Nekad gukke35 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

gukke35

Icke Medlem
Meddelanden
110
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Victor

Ditt discordnamn: Gukke35

Ange ditt födelsedatum 2 December 2008

Varför ska just du bli staff? Jo varför just jag ska bli staff är för att jag brinner för denna servern och jag vill hjälpa till att göra förbätringar. Varför jag väljer att ansöka som staff nu är framförallt för att jag känner mig mogen nog att kunna vara staff. Jag kan reglerna och jag skälv följer dom bra. Varför just jag ska bli staff är för att jag tänker vara mycket aktiv i support men även i unive när man skriv hel eller report. Jag tycker även att jag ska bli staff för att jag är mycket aktiv och även alltid trevlig. Om jag tillexempel kommer ta in någon i support som är väldigt sur/arg eller otrevlig kommer jag fortfarande agera profisonelt och vara lika trevlig som jag är mot alla. Jag kan även komandos som man behöver kunna som staff. Jag har velat vara staff ett bra tag men jag väljer att ansöka nu för att jag känner nu att jag är mogen att kunna vara staff och hjälpa folk. Nu innan jag ansökte har jag även läst på reglerna nogrant. Ifall jag blir staff och ser någon göra fel som är ban kommer jag ej banna i senario utan jag kommer skriva hopppa support efter senariot. Gör hen inte det kommer jag banna hen direkt. Om jag är på piren och ser folk lallar kommer jag skriva i OOC sluta lalla omgående. Fortsätter dom att lalla så kommer jag kicka/banna dom. Jag vill även bli staff för att jag är en lungn person som tar mig tiden att hjälpa folk. Jag kommer alltid att försöka lösa problemen som folk har.
Dom här comandosen är dom jag kan /togglename Visa spelarens Steam namn över huvudet
/toggleid Visar spelarens unika ID över huvudet
/revive <id> Gör så att personen börjar leva igen, ger även fullt liv
/svban <id> Lägger en ban på 60 minuter
/kick <id> <anledning> Kicka någon från servern med specifik anledning
/sc <meddelande> Används för att kommunicera mellan personal
/tpm Teleporterar dig själv till din marker på mappen
/skin <id> Gör så att en spelare kan ändra sitt utseende samt kläder
/dv <radius> Tar bort bilar i definerad radius, vid odefinierad radius så tar den bort bilen man sitter i
/clearinventory <id> Tar bort alla saker i någons inventory
/announce <meddelande> Detta används för att annonsera ett viktigt meddelande till alla spelare på servern
/giveweapon <id> Ge en annan spelare ett vapen
/ooc <meddelande> Används för att skicka ut ett meddelande till hela serverns OOC chat
/sv <meddelande> Används för att kommunicera mellan Servervakter
/addkey <namn> Ge dig själv en specifik nyckel
/who <id> Kolla någons roller, kolla om spelaren är Medlem/Kriminell
/sqlban <id> <längd> <anledning> Banna en spelare i en bestämd tid med bestämd anledning
/setjob <id> <jobb> <position> Ge någon ett jobb, anställ spelaren till definerat jobb och positio
/noclip Detta gör så att man kan flyta runt i staden och hålla koll på flertal olika saker
/freeze <id> Frys en spelare, spelaren kommer inte kunna röra sig
/unfreeze <id> Låt spelaren röra sig igen
/giveitem <id> <föremål> <antal> Ge en person ett föremål
/v <fordon> Spawna fram ett fordon
/sqlsearch <Steam namn> Få någons HEXID från namnet deras karaktär har
/sqlbanhistory <HEXID> Se en spelares historik av avstängningar
/goto <id> Teleportera dig till en spelare
/clearall Rensa chatten för alla
/spectate <id> Åskåda någon, spelaren i fråga kan inte se att man gör detta
/sqlunban <HEXID> Ta bort en persons avstängning
/sqlbanoffline <HEXID> <längd> <anledning> Banna någon som inte är på servern via deras HEXID
/bring <id> Teleportera en person till dig.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Finns flertals grejer jag inte tycker fungerar på Unive för tillfället. Lallare är ett stort problem på servern. Det är då individer som väljer att döda rollspelet.

När jag inte är aktiv på unive kommer jag fortfarande vara aktiv på forumet och dc

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi måste arbeta effektivare, finns inget annat att säga om jag ska vara helt ärlig. Uppdelningen av nuvarande arbetsområden tycker jag är riktigt bra, dvs jobb ansvarig, krim ansv osv. Aktiva staffs behövs och mer hjälpsamma staffs som t ex inte bara markerar en report som löst även fast man ej gjort något. Det finns mycket professionella staffs för tillfället men det behövs mycket mycket fler.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man är professionell genom att ej vara korrupt, partisk samt att ha ett dåligt bemötande. Att vara korrupt kan vara att man t ex ressar sin vän efter ett skottscenario så hen inte blir av med sitt inventory. Att ej vara partisk innebär att man inte tar ställning i t ex support ärenden. Dåligt bemötande ska enligt mig aldrig förekomma, är man staff representerar man servern och ska vara som ett ansikte utåt. Man ska vara trevlig och bemöta medlemmar med respekt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag lägger upp det precis som innan. Är ju en ganska aktiv RPare men jag tänker att RPn pausar jag ett bra tag då jag tröttnat lite. Så dom timmarna jag spenderar på RP blir istället timmar jag spenderar på staff arbete.

Hur länge har du spelat på Unive? Snart 2 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej tyvärr

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Kriminell, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej jag är bredd att jobba inom allt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka