Accepterad Hassemc | Ban Överklagan (asregrd)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Hassemc

Medlem
Meddelanden
24
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/balo11/

Ditt Hex-ID: steam:11000013c2fde5c

Vad är din discord tagg? Penguinjr4

Vem var det som bannade dig? asregrd

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-07-13 021900.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Eftersom de tyckte att jag hade grov brist på social rp där jag skjöt en kille som hade tidigare hetsat emot mig och mina vänner.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Vi var ute och letade efter vårat rival gäng (southside), när vi var vid stora banken så kommer en stor bil och ställer sig vid oss och börjar hetsa och säger att vi är horungar och andra saker som gör att situationen blir ganska så hetsig vilket gör att vi står och bara snackar dåligt med varandra i runt 3 min, då väljer vi att följa efter dessa personerna. Bara några sekunder senare så hoppar en kille i vit tröja ut från bilen och eftersom att vi tror att han ska skjuta så kör vi iväg. Detta händer två yttligare gånger att personen i vit tröja hoppar ut ur bilen och det ser ut som att han ska skjuta. Så vi valde att vid nästa tillfälle så kommer vi ta o hoppa ut emot dom o rikta. När vi möter dom den 4:e gången så glider vi förbi dom långsamt och de säger något i stilen med att '' ni är säkert skitdåliga på att skjuta''. Efter det så valde jag att hoppa ut ur bilen och skjuter personen i vit tröja eftersom att jag trodde han var beväpnad medans de andra i bilen lämnar honom och kör iväg. Eftersom att vi ville helst kidnappa dom ( vi misstänkte att de var med i southside) och inte skjuta så börjar vi leta efter dom andra två också som vi senare hittar när deras bil har flippat över.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker att bannen är felaktigt placerad eftersom att det inte va grov brist på social rp, vi stod o pratade med dessa killarna ganska så länge innan vi tog de valet att skjuta emot dom, vi ville helst kidnappa dom men eftersom att den personen i vita kläder valde att hoppa ut ur bilen gång på gång så kändes han som ett hot vilket var anledningen till att det var han som skjöts.

§ 4.1
Defintion av social RP: All RP på servern ska ha sin utgångspunkt i Social RP. Det innebär att du ska i första hand hitta lösningar på saker i RP som involverar Social RP. Att skjuta eller använda våld som första lösning på problem man stöter på i rollspelet, bryter direkt mot denna princip.

Här i så förklaras det att skjuta eller använda våld som första lösningen är aldrig det man ska göra, vilket inte vi gjorde, som jag förklarade så var vi ute efter att kidnappa och inte skjuta men eftersom att den killen i vit tröja valde att hoppa ut ur bilen vilket såg ut som ett försök att börja skjuta mot oss flera gånger så sågs han som det större hotet från den bilen vilket var anledningen till att han skjöts och inte de andra. Vi stod även o pratade med dom vilket gör att vi inte bara pangade emot de på direkten utan att de fanns social rp bakom det men hetset blev för mycket vilket ledde till den situation som hände och det konstanta hotet från killen som hoppade ut från bilen hela tiden.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Min senaste ban var för över 6 månader sen när jag fick en ban för att jag skjöt på en motorväg, det jag lärde mig av detta är att man inte får skjuta på motorvägar av anledningen att man ska vara diskret vilket att skjuta på motorvägar inte är.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Försöka kidnappa de istället för att skjuta honom direkt, möjligtvis kanske sikta på hans ben istället för att skjuta honom i huvudet, vilket hade givit oss möjlighet att kidnappa honom lättare istället för att avrätta honom på plats.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja jag har lärt mig att man ska aldrig direkt gå för att döda, eller egentligen använda våld alls eftersom att detta ska alltid oavsett vad vara den sista utvägen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

@Hassemc
Har nu sett fler klipp och fått en annan helhetssyn på hela händelsen, jättebra att du/ni har klippt. Tänk framöver på att försöka kidnappa och kolla om personen ni skjuter mot har vapen uppe/framme - det kan vara rätt avgörande i liknande situationer.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka