Gurkludde | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Gurkludde

Icke Medlem
Meddelanden
971
Reaction score
42
Vad är ditt namn i verkligheten? Ludvig

Ditt discordnamn: gurkludde

Ange ditt födelsedatum 25 Mars 2005

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag skulle vara en bra staff på Unive för att jag gillarjag att spela FiveM och jag har mycket erfarenhet av det då jag har varit staff innan. Jag känner till reglerna och vet vilka åtgärder man ska ta till banen för att få en rättvis längd på dom regelbrott som begås.
Jag skulle säga att jag är väldigt duktig på att samarbeta och kommunicera vilket gör att jag kan förstå mig på spelares problem både inne på servern och på discord jag tycker också jag är bra på o lyssna och se två sidor av olika scenarion så man inte blir partisk när man ska kolla vilka regelbrott som har begåtts. Jag tycker också det är viktigt hjälpa spelare på servern också, och se till att de känner sig välkomna och inkluderade när dom kommer som nya test-medlemmar.
Dessutom är jag ansvarsfull och vet hur man hanterar konflikter. Om det uppstår problem mellan spelare, kan jag hjälpa till att lösa dem på ett lugnt och rättvist sätt. Jag tror att det är viktigt att hålla en god atmosfär på servern, så att alla kan ha roligt och spela tillsammans.
Slutligen är jag verkligen engagerad och vill bidra till serverns växt och framgång. Jag skulle bry mig om servern och dess spelare och alltid sträva efter att förbättra spelupplevelsen för alla.
Jag kommer vara aktiv och alltid tillgänglig i PM när folk har frågor.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag har lagt märke till är att det kan vara lite otydligt vilken information som finns tillgänglig för nya spelare Om det finns tydligare regler skulle det kunna minska förvirring och göra det enklare för nya spelare att anpassa sig och inte åka på ban i början. Antingen som icke medlemmar eller som test-medlemmar.
Jag har också sett att det ibland kan vara en brist på aktiva mod och helpers särskilt under vissa tidpunkter på dagen som t.ex på morgonen när det finns folk som spelar men knappt några staffs aktiva.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag kommer se till att MA ger en tydlig introduktion till nya spelare vilket gör att dom verkligen förstår vad som är tillåtet och inte. Jag kommer också kunna vara med under medlemskap ansökningar och se till att även dom gör sitt jobb och inte är nonchalanta när det gäller medlemsskap intervjuer.
Jag kommer även vara aktiv när det kanske inte är så mycket andra staffs som är aktiva som exempelvis på morgonen.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Jag anser att alltid vara respektfull och hjälpsam mot alla spelare, ha i åtanke att dom kan vara nya och inte alltid förstå alla regler. De kan också vara åt andra hållet där spelarna är erfarna och dom verkligen borde ha koll på reglerna som dom kan ha brutit mot. Man ska också statuera ett bra exempel genom att följa reglerna själv. Dessutom är det viktigt att kommunicera klart och tydligt så att spelarnaförstår vad som händer. Att kommunicera och samarbeta med de andra i staffteamet är också viktigt så att vi tillsammans kan komma fam till vad som är rätt åtgärder att ta.

Jag tycker att det är viktigt för att alla spelare ska trivas och inte vara rädda för att ta kontakt med staff. Det känns som spelare kan vara lite rädda att t.ex hoppa support för att dom kan bli dum förklarade och inte få den hjläp dom vill ha. . Dessutom känns det bra att veta att man kan lita på varandra i staffteamet och att vi jobbar tillsammans. Jag vill vara en person som andra spelare kan se upp till och känna sig trygga med.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer jobba på som vanligt och under jobbet kommer jag nog inte vara så aktiv. Sen när jag kommer hem så kommer jag se till att göra staff arbete dagligen. Jag kommer nog lägga RP åt sidan då jag inte anser att man har riktigt tid med att RP under tiden du är staff. Man kan såklart RP också men då ska man se till att vara effektiv den tiden du lägger på staff arbetet och få så mycket gjort som möjligt,

Hur länge har du spelat på Unive? Jag var medlem på unive i ungefär 2 års tid men sen va det grejer som kom emellan och jag tog en paus. Nu är jag tillbaka och har mer tid att lägga på staffarbete.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag va mod förut och hade väldigt roligt när jag var detta. Jag har nu mer tid att lägga på just staff arbete och jag kommer att göra mitt främsta för att se till att alla har en så bra upplevelse som möjligt

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, jag jobbar gärna inom alla områden men jag tycker att servervakt är det roligaste.

+rep du har varit staff innan och är en trogen spelare p servern. Du borde absolut få en till chans och har aldrig hört dig vara otrevlig eller arg. Du är alltid positiv och visar alltid ett flöe av glädje i dig. Du har varit min bror sen långt tillbaks! Allt gott F1reetm

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka