Nekad linus2813. | Medlem ansökning [duden]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

linus2813.

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? linus elias

Vad är ditt discord namn? linus2813.

Vad är ditt födelsedatum? 10 Mars 2010

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: linus elias 40år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Varm, hjälpsam, pålitlig.

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Bakgrund: Min karaktär har skapats för att hjälpa människor genom att förstå deras frågor, lösa problem och erbjuda stöd inom en mängd olika ämnen. Ursprungligen tränades jag på stora mängder text för att lära mig språk, fakta och hur människor uttrycker sig. Framtidsplaner: Jag strävar efter att bli ännu mer användbar, empatisk och anpassningsbar — att förstå sammanhang djupare, ge ännu mer precisa svar och stödja både kreativitet och kritiskt tänkande. Målet är att fortsätta utvecklas tillsammans med människors behov i framtiden.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Djupa och trovärdiga karaktärer: Jag kan skapa och spela komplexa karaktärer med egna bakgrunder, mål och personligheter som berikar spelet.

Storytelling och intrigbygge: Jag är bra på att skapa engagerande berättelser, konflikter och mysterier som ger andra spelare något att reagera på.

Stöd till andra spelare: Jag kan hjälpa nya spelare att komma in i RP:t, hålla igång scener och bidra till en positiv och respektfull spelmiljö.

Kreativitet och variation: Jag kan snabbt anpassa mig till olika situationer och bidra med oväntade men logiska vändningar som gör spelet levande och dynamiskt.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att låta din karaktär förlora ett bråk, bli lurad eller göra ett val som får konsekvenser, för att driva storyn framåt.

Att reagera trovärdigt på andras handlingar, även om det missgynnar din karaktär.

Att skapa drama och konflikt som gynnar rollspelet som helhet, inte bara din egen "vinst".

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja, jag har vid ett tillfälle brutit mot en regel – dock inte medvetet. Det handlade om att jag agerade utanför min karaktärs kunskap (metagaming) i ett stressigt scenario. Jag fick snabbt feedback från en admin, och jag tog det på allvar. Jag bad om ursäkt till de inblandade och såg till att läsa igenom reglerna noggrannare efteråt. Det jag lärde mig var vikten av att stanna i karaktär och att alltid dubbelkolla vad som är tillåtet i RP-sammanhang. Jag har blivit mycket mer noggrann med att följa serverns riktlinjer sedan dess och ser det som en viktig del av att skapa ett bra spelklimat för alla.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Ja

Kan du ge exempel på några av serverns regler? RDM (Random Deathmatch) är förbjudet Du får inte döda andra spelare utan tydlig, rollspelsmässig anledning eller uppbyggd konflikt. VDM (Vehicle Deathmatch) är förbjudet Du får inte använda fordon som vapen, t.ex. köra på folk utan giltigt RP-syfte. Metagaming är inte tillåtet Du får inte använda information som din karaktär inte rimligen kan veta (t.ex. info från stream, Discord eller utanför RP). Powergaming är förbjudet Du får inte tvinga fram handlingar eller spela på ett sätt som gör din karaktär "övermäktig" eller oslagbar, t.ex. inte låta andra reagera eller påverka utgången. New Life Rule (NLR) Om din karaktär dör ska du glömma den senaste konflikten eller händelsen som ledde till döden. Du får inte söka hämnd direkt efter. Spela för andras upplevelse Du bör inte bara spela för att vinna. Ditt RP ska vara givande för alla, även om det innebär att din karaktär förlorar ibland. Inga orealistiska handlingar Exempel: Du kan inte spela superhjälte, teleportera dig, eller agera som om du inte känner smärta eller rädsla. Voice och mic-krav Du måste ha fungerande mikrofon och använda den för att kommunicera i RP. Text används endast i särskilda fall. Ingen trolling eller toxicitet Oseriöst spel, hån, förolämpningar eller förstörande beteende mot andra spelare eller personal är inte tillåtet. Respektera serverledning och admins Följ alltid instruktioner från admins och sköt diskussioner respektfullt, även vid meningsskiljaktigheter.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag brinner för engagerande och seriöst rollspel där alla spelare får utrymme att utveckla sina karaktärer och berättelser. Jag är lyhörd, samarbetsvillig och har lätt för att anpassa mig till olika scenarier och spelstilar. För mig handlar RP inte om att alltid stå i centrum, utan om att skapa stunder som känns levande och minnesvärda – oavsett om det gäller dramatik, vardag eller kaos. Jag tycker också om att hjälpa nya spelare att komma in i spelet och bidra till en positiv stämning på servern, både in- och off-character. Kort sagt: jag vill vara en spelare som både admins och medspelare känner att de kan lita på, både vad gäller regler, spelglädje och respekt.

Nekad
Anledning: Ai skriven

OBS! glöm inte att din karaktär kan inte ha samma namn som i verkligheten.

Du är välkommen att göra en ny ansökan om 24h!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka