lagbrytare, likaså dras han till situationer där han betraktas som en vanlig, glad pensionär, som vill kräma ur varje sista droppe livet har att erbjuda honom.

Vad kan du bidra med till serverns RP? En karaktär som jag rollspelat som en längre period nu som blivit populär på tidigare servrar bland invånarna samt på mina streams där folk ofta uttrycker sig hur härlig holger är som person, samt hur bra jag rollspelar honom. Det jag bidrar till med denna karaktär är socialt RP där varje dag är unik och man inte kan veta vad holger kommer göra härnäst. En karaktär som är tänkt att bidra till mycket skratt och nära relationer mellan olika medborgare i staden!

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att försöka förstå vad motpartnern vill få ut av scenariot och agera utifrån det så att scenariot blir så bra som möjligt utifrån den uppfattningen man har att motpartnern vill få ut. Exempelvis om jag blir tagen gissla så ska jag agera rädd och bidra till den önskade RP:andet man vill ha av en gisslan i detta scenario.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Inte vad jag kommer ihåg faktiskt. Har för några år seden ägt en egen server med kompisar där jag jobbade mycket med reglerna själv, så det sitter relativt bra i bakhuvudet. Om något så skulle det vara att man råkar prata utav rent misstag utifrån OOC in game, lärdomen här är att försöka inte göra det igen, men det är något som kan hända även dem mest erfarna rollspelarna.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Exepmpel 1: Korruption inom yrke: Det är inte tillåtet att agera korrupt inom ett yrke, som att t.ex. förstöra serverns ekonomi genom att ta ut företags pengar osv. Antar att detta kan dras till en parallel där man som polis inte heller får agera kriminellt. Exempel 2: Förhandling: Vid förhandlingar vid t.ex. rån så ska den förhandlade dealen hållas. Ska t.ex. gisslan hållas kvar på plats för fri passage så ska detta uppfyllas och inte brytas vid samband när rånarna lämnar och istället tar med gisslan.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Föredrar att streama när jag spelar FiveM, är relativt ny så har inte den största tittar-listan men har iallafall samlat på mig en mindre grupp av människor som kollar på min kontinuerligt. Detta skulle bidra till servern ifall jag fortsätter växa smått och gott, eftersom jag då också rent naturligt gör reklam för servern som kan locka till sig fler erfarna rollspelare som bidrar till att göra servern större och förbättra rollspelandet ännu mer!

Salman Bouchtaoui

sammon000

30 jan 2009

nej steam heter jag selmen34

selmen amer 18 år gammal

lojal, smart och rolig

Selmen, 18 år gammal, har vuxit upp i en tuff miljö där han snabbt lärt sig att pengar styr världen. Från ung ålder har han sett hur de som har resurser lever i överflöd medan andra kämpar för att överleva. Han har bestämt sig – han ska bli rik, kosta vad det kosta vill.
För att nå sitt mål är han beredd att göra vad som krävs. Han säljer och "beknar" (hanterar varor och affärer på gatan), alltid på jakt efter nästa möjlighet att tjäna mer. Hans nätverk växer snabbt, och han vet hur man bygger relationer med rätt personer.
Framtiden för Selmen är oviss men lovande. Han planerar att expandera sin verksamhet och ta sig upp i hierarkin. Hans drivkraft och risktagande kan leda till enorm framgång – eller ett farligt fall. Frågan är: Kommer han att lyckas utan att förlora sig själv?

Jag bidrar med realistiskt och engagerande RP genom att spela Selmen trovärdigt Han skapar drama genom affärer allianser och konflikter Alltid på jakt efter nästa steg tar han risker och driver handlingen framåt Anpassar mig efter spelet och låter händelser utvecklas naturligt vilket gör RP levande och spännande

Att spela för motpartens vinst innebär att man inte bara fokuserar på sin egen karaktärs framgång utan även bidrar till ett spännande och realistiskt RP för alla inblandade. Det handlar om att acceptera förluster, låta andra få sina stunder och skapa dramatik som gynnar berättelsen. Genom att vara öppen för att ens karaktär misslyckas ibland blir RP mer dynamiskt och trovärdigt. Att spela för motpartens vinst betyder inte att ge upp, utan att bidra till en mer engagerande och oförutsägbar rollspelsupplevelse.

nej

nej

ingen vehiceldeathmatch vilket innebär att man inte får köra på någon utan en anledning och ingen metagaming vilket innebär att man inte fr använa info från till exempel discord iu fivem

Jag är en seriös och engagerad rollspelare som skapar realistiska och dynamiska scenarion. Jag anpassar mig, respekterar regler och fokuserar på bra RP för alla.

Vidare till muntlig intervju, du har 72h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Vidare till muntlig intervju, du har 72h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!
Skulle man kunna fixa rollen väntar-på-intervju på discorden? Har inte fått den, så kan inte se intervju tider osv!

Botten som ger roll ligger nere, återkommer när den är uppe igen

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka