Accepterad Hassan321 | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

willeebrur

Välkänd Medlem
Meddelanden
2,900
Reaction score
146
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199216073810/

Ditt Hex-ID: steam:11000014ada1c52

Vad är din discord tagg? Hassan321

Vem var det som bannade dig? Philip320

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-07-03 155811.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag är ganska säker på varför beslutet togs att banna mig och ta bort mina roller, men jag vill börja med att förklara att jag faktiskt kontaktade staff för ett tag sedan och meddelade att jag ville lämna mina roller självmant. Att det inte skedde direkt var inget jag kunde styra över, och det känns orättvist att bli straffad för något jag inte haft kontroll över. Min avsikt var att lämna på ett schysst och respektfullt sätt, utan drama eller missförstånd. Därför känns det extra tråkigt att det istället ledde till ett så drastiskt beslut. Jag tror det hade varit mer konstruktivt och rättvist med en öppen dialog, där vi hade kunnat prata igenom det istället för att gå direkt till en pban..

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. För ett tag sedan skrev jag till "Fille.1" och meddelade att jag tyvärr väljer att säga upp mina roller på Unive. Det var alltså mitt eget initiativ att kliva åt sidan. Några dagar gick, men rollerna var fortfarande inte borttagna. Det var ingenting jag kunde påverka, eftersom jag redan hade gjort min del genom att säga till. Trots det blev jag plötsligt bannad av Philip, utan någon dialog eller förvarning. Det känns inte rätt att bli straffad för något jag varken haft kontroll över eller gjort med dåliga avsikter. Jag ville lämna på ett schysst och respektfullt sätt, och tycker att det hade varit bättre om man valde en öppen dialog istället för att ta ett så hårt beslut.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag ser det här som en felaktig ban, eller i alla fall ett missförstånd. Jag tog själv initiativet att lämna mina roller och meddelade det tydligt till Fille.1 i förväg. Jag hade inga planer på att stanna kvar i något jag inte längre ville vara en del av och det var just därför jag hörde av mig först.
Att rollerna inte togs bort direkt var inget jag kunde kontrollera. Jag hade redan gjort min del. Därför upplever jag att bannen kom utan anledning, särskilt eftersom ingen från staff hörde av sig till mig innan eller frågade om läget. Det känns som att man tolkade situationen fel istället för att bara föra en dialog.

Jag hade velat lämna på ett schysst sätt och tycker det hade varit både mer rättvist och respektfullt att prata först inte bara banna direkt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Min senaste ban på Unive va 2022/2023, inte varit bannad senast dess.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Om jag ska vara helt ärlig så hade jag kunnat följa upp mitt meddelande till Fille.1 lite tydligare när jag såg att rollerna inte blivit borttagna. Jag antog att det skulle ske automatiskt, men i efterhand förstår jag att det kanske hade varit bättre att dubbelkolla eller påminna om det bara för att undvika missförstånd.
Jag ville inte skapa några problem, men jag ser nu att det kanske kunde ha tolkats som att jag inte var seriös med att lämna, eftersom inget ändrades. Det var inte min avsikt, men jag förstår att det kunde uppfattas så om man inte visste hela bilden.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag vet inte riktigt… På ett sätt gjorde jag kanske inget direkt fel, eftersom jag faktiskt tog ansvar och sa ifrån att jag ville lämna mina roller. Men samtidigt känns det som att jag ändå misslyckades. Jag ser nu att jag kunde ha gjort det på ett annat sätt, något som inte skapade så mycket missförstånd. Det blev bara fel, och jag ångrar hur allt blev.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja… jag förstår det. Och ja, jag vet att jag är staff på en annan server, som ni nämnde i min förra nekade överklagan. Men sanningen är att jag faktiskt vill tillbaka till Unive. Det är där jag trivdes mest, även om jag kanske inte visade det på rätt sätt då.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka