Inaktuell Kakan140 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kakan140

Medlem
Meddelanden
133
Reaction score
3
Vad är ditt namn i verkligheten? Albin

Ditt discordnamn: Kakan140

Ange ditt födelsedatum 14 Januari 2011

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff då jag känner att jag vill hjälpa till med att få bort alla problemspelare, lallare osv. Jag kommer att göra en del staff-arbete om jag nu blir staff. Jag gillar att hjälpa till och se till så att alla har kul. Jag vet reglerna och ser till att folk inte fuskar/gör regelbrott. Jag är bra på att lösa problem och prata med folk när de gör fel. Jag vill att alla ska ha roligt och känna sig välkomna. Jag är också bra på att jobba med andra för att göra servern bättre. Jag kommer även bidra med mycket aktivitet, mycket staff-arbete, vara riktigt aktiv i support osv. Jag brinner verkligen för Unive och vill jättegärna vilja testa att vara staff på servern, jag blir inte sur om jag blir nekad men kanske blir lite besviken på mig själv. Men som jag sa så brinner jag för Unive, jag gör allt i min värld för att kunna spela på denna härliga, fina server! Jag kommer att välkomna nya spelare till servern med ett riktigt gott exempel, jag kommer att lära dom hur man tjänar pengar o sådant på bästa sätt! Jag vill att alla spelare på servern ska ha lika kul som dom som har spelat här i flera år och har flera miljoner, import bilar, ped osv. Ingen ska känna sig mindre värd bara för att dom inte har så mycket pengar ingame. Kommer att försöka göra det bästa jag kan för att alla ska känna sig trygga och välkomna till servern.

En liten sammanfatting då,

Jag vill bli staff för att jag bryr mig om servern och vill hjälpa till att ta bort problemspelare och göra så att alla har roligt. Jag kan reglerna bra, jag gillar att hjälpa andra och jag är bra på att prata med folk när något händer. Om jag får chansen kommer jag vara aktiv, hjälpa till i support och göra mitt bästa för att servern ska vara en rolig server att RP:a på. Jag vill att nya spelare ska känna sig välkomna, jag visar gärna hur man kommer igång och tjänar pengar. Alla ska ha kul, oavsett hur länge man spelat eller hur mycket grejer man har på servern. Jag brinner verkligen för Unive och hoppas verkligen jag får chansen att visa vad jag kan.

Vet att det inte stod att man skulle nämna några commands, men jag gör det en då för säkerhets skull

/togglename, /toggleid, /ban, /unban, /kick, /samtal, /ooc, /announce, /noclip, /revive, /goto, /bring, /reportlist, /spec, /skin, /dv, /clearinventory, /ooc, /togglename, /toggleid, /togglenames, /sv, /sc, /who, /m, /giveitem, /givecash, /givemoney, /tpm, /setperm, /freeze, /unfreeze, /reportlist, /reports. Det är några commands jag känner till, men jag lär ju lära mig mer commands i framtiden om jag nu blir staff.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker väl att det är ganska bra RP osv, men det jag inte gillar är att det finns en del som är på servern bara för att skjuta. Jag kommer se till så att dom som är det blir bannade. Jag tycker även att dom som inte är medlemmar på denna härliga, fina, vackra servern lallar en del. Exempel kan vara att dm pratar OOC, man hör deras vänner via discord, dom spelar inte med "push to talk". Men först och främst innan jag gör återgärder så kommer jag att be dem fixa "push to talk" samt att dom ska skärpa sig, följs det jag säger INTE så kommer det att ske återgärder. Jag har ju redan gett dom en muntig varning så varför inte liksom? Jag försöker verkligen göra allt i min makt för att få bort alla spelare som inte är här för att rpa, utan för att lalla, skjuta osv. Jag tycker inte om när det är folk som åker runt och skjuter hela tiden. Men om vi bortser från det så tycker jag att rp-nivån har höjts enormt mycket!

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi i staff-teamet ska vara lugna när vi hanterar olika problem. Vi ska samarbeta för att få den bästa miljön så att vi kan tänka ut hur ärendet ska sluta. Vi ska inte argumentera emot varandra ifall en person säger t.ex "Dom må ju få indraget" och så säger en annan "ne, verkligen inte" och så börjar dom bråka, det tillkommer tjafs och så är hela ärendet sabbat. Men för den bästa miljön så ska vi inte prata i mun på varandra, vi ska samarbete, ha en lugn/god ton, vara opartiska oavsett om det är din polare, vi ska även se till så att vi har bevis på det vi vill banna hen/dom för. Om vi inte har det kan vi inte göra någonting av saken.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Som staff så ska du inte lalla, du ska bidra med ett gott exempel för alla medlemmar på servern (samt icke-medlemmar). När du är staff så ska du INTE använda dig utav /revive ifall du typ blir skjuten eller något. Eller ifall du typ ramlar ner från ett tak och dör, för vi medlemmar blir inte tilldelade revive då. Som staff så bör du ta support-ärenden, reports osv i förhand, du ska ta det istället för att rpa. Jag antar att du vill vara staff för att hjälpa folk och inte för att ha makt och känna att du har mycket i ära. Vi som staffs ska även bidra med en god ton, alltid vara lugna, samarbeta (med dom andra staffsen), det viktigaste är väl att vara opartisk emot sina vänner. Alltså man ska inte vara "snällare" mot sina vänner, utan ifall dom gör fel så ska du banna. Bara för att det är dina vänner betyder det inte att hen/dom är bättre än alla andra medlemmar/icke-medlemmar på servern. Så som staff så ska du ha god ton, samarbete med dom andra staffsen, o vara opartisk.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer att ta Staff-arbete före RPn. Jag har träning, prov som jag måste plugga till osv. Jag kommer alltid att prioritera staff-arbetet före RPn då jag vill att alla medlemmar ska få den hjälpen dom ber om i /help osv. Jag kommer att vara riktigt aktiv i Support samt ta Reports väldigt ofta!

**Måndagar = Staff-Arbete 16-19, Rp 19-21**
**Tisdagar = Staff-Arbete 15-18, Rp 18-19**
**Onsdagar = Staff-Arbete 17-21, ingen rp**
**Torsdagar = Staff-Arbete 16-18, Rp 20-21 (har träning)**
**Fredagar = Staff-Arbete 17-23, Rp 23-02**
**Lördagar = Staff-Arbete 13-22, Rp 22-03**
**Söndagar = Staff-Arbete 12-16, chillar mesta dels på Söndagar**

Hur länge har du spelat på Unive? I maj någonstans där i guess, men spelat här innan vid 2023, någonstans sedan så var jag "offline" i ett år typ. Slutade att spela då jag tröttnade på det.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jå, fast jag är endå ganska ny. Man vill ju alltid testa på att vara staff på en så hyfsat stor server, eller det är ju Sveriges största och bästa server!

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Är beredd inför allt!

Inaktuell dubbel ansökan.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka