Inaktuell HITMAN | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

HITMAN

Icke Medlem
Meddelanden
387
Reaction score
40
Vad är ditt namn i verkligheten?
-Sadir

Ditt discordnamn:
-353hitman

Ange ditt födelsedatum
-10 Januari 2008

Varför ska just du bli staff?
-Jag vill bli staff på Unive Roleplay av flera anledningar. För det första har jag varit det tidigare och jag känner att jag har en djup förståelse för vad som krävs för att vara en god staff.
Jag känner även att jag har de ansvarstagande, kompetens, kunskap. Samt att servern känns ganska rörlig nuförtideen jämfört med hur det var förut, det känns som att en förändring behövs. Jag tror att jag kommer kunna göra skillnad som staff. grejen är att staffsen hart ett stort press emot säg, och det känns som att de inte hinner med allt. Det jag tänker är att jag kommer kunna underlätta för de adnra, då jag aktivt kommer hjälpa servern utvecklas på de sätt jag kan hjälpa med. T,ex supporten, reports, ansökningar i forum och mer.
Jag skulle även mer en gärna vilja hjälpa med att föra Unive framåt, från tidigare erfarenheter tycker att jag det har varit kul att vara helper och har längre mål denna gång ifall jag blir.
𝙅𝙖𝙜 𝙝𝙖𝙧 𝙜𝙤𝙙𝙖 𝙛ö𝙧𝙝𝙤𝙥𝙥𝙣𝙞𝙜𝙖𝙧 𝙤𝙢 𝙖𝙩𝙩 𝙟𝙖𝙜 𝙠𝙤𝙢𝙢𝙚𝙧 𝙠𝙡𝙖𝙧𝙖 𝙖𝙫 𝙖𝙩𝙩 𝙪𝙥𝙥𝙣å 𝙢𝙞𝙣𝙖 𝙚𝙣𝙨𝙠𝙞𝙡𝙙𝙖 𝙢å𝙡 𝙞𝙣𝙤𝙢 𝙨𝙩𝙖𝙛𝙛 𝙩𝙚𝙖𝙢𝙚𝙩.
Jag har som mål att uppnå att få en aktivare samt kompetentare ''chef-bas'' samt en bättre ''spelar bas'' med inte så många regelbrott, inte lika mycket lall samt försöka uppnå en bättre server för allmänheten. Jag har som mål att försöka göra mitt bästa för att klara dessa.
Unive får även in spelare dagligen, det betyder även att det behövs staffs som speccar och vägleder dessa nya rpare som kommer in, det behövs staffs som visar den rätta vägen till de medlemmarna. Just jag ska bli staff för att jag är ute efter det bästa till servern, jag är ingen som kommer angera korrupt med min staff roll. Jag kommer agera profissionellt och ta åtgärder på de som gör regelbrott. Jag är ute för att förbättra serverns rp med det staff teamet som finns nu. Jag har från egna olika perspektiv från rpandet sett olika regelbrott som sker samt en lösning på det.
Det är många staffs som inte agerar profissionelt just nu, med det menar jag att de inte har god respekt mot andra medlemmar och använder deras roll för enbart makt över spelare, jag kommer använda min roll som helper för att hjälpa de som behöver samt få bort de som är så kallad ''problem spelare'' jag har varit staff tidigare och med det så har jag goda erfarenheter och tagit lärdom av tidigare gånger jag har blivit demotad, samt har utvecklat mig själv och är redo för att bli staff igen.
Jag vill gärna bli staff igen för att hjälpa de staffsen som är nu, för att förbättra servern.

Vad tycker du inte fungerar på Unive?
-Jag har genom de olika perspektiven jag har fått genom rpn sett att många chefer inte styr sitt jobb framåt, de är inte aktiva, de jobbar inte för en utveckling, de bryr sig inte rakt av inte om sitt jobb som chef.
Supporten är även väldigt inaktiv, ofta då jag har sett att ingen drar in någon i supporten och försöker hjälpa de som behöver hjälp. Samt att mycket regelbrott händer in-game. Det är mycket OOC samt krim utan krim som pågår och det behövs ändras omgående. Fearrp och suntfärnuft är även regelbrott som sker ofta.
Genom att göra dessa saker kan vi förbättra communityt och se till att alla kan har kul av sitt rollspel inom Unive.
Det är även fler saker osm behövs ändras
-Brister i Rp-Kvaliten, många bryr sig inte om många regler, om de krockar så rpare de inte, skottar får hjälp av sjukhuset och sen åker och skottar igen. Men även ett par lallare
-Regler som inte följs
-Och mer

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan?
-Det med chefen är att jag kommer försöka på något sätt göra svårare krav att bli chef. Man behöver uppnå flera andra saker för att bli chef. Med detta så kommer Chef-Basen utvecklas samt att servern kommer få en bättre kvalité ifall cheferna har kunskaperna, kompetensen, aktivitet och är driven, så kommer det finnas fler aktivare jobb på servern
Regelbrotten är att ta hårdare årgärder som staff, jag vågar ta åtgärder på de som för regelbrott. Jag kommer göra de som är rätt för att uppnå den bästa sepl upplevelsen för de andra medlemmarna. Jag vill bli staff för att lösa bristerna inom rpn, lösa de regelbrott som sker och mycket mer.
Jag kommer även försöka hjälpa i supporten så ofta jag kan för att få supporten att rulla på regelbundet, för nuförtiden tar det länge innan någon drar in.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt?
-Det är väldigt viktigt att vara respektfull och ödmjuk i din kommunikation med spelare och andra staff medlemmar, det är även väldigt viktigt att var lyhörd samt hjälpsam när någon spelare vill ställa frågor eller behöver hjälp, det är även viktigt som staff att vara konsekvent och göra rättvisa beslut samt att hantera de situationer man får in på ett professionellt sätt. En staff ska även såklart följa reglerna. Man ska alltså prata med repsekt och inte använda sin roll för makt. Du ska även inte vara aggressiv och inte skrika på medlemmarna. DU ska vara vänlig och lyssna på de som vill prata.
Det är väldigt viktigt att agera staff rollen professionellt i sin helper roll för att skapa en bättre server.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP?
-Rpn så kommer jag inte rpa så mycket. Jag kommer lägga upp det att när jag kommer hem från skolan (17:00 är jag hemma) så kommer jag göra de plugg som krävs ifall jag har alt gym. Därefter så kommer jag gå in som staff tills natten. Och det blir många timmar. Grejen är även att jag har tröttnat på att rpa, och vill ägna tiden med att försöka hjälpa Unive att komma framåt.

Hur länge har du spelat på Unive?
-Jag har spelat här väldigt mycket, men har även varit medlem tidigare på denna server.

Har du tidigare erfarenheter som staff?
-Ja, har varit staff samt medlemskaps ansvarig tidigare i mina tider i Unive. Så goda erfarenheter har jag inom staff perms, samt hur man ska agera som staff.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i?
-RP & jobb är de jag mest kommer satsa på inom Unive staff-teamet

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom?
-Support, Jobb, Donation, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid?
-Ja

Senast ändrad:
++rep låter som en seriös person som vill hjälpa till att utveckla servern till det allra bästa och har en väldigt bra förståelse till andra spelarnas tankar och vill hjälpa dom till allra bästa

+rep kompetent grabb som tar rp super seriöst hoppas att han blir staff så vi får ett kompetent staff team.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka