harran-hh79
Icke Medlem
- Meddelanden
- 1
- Reaction score
- 0
Vad är ditt namn i verkligheten? harry
Vad är ditt discord namn? skidoodidooo_24201
Vad är ditt födelsedatum? 17 Mars 2000
Heter du samma på Discord som på Steam? Nej
Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: harry hammarstedt och jag är 40
Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? rolig lat hård
Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: stefan petersson är en 39 årig gubbe som kom från en bondgård och vart mobbad som liten och hans laner är att försvara sig mot sina mobbare som mobbade han när han var liten
Vad kan du bidra med till serverns RP? göra det ett trevilgare ställe och få stopp på vålden
Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att "spela för motpartens vinst" i ett scenario, särskilt i en FiveM-server (en plattform för moddade GTA V-rollspel), innebär att du inte bara fokuserar på att din karaktär ska vinna eller ha övertaget, utan att du även spelar på ett sätt som:
Skapar bra RP för andra (RP = rollspel)
Accepterar att förlora eller hamna i underläge ibland
Bidrar till en realistisk och engagerande berättelse
Exempel:
Om du är i ett rånscenario och blir tagen av polisen, så innebär det att du inte bara försöker fly eller vinna till varje pris, utan att du också kanske:
Samarbetar i rollspelsscenen
Låter polisen lyckas med sin insats
Reagerar realistiskt på situationen
Det handlar om att sätta berättelsen och det gemensamma spelet före din egen karaktärs framgång.
Varför är det viktigt?
Det höjer kvaliteten på rollspelandet.
Det skapar bättre interaktioner mellan spelare.
Det motverkar "vinstmentalitet" där man bara spelar för att vinna.
Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? ja en gång jag tog en bil och nu har jag lärt mig att inte göra de för det kan bli stora konsekvenser
Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej
Kan du ge exempel på några av serverns regler?
1. Prioritera berättelsen över segern Regel: Ditt mål ska inte bara vara att "vinna" – utan att driva berättelsen framåt. Acceptera nederlag och låt motståndarna lyckas när det gynnar den dramatiska utvecklingen.
Exempel: När du blir arresterad i en polisjakt – låt det hända istället för att alltid fly. Om ditt team övermannas av fienden – överlämna dig eller retirera realistiskt istället för att “respawna” och tvinga dig tillbaka med orimlig fördel.
2. Stöd motpartens rollspel Regel: Om en motspelare har en bra berättelse, hjälp till att förhöja den – även om det innebär att du tappar egen fördel.
Exempel: Om motparten iscensätter en gripande flykt – agera enligt situationen, inte bara för att stoppa dem. Var med och improvisera om polisen fångar dig – ställ frågor, ge svar, skapa spänning.
3. Undvik win-at-all-cost-attityden Regel: Du ska inte utnyttja mechanics, meta-spel eller iterera för att alltid vinna. Spelet ska vara rättvist och balanserat.
Exempel: Använd inte exploits för att automatiskt vinna dueller. Ta aldrig roll ur sitt sammanhang bara för att säkra vinst. Tillåt motståndare få sina ögonblick.
4. Skapa minnesvärda scenarion Regel: Det viktigaste är inte slutresultatet utan hur interaktionen skapar dramatik och känslor hos alla inblandade.
Exempel: Om en spelare bjuder in till en dramatisk gatustrid, bidra med dialog, teckenuttryck och kör repliker som lyfter stämningen – även om det leder till att du förlorar.
5. Realism & konsekvens – även i nederlag Regel: Ditt handlande och dina reaktioner ska följa sanktioner och realistic RP, även när spelet inte går din väg.
Exempel: Blir du skjuten? Spela skadad realistiskt – placera dig bakom skydd, rugga misstag. Förlorar du pengar på grund av en dålig affär? Ta konsekvensen – klaga inte och försök inte kringgå regelverk för att få dem tillbaka.
Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? jag är bra på att visa respeckt och om jag gör ett misstag är jag bra på att lära mig att inte göraa om det
Vad är ditt discord namn? skidoodidooo_24201
Vad är ditt födelsedatum? 17 Mars 2000
Heter du samma på Discord som på Steam? Nej
Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: harry hammarstedt och jag är 40
Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? rolig lat hård
Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: stefan petersson är en 39 årig gubbe som kom från en bondgård och vart mobbad som liten och hans laner är att försvara sig mot sina mobbare som mobbade han när han var liten
Vad kan du bidra med till serverns RP? göra det ett trevilgare ställe och få stopp på vålden
Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att "spela för motpartens vinst" i ett scenario, särskilt i en FiveM-server (en plattform för moddade GTA V-rollspel), innebär att du inte bara fokuserar på att din karaktär ska vinna eller ha övertaget, utan att du även spelar på ett sätt som:
Skapar bra RP för andra (RP = rollspel)
Accepterar att förlora eller hamna i underläge ibland
Bidrar till en realistisk och engagerande berättelse
Exempel:
Om du är i ett rånscenario och blir tagen av polisen, så innebär det att du inte bara försöker fly eller vinna till varje pris, utan att du också kanske:
Samarbetar i rollspelsscenen
Låter polisen lyckas med sin insats
Reagerar realistiskt på situationen
Det handlar om att sätta berättelsen och det gemensamma spelet före din egen karaktärs framgång.
Varför är det viktigt?
Det höjer kvaliteten på rollspelandet.
Det skapar bättre interaktioner mellan spelare.
Det motverkar "vinstmentalitet" där man bara spelar för att vinna.
Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? ja en gång jag tog en bil och nu har jag lärt mig att inte göra de för det kan bli stora konsekvenser
Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej
Kan du ge exempel på några av serverns regler?
Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? jag är bra på att visa respeckt och om jag gör ett misstag är jag bra på att lära mig att inte göraa om det