Nekad Hasse1323 | Medlem ansökning [Gonzo]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Hasse1323

Icke Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? elias

Vad är ditt discord namn? Hasse1111

Vad är ditt födelsedatum? 19 Januari 2009

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Adem barak 1992-02-03

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? snäll respektfull och hjälpsam

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Jag spelar en karaktär som heter Adem Barak, 21 år gammal, född i Mogadishu men kom till Sverige som liten tillsammans med sin mamma och tre syskon. De hamnade i en förort där det var tufft från början trångt hemma, inte mycket pengar, och en vardag där man snabbt lärde sig att ta hand om sig själv. Adem var smart, men skolan lockade inte. Det som lockade var pengar, respekt, och trygghet, saker han såg att de äldre killarna på gården hade. Han började som springpojke, tog risker andra inte ville ta, och byggde snabbt ett namn för sig själv. Han är inte den som skriker högst, men folk lyssnar när han pratar. Han är lojal, men kompromissar inte med sin respekt. Nu har Adem lämnat sitt gamla område bakom sig. Inte för att bli laglydig utan för att bygga något större. Han är i en ny stad, scoutar möjligheter, letar folk han kan lita på. Hans plan är att kliva upp i hierarkin från smågrejer till att kontrollera eget. Han tänker långsiktigt. Det handlar inte bara om snabba cash längre, det handlar om respekt, inflytande och att säkra framtiden både sin egen och för dem som står nära.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med seriöst och genomtänkt rollspel där jag fokuserar på
karaktärsutveckling och samspel med andra spelare. Min karaktär, Adem, är en person med både djup och konflikt han är
inte bara "kriminell", utan har en bakgrund, mål och känslor som gör att det finns mycket att bygga på i interaktioner
med andra.

Jag gillar att skapa scenarion som utvecklar storyn, inte bara för mig själv utan för andra runt omkring också. Det kan
vara allt från spända gängdiskussioner till oväntade möten med civila eller myndigheter. Jag är lyhörd i RP, tålmodig,
och gillar när saker får ta tid så att det känns äkta. Jag är också duktig på att läsa av situationer och anpassa mig
efter vad som händer, vilket gör att jag kan bidra både i lågmält vardags-RP och mer intensiva händelser.

Mitt mål är att vara en del av att bygga en levande värld där karaktärer och relationer känns på riktigt oavsett om
det leder till samarbete, konflikt eller något mitt emellan.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst betyder
att man inte alltid måste “vinna” eller komma undan i varje situation, utan att man rollspelar på ett sätt som gör
scenariot realistiskt och roligt för alla inblandade även om det betyder att ens egen karaktär hamnar i underläge,
blir gripen, lurad eller till och med förlorar något.

I praktiken handlar det om att tänka som sin karaktär, inte som en spelare som vill "vinna spelet". Ibland är det
bästa RP:t när man låter något gå fel, eller spelar ut en förlust på ett trovärdigt sätt. Det ger andra spelare
utrymme att utveckla sina karaktärer, och det skapar mer dynamiska och minnesvärda scenarion.

Det betyder inte att man alltid ska ge upp eller spela dåligt bara att man är öppen för att följa storyn dit den
leder, även om det inte alltid gynnar ens egen karaktär. Det gör RP:t mer levande, och visar att man sätter helheten
före sitt ego.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja, jag har faktiskt råkat bryta mot reglerna en gång på en annan server. Det var inte något allvarligt, men jag agerade lite för snabbt i ett RP-scenario och gav inte motspelaren tillräckligt med tid att reagera – så kallad “fail-RP”. Jag menade inget illa alls, men när jag fick höra det från en admin förstod jag att jag hade stressat situationen och på så sätt förstört upplevelsen för den andra spelaren. Efter det tog jag det på allvar och har sedan dess blivit mycket bättre på att ge andra tid att spela ut sina roller och verkligen känna in vad som händer innan jag agerar. Jag har lärt mig att RP inte handlar om att alltid “vinna” eller ha övertaget, utan om att tillsammans skapa en bra och rolig story där alla kan vara med. Det har gjort mig mycket mer tålmodig och lyhörd.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? No Metagaming Du får inte använda information som din karaktär inte kan veta, t.ex. info från Discord eller tidigare samtal utanför spelet. Spela realistiskt Allting ska följa serverns RP-standard. Till exempel går inte superkrafter eller orimliga handlingar. No Random Deathmatch (RDM) Du får inte döda andra spelare utan giltig RP-anledning. No Vehicle Deathmatch (VDM) Du får inte använda fordon för att skada eller döda andra spelare utan rimlig RP-anledning. Jag har hållit på med RP ganska länge och vet hur viktigt det är att skapa en bra känsla och en respektfull miljö för alla som är med. Jag gillar att samarbeta och tycker det är roligt att bygga historier tillsammans med andra. Jag tar RP seriöst, men ser alltid till att ha kul samtidigt.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? nej

Hej!Du har antingen angett fel Discord-tagg, eller så är du inte med i vår Discord-server.Se till att du går med i vår discord om du inte redan är med: <https://discord.gg/unive> Du har 24 timmar på dig att göra det, annars nekas din ansökan automatiskt.(Besvara detta meddelandet när det är åtgärdat.)

Hej!Du har antingen angett fel Discord-tagg, eller så är du inte med i vår Discord-server.Se till att du går med i vår discord om du inte redan är med: <https://discord.gg/unive> Du har 24 timmar på dig att göra det, annars nekas din ansökan automatiskt.(Besvara detta meddelandet när det är åtgärdat.)
hahahahahalmaoxd är mitt dc namn skrev fel

Nekad ansökan
Anledning: Marknadsför andra rp-servrar i discordprofil.

Du får ansöka igen om 24timmar. Lycka till nästa gång!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka