Nekad Husky | Polismyndigheten Ansökan [Agnes]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Husky

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 28 Februari 2007

Vad heter du på discord? Husky#6048

Är du whitelistad? Nej

Hur många timmar har du på FiveM? Cirka 100 timmar.

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3-7 Timmar.

Hur ofta kommer du vara inne? Så mycket jag kan nästan varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? Cirka 100 timmar

Vad heter du? Jack

Hur gammal är du? jag är 14 år

Har du B-Körkort? Nej

Varför vill du bli polis? Jag har alltid haft ett intresse av polisen och deras arbete.
Jag har alltid tyckt om att hjälpa folk.

Varför ska just du bli anställd? Jag tycker om att hjälpa folk i nöd och ta de som inte följer reglerna.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor: Jag är bra att hantera stress. Jag är bra på att hantera intensiva ändelser jag kan vara mjuk eller vara hård om det behövs. Jag är försåtlig om vad personen sejer .kan ha svårt med att skriva/prata rent jobbar på det smycket jag kan.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? jag Har varit polis i andra RP servrar och spel. Min mamma och pappa jobbar som polis som jag har taggigt erfarenhet av.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag tar fordonet i säkerhet och ber personen komma ut ur bilen. Sedan märker jag hur personen beter sig (lugn, aggressiv), och ifall det behövs så kan man använda handfängsel. Sedan tar jag och kör in personen som sedan till stationen som kommer få ta sitt straff eller inte ett sådant skede så skulle jag vilja testa personen för mot alkohol. Är personen påverkad? Påverkad av droger? Bilen behöver bärgas eller hämtas upp av någon med körkort då personen inte kan flytta bilen.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Säkerheten går alltid först så jag meddelar ambulans samt flera kollegor. Medans mina kollegor jagar gärningsmannen så lägger min skjutna kollega åt sidan och inväntar ambulans.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag och min kollega kommer att ställa os en bit ifrån och lyda den högsta uppsatta som ska vara förhandlare. Sedan kommer vi att invänta följa ordern man får av förhandlaren. Detta underlättar arbetet även. Men det är även viktigt att ta det lugnt i sådana situationer eftersom ifall man gör fel så kan man riskera folks och sina kollegors liv.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag backar hastigt och lyfter mitt vapen mot personen jag sejer ska lägga sig ner på marken o släppa sin kniv. Om den inte lyder ordern och försätter springa mot mig så drar jag elpistol eller pistol i benet och tar kniven i säkerhet och griper personen och inkallar ambulans om kniv manen är skadad.

Förklara vad radiodisciplin innebär. det är förslagsvis att man har koll på trafikuttrycken som gäller. Att använda "Klart slut" är något som enbart RLC använder. Man avslutar sin mening med "kom" eller "slut kom" för att tydliggöra vad man förväntar sig. Det handlar också om att tala när det är lämpligt och att inte avbryta. Att tänka en sekund innan man talar in i radion är bra ide. Då slipper man att stamma fram meningar och får fram sitt budskap väldigt klart. Vad det gäller den biten så ska man även fatta sig kort och inte lägga ut texten onödigt långt. Radion är till för alla och ska inte vara ständigt upptagen. Det finns mycket att nämna kring begreppet radiodisciplin. Man ska inte prata om saker som inte tillhör polisen eller leka runt och störa o avbryta de pratande.

Vad betyder våldstrappan? Polisen har rätt att använda våld som är försvarligt. Våldstrappan kan liknas till proportionalitetsprincipen. Om en person tjafsar så kan man i många situationer också lösa situationen med kommunikation. Att möta personen verbalt och med aktivt lyssnande. Att försöka se vad personen vill få fram istället för att börja kommendera personen. Detta proportionerligt i en sådan situation. Detsamma gäller det motsatta. Att kunna tempoväxla. Om en tjafsig person blir fysisk så måste jag kunna gå uppåt i trappan. Att ta tag i personen, eller liknande. Då handlar det om att använda ett försvarligt våld. Inte mer än vad som krävs men inte heller mindre än vad som erfordras.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka