Nekad Ibrahim Ter | Ban Överklagan [Krato]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ibrahim Ter

Medlem
Meddelanden
40
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199805927992/

Ditt Hex-ID: steam:1100001000056ba

Vad är din discord tagg? ibrahimter

Vem var det som bannade dig? @1.krato

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-12-27 004914.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Anledningen till att krato valde att banna mig var pga jag missbrukade mitt yrkesroll genom att ta beslagtagna vapen ur vapenförrådet, som enligt Unives regler är förbjudet oavsett rp situation. Jag som var slarvig med reglerna är i felet här eftersom jag tog gängvapen från skyddad egendom och de vapen får man inte ta ut ur förrådet under några omständigheter!

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag var och Patrullera med min kollega sedan hamna jag i staffs samtal med Krato och han sa att polisledningen vill ha samtal med mig då åkte jag till stationen och hade samtal med de och han saklart och tydligt att de jag gjort var strikt förbjudet inom rp reglerna så han tog de vapnen jag tjuvade sedan sa han att jag skulle få perma ban och indragen medlemskap.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Nej, det var inte en felaktig ban. Det var jag som gjorde fel.
Jag bröt mot serverns regler genom att ta beslagtagna vapen ur vapenförrådet vilket enligt unives regler är absolut förbjudet oavsett RP. Det räknas som korruption inom yrke och missbruk av yrkesroll. Krato följde reglerna och hade därför full rätt att ge mig en perm ban för att upprätthålla serverns Regler

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har inte blivit bannad på ca 5 månader, och de senaste jag blev bannad för var för att jag hade gjort fail rp genom att lämna mitt i scenario. Men på den tiden var jag ny till rp och behövde lära mig mer det var jag som trodde att jag kunde vara slick genom att bryta mot serverns regler och expektera inga konsekvenser genom att undvika ett scenario, då fick jag en ca 20 dagars ban som jag fick lära mig att oavsett om situationen påverkar min karaktär eller inte behöver jag ändå va med under scenariot så alla kan få samma roliga rp upplevelse! Och tills nu har jag blivit mycket bättre inom RP men det jag gjorde igår var helt och hållet mitt fel då jag trodde att man fick vara koruppt polis om man rpar på ett bra sätt och jag trodde att det enda konsekvenserna var att bli blacklistad från polisen men jag fick en perma ban som var helt och hållet rätt efter att jag läste regelboken och det jag gjorde var helt fel!

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat läst regelboken igen när jag blev polis för att undvika ett tjänstefel eller ban, eftersom de senaste gången jag läste regelboken var 2 månader sen och sen dess har jag glömt ganska mycket. Och om jag hade läst det igen som polis hade jag varit kunnig inom yrket så jag inte hade gjort ett tjänstefel av att vara korrupt. Jag kunde också undvikit hela grejen helt och hållet genom att behålla min nyfikenhet inom vapen till mig själv och hade låtit vapnen vara. Tills nästa gång vet jag om det om jag ens någonsing lyckats bli polis igen

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja! Att korruption inom yrket är ett stort regelbrott oavsett vilken rp situation man är i. Detta hoppas jag aldrig händer mig igen att jag gör ett sådant fel

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja jag förstår det. Men eftersom det är jullov och Unives prime skulle jag uppskattas att överklagan blir accepterad då jag ändå inte kommer hamna som polis när jag kommer tillbaka och för det kan jag inte begå samma misstag igen om jag inte gör det inom yrket. Jag vill också påminna att jag inte blivit bannad på länge som kan bevisa att min rp nivå är ganska hög. Mvh, Ibrahim

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka