Accepterad Daplize | Medlem ansökning [Gonzo]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Daplize

Aktiv Medlem
Meddelanden
259
Reaction score
55
Vad är ditt namn i verkligheten? Johan

Vad är ditt discord namn? Daplize

Vad är ditt födelsedatum? 14 November 2007

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Min karaktär heter Erik Borg och är född 2000

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Skulle att han är snäll, rolig och lite jobbig.

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Min karaktär heter då Erik Borg och är 25 år gammal. Han har inte haft det helt lätt i livet då han skaffat sig en jävla massa problem. Erik är en person som oftast jobbar ensam eller med få tal personer och han känner pengar på att svika folk alltså att han blir "vän" med dem för att sedan gå bakom deras ryggar. Erik är en skön och snäll kille, men bär på mörka tankar. Och med det menar jag att han inte tvekar att skada någon om det behövs. Han har blivit indragen i den kriminella världen, där snabba pengar och riskfyllda beslut blivit en del av vardagen. För Erik handlar det om överlevnad. Samtidigt finns det en sida av honom som inte helt förlorat känslan för rätt och fel, men om man pressar honom är han beredd att göra vad som krävs. Hans liv är en balansgång mellan lojalitet, misstro och viljan att någon gång ta sig bort från allt men just nu är den kriminella vägen det enda han känner till.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag skulle säga att jag bidrar med väldigt mycket skratt och en allmänt härlig stämning runt omkring sig. Det är viktigt för mig att människor i min omgivning känner sig bekväma, har roligt och kan slappna av när jag är med i en scen eller situation. Jag försöker alltid att bidra till att skapa roliga, minnesvärda ögonblick samtidigt som jag ser till att spelet flyter på på ett bra sätt för alla inblandade.

Samtidigt tar jag rollspelandet på allvar och försöker balansera humor med seriös och genomtänkt RP. Min karaktär är inte bara där för att skämta, utan också för att bidra till berättelsen, relationer mellan karaktärer och till att bygga en trovärdig värld. Jag anpassar mig efter situationen och kan vara både lättsam och seriös när det behövs, vilket gör att andra spelare kan känna att de får en bra motspelare i olika typer av scener.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? För mig handlar det inte bara om att ”vinna” scenarion eller att alltid gå ur situationer på topp, utan om att skapa bra spel för alla inblandade. RP ska vara underhållande, utmanande och engagerande både när man spelar med någon och när man spelar emot någon. Med det sagt menar jag att jag alltid försöker köra på ett sätt som gör att andra på servern tycker det är kul att RP:a tillsammans med mig, men också kul att möta mig som motståndare.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja har spelat till och från på Unive sedan 2020 så ja jag har brutit emot regler och ja jag lär mig även varje gång att inte göra misstaget som jag gjorde tidigare.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Powergaming: Det händer ofta att vissa kör runt med sportbilar uppe i berg eller i svår terräng, vilket räknas som powergaming. Fearrp: Att man ska värna om sitt liv och inte spela som om man är odödlig och om man till exempel har ett vapen emot sig så ska man rpa rädd.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej inte direkt.

Vidare till muntlig intervju
Du har nu gått vidare till den muntliga intervjun.
Observera att du har 48 timmar på dig att genomföra intervjun, annars avslås din ansökan automatiskt.
Lycka till!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Godkänd ansökan
Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka