Inaktuell HELLOL | Ansökan till Support

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

HELLOL

Icke Medlem
Meddelanden
32
Reaction score
35
Vad är ditt namn i verkligheten? Damien Albers

Vad heter du på discord? damien#2495

Ange ditt födelsedatum 15 April 2007

Mellan vilka tider kan du oftast spela? jag brukar vara aktiv mellan tiderna 12 till 03 nu under lovet men när skolan börjar så kan jag vara aktiv från 07 till 08:30 innan skolan har börjat sen när skolan har slutat så kan jag vara aktiv från 16 till 01 men på helgerna kan jag vara aktiv från 12 till 02.

Berätta om dig själv jag heter Damien jag är 14 år gammal bor på Gotland ochmina intressen är att spela specielt på unive rp och jag gillar även att köra cross på min fritid. jag brukar även vara med kompisar mycket så jag skulle säga att jag är en ganska social människa. jag har även ett stort intresse för jordbruk eftersom jag har blivit uppväxt med det så jag brukar jobba hemma hos min farfar som har en stor gård här på Gotland.

Vad skulle du göra om du blir staff? Om jag blev staff så skulle jag hela tiden sitta inne på support kanalerna och ta dem ärendena som kommer. Ingame så kommer jag inte att rpa så mycket för att arbetet är viktigare än det, det är min åsikt. Varje dag kommer jag ju vara ingame så mycket som jag kan och det jag ska göra när jag är det, är att få bort alla lallare o folk som bryter mot regler helt enkelt. Jag ska vara en väldigt snäll person mot dem som behöver hjälp och för det tycker jag att man gör support ärenden mycket enklare, ifall det är massa som tjafsar och jag är kaxig tillbaks så kommer man inte någonstans med det, själv så tycker jag att det är helt fel. Kommer sitta inne på noclip för att se till så folk gör rätt, kanske kolla några scenarios som folk gör för att bara se till att dem inte gör något suntförnuft eller failrp'ar och massa annat. Kommer även specca runt lite ibland med /spec för att se folk från deras perspektiv för tycker det blir en annan insikt på vad dem gör, blir enklare och se på scenarios ifall dem för fel med det. Kommer kicka folk som kanske har någon skum karaktär som inte ser så "verklig" ut men först såklart ska man skicka ett pm till dem bara så man förklarar men om dem inte lyssnar så kickar jag så dem ser och förstår. Själv ifall jag har en polare som bryter emot servern regler så kommer jag att banna den, så jag är inte så partisk. Kommer även kolla på småsaker så att folk inte skriver kriminella grejer inom twitter utan anonym eftersom jag tycker själv att det är suntförnuft och det är ej okej. Ja, men det jag försöker att säga är att jag kommer vara aktiv, inte partisk, kolla på små saker som folk kan göra fel på, och sedan kolla på hur folk kör vid torget eller sånt så att det inte blir suntförnuft körning och så vidare.

Hur länge har du spelat på Unive? jag har spelat på unive i cirka fyra månader så jag har inte spelat på denna server så jätte länge men jag tycker att jag kan era regler och att jag har en god rp nivå.

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Unive? Ända sen första dagen jag klickade in på unive tyckte jag denna servern var grym. Spelarna var seriösa, väldigt få lallare, folk välkomnade en väldigt bra, staff-teamet var redo att hjälpa till och mycket mer. Jag tänkte att jag ville satsa på denna servern och förhoppningsvis göra något stort. Från början var det medlemskapet jag fokuserde på och nu sitter jag och ansöker om att få bli support. Jag har väldigt bra koll på unives spelarbas och vet vilka de flesta är, hur de är, var det brukar förekomma mest lall och var jag bör hållas lite extra koll. Eftersom jag rpat så pass länge kände jag att jag ville göra något annat också, sjävklart vill jag fortsätta rpa för det är verkligen skit kul. Men jag vill även bli support för att kunna hjälpa staff-teamet och prova på något nytt.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Jag skulle alltid vara trevlig och låta båda sidorna prata till punkt. Jag skulle överväga de olika argumenten och dra slutsatser utifrån det. Alltid hålla en trevlig ton och förstås visa förståelse för allt och alla. Välkomna de nya spelarna och skapa en trygg spelstund för dem. Jag skulle även se till så att det inte skall förekomma lallande på servern, genom att tilexempel banna/kicka personer som inte följer reglerna vilket kommer resultera i att rp nivån på unive kommer att bli bättre och bättre.

Har du några tidigare erfarenheter? jag har inte några tidigare erfarenheter förutom att jag är servervakt så jag vet när jag tillexempel ska banna/kicka/dv och så vidare.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? jag tycker att jag har hyfsat bra koll på staffs komandon jag kan tillexempel dessa men jag kommer ju såklart lära mig fler med tidensgång.
/svban - Det är ett kommando som serverakter / staffs kan
använda för att banna en spelare under en kortare period.
- /Kick - Kickar spelaren från servern. Spelaren kan ansluta sig tillbaka direkt efter.
- /Noclip - gör så att du flyga och ingen annan spelare på servern kommer ha syn på dig.
- /Revive - används för att återställa din karaktär till en bra hälsa.
- /Tpm - Används efter du har satt ut en markering på kartan då kan du skriva /tpm så teleporteras du till platsen
- /Goto - Används så att du kan teleporteras till en annan spelare
- /sqlban - Används för att banna folk under en längre period
- /sqlbanoffline - Används för att banna folk under en längre period När dem inte är online
- /Bring - teleporterar individer till dig
- /Freeze - Gör så att individen inte har kontroll över sin karaktär.
- /Giveitem - Används för att spawna in olika föremål
- /Setjob - Gör så att du blir anställd på ett yrke
- /Spec - ger dig en meny där alla spelares namn står. då kan du välja att specca en specifik individ
- /Togglename - Gör så att du ser steam namn och ID på andra spelare
- /Toggleid - Gör så att du ser andra spelares ID
- /Sc - Skriver i en privat chatt som bara staffs kan se
- /skin - ger en chans för individ att modifiera sin karaktär
- /sqlunban - tar bort perioden individen är avstängd för
- /Sqlbanhistory - systemet kollar historikien och ger dig alla händelser där individen har blivit bannad

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system? ja jag skulle säga att jag har lätt att lära mig saker.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då? jag spelar inte på någon annan server än unive.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej inget jag kommer på just nu.

Tillbaka