Hamoti | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .

Hamoti

Icke Medlem
Meddelanden
28
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Erman

Ditt discordnamn: olofssonz1.

Ange ditt födelsedatum 18 Februari 2012

Varför ska just du bli staff? jag tycker att jag ska bli staff för att jag är aktiv ganska ofta och jag gillar verkligen servern, jag vill hjälpa till så det blir roligare för alla o att folk följer reglerna jag är rätt lugn av mig och försöker alltid lösa saker utan drama typ, jag lyssnar på båda sidor innan jag bestämmer nåt
jag har också koll på reglerna och om jag inte kan nåt så kan jag alltid fråga o lära mig snabbt. jag vill liksom göra unive bättre och hjälpa nya spelare så dom känner sig välkomna o fattar hur allt funkar
sen är jag rätt schysst och respektfull mot folk, även om dom är lite jobbiga i supp ibland och jag tror det är viktigt som staff att inte bli arg direkt utan tänka först så aa jag hade gjort mitt bästa o tagit det seriöst.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Alltså folk lallar sönder och att det är icke medlemmar som tar andras bilar bara man går ut ur bilen, tycker även att det är så sjukt mycke powergaming och meta gaming hos vissa, jag har haft flera klipps där man hör att folk sitter och metar i bakgrunden av deras mickar. Sen är det även väldigt många som sitter och fubbar på servern vilken går under unives regler. Sen finns det även sjukt många som inte visar lojalitet till servern.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Anstränga oss mer och ha örnkoll på alla som begår dessa brott då det är sjukt tråkigt att möta på ngn som sitter och fubbar,
sen med powergaming o metagaming, där är det viktigt att vi tar klipps o bevis seriöst. om man hör folk meta i bakgrunden så är det ganska tydligt liksom, då ska man inte bara få en varning hela tiden utan det måste bli hårdare straff efterhand så folk slutar. jag hade också försökt påminna folk mer om reglerna typ via ooc chatten o så .sen med lojalitet o så, jag tror det handlar mycket om communityt också. om staff är aktiva, schyssta o rättvisa så blir folk mer seriösa tillbaka. jag hade försökt vara en sån staff som folk respekterar o känner att man kan snacka med, inte bara någon som bannar direkt utan anledning.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att vara professionell som staff handlar typ om hur man beter sig hela tiden, även när folk är jobbiga. man ska inte börja tjafsa tillbaka eller bli arg i onödan utan hålla sig lugn o tänka på att man representerar servern hela tiden.man snackar respektfullt med alla, lyssnar på båda sidor innan man tar ett beslut och ser till att vara rättvis så man inte tar någons sida bara för att man känner dom.
Det är också viktigt att följa reglerna själv och inte bara säga åt andra vad dom ska göra. beslut ska tas utifrån bevis och inte känslor. för mig är det ganska viktigt att vara professionell för annars tappar folk respekt för staff och då blir det bara mer problem. om man istället är lugn och rättvis så kommer folk oftast acceptera beslut även om dom inte alltid håller med. man kan fortfarande vara trevlig och chill men veta när man måste vara seriös och sköta det snyggt

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? jag hade försökt hitta en bra balans så det inte blir för mycket av nåt. jag vill inte att staff jobbet ska ta över hela min fritid men samtidigt vill jag göra det ordentligt när jag väl är inne.
typ när jag spelar rp så fokuserar jag på det, och när jag sitter som staff så går jag in i den rollen istället. jag hade inte försökt göra allt samtidigt hela tiden för då blir det bara stressigt o slarvigt. om jag märker att jag börjar bli trött eller irriterad så är det bättre att ta en paus än att fatta dåliga beslut som påverkar andra.
sen irl går alltid först liksom, skola o fotbollen måste funka. så jag hade haft typ tider när jag är mer aktiv som staff och andra stunder där jag bara spelar eller gör staffarbete. Men när jag väl är staff så tar jag det seriöst o gör mitt bästa så teamet kan lita på mig.

Hur länge har du spelat på Unive? Ungefär i 2-3 månader

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej!

Tillbaka