- Meddelanden
- 245
- Reaction score
- 10
Ban-referens
fivem-bromsen-587 — FiveM, Utgår 2026-03-16
Anledning: Metar i discord
Bannad av: Berra1213
Visa på portalen →
Berätta vad som hände Jag satt i en Discord med mina kompisar samtidigt som jag var vid vårt gänghus. Då skrev Berra att jag skulle komma och supporta, så jag gick dit. När jag kom fram stod vi och pratade lite om situationen. Efter ett tag bad han mig visa min Discord, men jag valde att inte göra det eftersom det fanns privata saker där som jag inte kände mig bekväm med att visa.
Tar du ansvar för det du blev bannad för? Jag tycker faktiskt inte att bannen var felaktig. Jag gjorde ett misstag eftersom jag satt i en Discord och pratade med mina kompisar samtidigt som jag var ingame på servern. Det räknas som metagaming eftersom man kan få information utanför spelet som ens karaktär egentligen inte ska veta. Därför förstår jag varför jag blev bannad, och jag tycker inte att beslutet var fel.
Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Det jag har lärt mig av den här situationen är att man inte ska vara med i Discords samtidigt som man spelar på en FiveM-server. Man ska heller inte sitta och prata med sina kompisar där medan man är ingame, eftersom det lätt kan leda till metagaming. I framtiden kommer jag se till att följa reglerna bättre och inte göra samma misstag igen.
Varför ska vi ge dig en till chans? Jag tycker att ni bör ge mig en andra chans eftersom jag redan har fått ganska hårda åtgärder och verkligen har tagit till mig av det jag gjorde fel. Jag förstår nu varför det jag gjorde inte var okej och jag har tänkt igenom situationen ordentligt. Efter det som hände valde jag även att lämna och ta bort den Discorden vi satt i då, just för att undvika att något liknande händer igen. Istället har vi skapat en ny Discord med bara några få kompisar, och den använder vi bara som en social Discord och inte när vi spelar på servern. Jag har alltså försökt ändra på det som ledde till problemet från början. Jag tycker också att ni bör ge mig en andra chans eftersom jag egentligen skulle vara grön spelare tidigare, men då blev jag felaktigt bannad av Slem och blev sedan unbanad ungefär en dag senare när jag pratade med staf i support. Därför hoppas jag att ni kan ge mig en ny chans att visa att jag kan följa reglerna och spela på servern på rätt sätt.
Har du läst våra regler? Ja
Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja