Halling | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Halling

Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
3
Ange ditt födelsedatum: 20 Augusti 2007

Vad heter du på discord? Halling

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 40 men jag kan mycket om rp

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer vara väldigt aktiv. Min skola slutar ungefär 3 varje dag, sedan har jag en tränign efter. Sedan spelar jag och då rp:ar jag på Unive. Alltså blir jag ledig varje kväll på veckodagarna. Sedan på helgerna är jag helt ledig och då spelar jag hela dagarna.

Vad heter du? Johan Andersson

Hur gammal är du? Jag är född 1989-08-20

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja Jag kan simma. Jag gick i simskola som liten och tyckte det var rätt roligt. När jag blev äldre så simmade jag på en liten högre nivå. Tävlade med folk i min stad och jag var oftast på pallplats. Jag tycker även om att simma än idag.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag älskar detta yrke. Det är mitt drömjobb och har alltid varit det. Har drömmt om det sedan jag varit liten. Två väldigt stora anledningar till att jag vill bli polis är alla trafikbrott och all kriminalitet i staden. Jag ser minst över fem stycken bilar som kör för fort, kör mot rött eller kör på fel sida vägen. Det gör mig galen, Jag vill bekämmpa det och lära våran stad hur man kör i trafiken. Det är farligt att köra så för de själva men annat folk i staden. Det är likadant med kriminaliteten, Alla vapen, Alla narkotikabrott och alla mord. Det är sinnesjukt. Jag vill minska all kriminalitet i staden. Jag och förmodligen massor vänner och invånare blir rädda av detta. Folk blir stressa dem, rädda och känner sig otrygga när de hör detta och det ska ingen behöva göra.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det jag tycker är viktigast inom polis yrket är att kunna samarbeta och vara kunnig inom yrket. Samt passa som person till yrket, exempel kunna hantera stress. Sammabeta är en väldigt viktigt del. Man behöver kunna samarbeta med sina kollegor i svåra situationer och med civilt folk som behöver hjälp. Man behöver också vara den rätta personen för yrket. Om man blir irriterad lätt och får stress enkelt kanske inte polis yrket är det bästa jobbet, då kanske man får finna ett annat. Eftersom att i svåra och stressiga situationer där det handlar om liv där ett beslut behöver tas av dig och du har 20 sekunder på dig att välja.

Man behöver också vara lärorik och veta mycket om yrket. Man måste veta polis regler. Hur du får och ska använda exempel ditt skjutvapen. Du behöver kunna ta in en massor information om polisyrket, Massor viktigt information om yrket. Hur använder man en teaser ?. När ska en kroppsvisitation utföras och varför ?. Det finns väldigt mycket man kan lära sig om yrket och som är väldigt viktigt om man ska bli polis.

Vad vet du om yrket i helhet? Eftersom jag arbetat som en polis i en annan stad för länge sen har jag lärt mig väldigt mycket. Men lite av det har jag glömt, alltså är jag lite ringrostig men jag är nyfiken så jag vill lära mig och jag lär mig fort. Vill jag lära mig någonting så kommer jag att göra det

Har du några tidigare erfarenheter? Eftersom jag varit polis innan i en annan stad har jag mycket erfarenheter, exempel hur man använder sitt skjutvapen, blåljusen och våra sirener.

Hur är du som person? Jag är en snäll kille som gillar att hjälpa andra människor. Jag ställer alltid upp om nån behöver hjälp och jag får alltid mitt jobb gjort vad som än händer. Jag gillar kaffe väldigt mycket. Jag har även ett litet intresse för bilar. Gillar att kolla på bilar och även köpa om jag har råd. Har alltid gillat bilar enda sen jag var barn. Jag och farsan brukade åka ut en sväng om kvällarna och kolla på alla bilar i staden. Jag känner att om jag skulle få bli polis så kommer jag hitta en mening i vad jag gör. Älskar att hjälpa andra människor och samhället så om jag skulle få bli polis så har jag hittat ett väldigt bra sätt att hjälpa till.

Är det något vi bör veta om dig? Jag älskar detta yrket och en dröm hade gått i uppfyllelse om jag skulle få bli polis

Tillbaka