Ej Antagen hyz0 | Ansökan till Forum Mod

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Hyz0

Välkänd Medlem
Meddelanden
258
Reaction score
468
Vad är ditt namn i verkligheten? Marcus

Vad heter du på discord? hyz0o0o

Ange ditt födelsedatum 24 September 2008

Vad är det som får dig att söka till Forum Mod? Jag har under en längre period spelat på unive, lite mer exakt 2 år. Har varit allting från Staff, krimansvrig, WL ansvarig etc, servervakt. Men för cirkus 4 månader sedan valde jag att ta en pausfrån rpande och fivem. Tyckte helt enkelt inte att det var lika kul. Men nu är jag tbx, inte så mycket för att rpa, utan mer för att hjälpa till, och göra unive till ett ännu bättre community än vad det redan är. Jag ville i grund och botten ansöka till Helper igen, men med lite information från Ludde, fick jag reda på att dörrarna är stängda för tillfället. Då jag inte direkt kom tillbaks för att rpa ser jag detta som en dunder chans att visa mig värd en plats i unive teamet. Jag vill numera ansöka till Forums Mod för att med tiden gå tillbacks till Helper eller Mod. Jag tycker även detta är väldigt kul, sitter hellre på forumet och kontrollerar allt än ingame och tar reports. ( Skulle det var ett krav är det självklart att de kommer ske )

Är det viktigt att en tråd är i rätt kategori? Ja, det är enligt mig väldigt viktigt att en tråd är i rätt kategori, detta bygger på att unive har en så pass stor spelar bas att det skulle bli helt kaos ifall det inte var ordnat. Det bi ju inga problem för spelarna, utan det är alla Staffs som får sitt jobb 10 gånger jobbigare ifall allting skulle ligga huller om buller. Jag vill lätta på trycket för alla staffs, och ta hand om allt sådant. Detta gjorde jag redan som Medlemskaps anvarig för cirka 1 år sedan, de var ofta folk glömde markera viss träder, placera på rätt ställe, då var jag uppmärksam och gick igenom allt lite då och då och fixade till allas misstag. Både för att göra mitt jobb enklare men även för att göra alla andras det med. Enligt mig skall inte 230, Ludde etc behöva sitta och sortera trådar om dagarna, utan har redan massa annat att tänka på, därför vill jag hjälpa till och ta hand om forumet på bästa möjliga sätt.

Får en ansökan vara kopierad? Jag skulle säga att det beror på. Jag är 100% emot att man kopierar en tidigare ansökning, detta var något som jag var super hård med som MA och är ff. Man ska förtjäna sin plats man ansöker till. Sen vet jag att majoriten av alla ansöknigar i nu tid är ofta AI generande. Men enligt mig är det så enkelt att se igenom. Ser man ord som åldern inte bör kunna etc, eller ord som man ofta inte hör är det förmodligen AI generat, det behöver inte alltid vara fallet, många människor har en ganska så stabil svenska. Men för att svara på eran fråga, nej jag anser att en ansökan inte bör vara kopierad. Dock kan det i vissa sammanhang vara okej att skicka in en av sina gamla ansökningar som man själv har skrivit.

Finns det något du tycker som brister gällande forumsarbetet som du vill förändra? Då jag som nämt tidigare inte varit närvarande på serven under en längre period vet jag inte hur det mesta ser ut. Har ex sett att 320 inför Longlist respektive shortlist. Men detta är något jag kommer vara väldigt insatt i och lösa alla problem på bästa möjliga sätt. Jag kan dock sen gamlare erfarenheter tycka att vissa staffs ibland jobbar lite för fort, och inte verkligen tar sin tid utan vill bara bli klara, man ska alltid jobba mot kvalite och inte kvantite. Dvs placera hellre 20 ansökningar på rätt sätt och läs igenom dem noggrannt än 100 st där 40 av dem ligger i fel kategori.

Beskriv hur forumet skulle se ut om du fick helt som du ville Jag tycker forumet generelt har en bra struktur. Dock kan jag tycka att man ej skall kunna se andra personers ansökningar om man ej är MA/staff+. Detta skulle ju förebygga plagiat, jag kan dock förstå att många tar inspration från andra, men känner själv att man vill hitta den som är bäst anpassat till jobbet, och inte en person som fått hjälp med sin ansökan

Hur ser din aktivitetet ut? Jag är enligt mig väldigt aktiv:

Måndag - 5-6h
Tisdag - 5-6h
Onsdag - 4h
Torsdag - 5h
Fredag - 7h
Lördag - 8-9h
Söndag - 5h

Skulle mer tid behövas vissa dagar kan själv klart det ske på något viss, men detta är på ett ungefär pga skola, men på lov är det cirka 10+h om dagen

Har du som mål att gå med i staff teamet på Unive i framtiden? Ja

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Hoppas ni anser att jag har vad som krävs, om annat är det 100% förståligt, är här för att hjälpa till, så finns det någon annan som ni anser är bättre anpassad , shoot, mvh hyz0

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka