Nekad henrik.2k | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

henrik.2k

Icke Medlem
Meddelanden
45
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199095285353/

Ditt Hex-ID: steam:110000143a70669

Vad är din discord tagg? 10.mbappe

Vem var det som bannade dig? .tacos__ var det som bannade mig.

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2024-10-19 233838.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att anledningen till att jag blev bannad från servern är att jag tog vapen ur stashet och lade dem i min bil, vilket jag nu förstår är ett regelbrott. När jag ser tillbaka på situationen inser jag att reglerna på servern är väldigt tydliga med att detta inte är tillåtet. Jag misstänker att det var därför staff valde att banna mig, även om det inte var min avsikt att bryta mot några regler. När jag tog vapnen så tänkte jag inte på att det skulle vara ett allvarligt problem, utan jag var mer fokuserad på att skapa ett intressant rollspelsscenario. Jag förstod inte riktigt omfattningen av vad jag gjorde just då. Det är först nu, i efterhand, när jag har fått en chans att reflektera över händelsen, som jag verkligen inser att jag borde ha agerat annorlunda. Hade jag förstått att det var ett regelbrott direkt när jag gjorde det, så hade jag lagt tillbaka vapnena och meddelat staff att jag hade gjort ett misstag. Jag vill verkligen understryka att mitt syfte aldrig var att bryta mot reglerna eller förstöra för andra spelare. Jag vet hur viktigt det är att alla följer reglerna för att spelet ska fungera bra och vara kul för alla. Det var bara ett misstag från min sida, och jag tar fullt ansvar för det. Efter att ha blivit bannad har jag gått igenom reglerna på servern igen för att försäkra mig om att jag har en bättre förståelse för vad som gäller framöver. Jag har lärt mig av det här och skulle aldrig göra samma misstag igen. Om jag får en chans att komma tillbaka till servern så lovar jag att vara mycket mer noggrann med att följa reglerna och säkerställa att jag inte gör något som skulle kunna skada spelet eller andra spelare. Jag hoppas att staff kan se att det här inte var ett medvetet försök att fuska eller bryta mot reglerna, utan ett misstag från min sida. Jag skulle verkligen uppskatta om jag kunde få en chans att visa att jag kan följa reglerna och vara en del av servern på ett rättvist och positivt sätt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände innan jag blev bannad från unive var en händelse som involverade ett kriminellt scenario i spelet. Jag hade nyligen köpt "krim", som jag tolkade att jag skulle skaffa vapenför att kunna utveckla mitt kriminella alter ego inom spelet. Min intention var att fördjupa mig i mitt rollspel och övergå från att vara en karaktär i poliskåren till att bli en kriminell. För mig handlade det om att göra en övergång från en värld till en annan – från "polisens värld" till "den kriminella världen". Jag ville att denna övergång skulle ske på ett trovärdigt och engagerande sätt för de andra spelarna, utan att bryta mot spelets regler om metagaming. Min plan var att skapa ett scenario där min karaktär lämnade poliskåren och gick över till att bli en kriminell. Jag ville att det skulle vara en logisk och trovärdig övergång, där andra spelare tydligt kunde förstå att min karaktär nu var en del av den kriminella världen. Det som dock gick fel i detta scenario var att jag, för att förstärka min karaktärs övergång, tog ett vapen från polisens stash. Jag var medveten om att det inte var tillåtet att ta vapen från polisens stash utan tillstånd, men i stunden övertygade jag mig själv om att detta kunde vara ett undantag. Jag resonerade att eftersom min handling var en del av en större rollspelsberättelse där jag försökte byta sida, från polis till kriminell, kunde det kanske ses som en del av rollspelsscenariot. Tyvärr visade sig detta vara ett felaktigt beslut från min sida. När jag tog vapnet från stashen bröt jag mot spelets regler, även om min avsikt inte var att sabotera eller fuska. Jag ville bara fördjupa min karaktärs utveckling inom rollspel. Det jag misslyckades med att förstå i stunden var att det fanns tydliga regler som reglerar spelets mekanik, oavsett vilket rollspelsscenario jag försökte skapa. Jag inser nu att jag borde ha följt reglerna strikt och hittat ett annat sätt att förmedla min karaktärs övergång från polis till kriminell, utan att ta till åtgärder som bryter mot spelets regler. Efter att ha blivit bannad har jag h

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker att det var helt rätt beslut att banna mig, 100%, eftersom det inte är roligt för motparten i ett scenario där jag har tagit ett polisvapen. Jag förstår att det påverkar spelets balans och upplevelse för andra spelare på ett negativt sätt. Jag gjorde ett regelbrott på servern, och när man bryter mot reglerna ska man acceptera att det får konsekvenser. Så även om det var en jobbig situation, så tycker jag att staff gjorde rätt i att banna mig.I det här fallet trodde jag att jag kunde göra det jag gjorde eftersom jag uppfattade det som ett metagaming-scenario. Jag hade precis köpt krim via discorden och var mitt uppe i att försöka skapa ett kriminellt rollspel. Jag tänkte att jag behövde verktyg för att kunna utföra mitt scenario, och därmed tog jag ett vapen från polisens stash. Men nu i efterhand inser jag att det var ett stort misstag från min sida, och jag borde ha tänkt mer på hur mina handlingar kunde påverka andra spelare och spelets regler. Jag förstår nu att jag blandade ihop olika saker och inte riktigt hade koll på vad som var tillåtet och vad som inte var det i den situationen. När jag köpte krim på discorden så trodde jag att det var okej att fortsätta med det i spelet, men jag missade helt att det inte var tillåtet att ta vapen från polisens stash för att göra det. Jag var för fokuserad på att göra scenariot trovärdigt och bra, men i den processen bröt jag mot reglerna utan att inse det.
Jag vill verkligen be om ursäkt för att jag tog vapnet. Jag inser nu att jag gjorde fel och att jag borde ha följt serverns regler noggrannare. Det var ett ärligt misstag från min sida, och jag ångrar verkligen att jag inte tänkte igenom situationen bättre. Om jag får en ny chans att spela på servern så kommer jag vara mycket mer noggrann med att hålla mig inom regelverket. Jag förstår hur viktigt det är för att skapa en rättvis och rolig upplevelse för alla spelare, och jag vill verkligen visa att jag kan följa reglerna och bidra positivt till servern i framtiden.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja, jag har blivit bannad tidigare när jag var helt ny på FiveM och misstolkade spelet som en moddad version av GTA Online. Jag förstod inte riktigt hur annorlunda rollspelsservrarna var jämfört med det vanliga spelet, och därför gjorde jag misstag som ledde till att jag blev bannad. Men genom denna erfarenhet har jag lärt mig på den hårda vägen att mina handlingar får konsekvenser, och jag har accepterat det fullt ut. Efter denna ban har jag verkligen tagit till mig serverns regler och förstått vikten av att följa dem. Jag har gått igenom reglerna noggrant för att försäkra mig om att jag inte gör samma misstag igen. Min plan nu är att börja om på nytt och med ett tydligt fokus på att hålla en hög nivå av rollspel där alla regler respekteras. Jag inser hur viktigt det är att följa serverns riktlinjer för att alla spelare ska ha en rättvis och rolig upplevelse, och det är mitt mål att bidra till den typen av spelmiljö.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja, jag kunde ha valt ett annat sätt att göra min övergång från polismyndigheten till den kriminella världen istället för att ta ett polisvapen. Det var verkligen ett dumt beslut av mig, och jag ångrar det djupt. Jag förstår nu att jag hade många andra alternativ och att det inte var nödvändigt att ta ett vapen från polisens stash för att kunna genomföra min rollspelsidé. Jag hade kunnat lämna poliskåren på ett mer subtilt och realistiskt sätt. Ett bättre alternativ hade varit att hålla min kriminella övergång mer "lowkey", där polisen inte direkt märker att min karaktär bytt sida. Jag kunde ha börjat med att långsamt knyta kontakter med olika personer runt om i stan, bygga upp mitt nätverk och skapa ett namn för mig själv inom den kriminella världen. Det hade varit ett mer realistiskt och trovärdigt sätt att göra övergången, samtidigt som jag inte hade brutit mot några regler eller förstört spelet för andra. Att långsamt men säkert arbeta mig upp som kriminell hade också kunnat ge mig en mer engagerande och långsiktig rollspelsupplevelse. Jag kunde ha fokuserat på att skaffa information, hitta allierade och skapa en grund för min karaktärs nya liv som kriminell. Det skulle ha varit både roligare och mer givande på sikt, samtidigt som jag hade undvikit att sätta mig i en situation där jag bryter mot serverns regler.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har definitivt lärt mig efter min ban att regler är regler, och inga undantag kan göras bara för att en handling i spelet påverkar något utanför spelet. Jag förstår nu att även om mitt scenario verkade logiskt i stunden, så måste jag alltid följa reglerna för att upprätthålla rättvisa och balans på servern. Efter denna ban känner jag mig mycket mer säker på vikten av att alltid följa reglerna, oavsett vad, eftersom jag nu vet att konsekvenser annars kommer att ske. Jag har verkligen reflekterat över min ban och insett vad jag gjorde fel. Detta kommer inte att hända igen, då jag har läst igenom alla regler noggrant och till och med tagit anteckningar på vissa specifika regler för att försäkra mig om att jag har full koll. Jag vill komma tillbaka till servern med en bättre inställning och visa att jag kan spela på ett rättvist och respektfullt sätt.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstår det.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka