Grogs | Ansökan till Support [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Grogs

Icke Medlem
Meddelanden
244
Reaction score
110
Vad är ditt namn i verkligheten? Vilmar Lennart Johannes Askhem

Vad heter du på discord? Grogs#1101

Ange ditt födelsedatum 6 Augusti 2006

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Mellan: 09:00 - 02:00. Tiderna kan ju variera lite då jag inte spelar hela tiden och jag kommer ju självklart behöva ta matpauser o.s.v., men det är ungefär de här tiderna som jag är aktiv.

Berätta om dig själv Jag heter Vilmar Askhem, är 14 år gammal och bor i Örebro. På fritiden cyklar jag mountainbike, spelar och mekar lite med bilar, fyrhjulingar o.s.v. Jag har gott tålamod, kan ta emot kritik bra och är bra på att prata med alla möjliga typer av personer och har hållit på med RP i ett halvt år och jag känner att jag har blivit ganska bra på det. Jag är uppvuxen på landet ute i en skog några mil söder om Örebro, så när jag var yngre så fanns det inte så mycket att göra på fritiden, då jag bodde långt ifrån alla mina vänner, detta ledde till att jag började spela ganska mycket TV-spel. Tack vare att jag har spelat så mycket så kan jag flytande Engelska och har alltid fått högsta betyg i det, jag har också högst betyg i min klass vilket är ganska konstig då jag aldrig har pluggat och enligt Mensas IQ-test har en IQ som ligger under 80. Jag är uppvuxen som sagt uppvuxen på landet och är därmed uppvuxen bland både rasister och nazister men nu när jag har blivit äldre har jag vuxit ifrån allt sånt och tycket alla är lika mycket värda, och jag är väldigt liberal och accepterande som person. Jag drömmer om att öppna en bilfirma när jag blir stor fast min största dröm är egentligen att bli en arkeolog och hjälpa till att bevara historia, fast det är ju dröm och inget jag kommer kunna livnära mig på. Min mamma invandrade från Estland på slutet av 90-talet och jag har spenderat många sommarlov där, fast tyvärr har jag knappt någon släkt kvar där längre då alla har supit ihjäl sig, fast min morbror bor kvar men då han ej har kunnat träffa vänner och familj o.s.v. så har han också börjat supit. Allt detta har lett till att jag är stark emot sprit och annan stark alkohol då jag har sett många släktingar och vänner till släktingar "gå under" på grund utav detta. Men jag är överlag en positiv och optimistisk kille.

Vad skulle du göra om du blir staff? Om jag skulle få bli en del av staff-teamet så skulle jag göra mitt allra bästa för att hjälpa till att hålla den redan höga RP-nivån så hög som möjligt och såklart också hjälpa serverns alla medlemmar, vilket är enligt mig en supports största ansvar på servern och jag kommer alltid att bemöta folk med artighet och respekt under supportärenden och kommer självfallet göra mitt yppersta för att se till att folk får den hjälp de behöver. Men jag kommer såklart också specca väldigt mycket och se till så att regler följs under både stora scenarion men också under vanligt RPande, som t.ex. en bilaffär på Piren eller i kön på Marja-Lisa, där det kan förekomma ganska mycket halv-OOC och allmänt hets vilket jag skulle försöka minimera, men jag kommer självfallet också att kolla på alla reports som kommer in och om jag märker något som verkar vara extra allvarligt så kommer jag såklart att använda mig av /goto och undersöka och banna eller kicka personer vid behov, men jag tycker ej om för hårda straff och hade vid mindre fel i en spelares RP bara varnat hen i Local OOC chatten eller kickat, detta gör jag då jag ej vill "skrämma bort" nyare spelare från Unive utan vill att de ska lära sig hur RPandet går till. Fast man kommer ju såklart också behöva banna folk så ej sköter sig och när det händer så lovar jag att jag ej ska vara partisk mot vänner eller personer som jag känner, vilket är väldigt oprofessionellt och något som jag ej skulle göra då jag är väldigt ärlig av mig och ej skulle vilja missbruka erat förtroende för mig på ett sådant sätt. Jag kommer också kunna vara väldigt aktiv på både forumet och Discorden då jag nästan alltid är online på mobilen eller datorn, så även när sommaren är slut så kommer jag kunna vara inne på forumet och Discord under rasterna på skoltid och självklart på min fritid. Jag skulle helt enkelt göra mitt bästa för att hjälpa till med att hålla servern uppe och se till så att RP-nivån förblir hög.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag började spela på Unive i slutet av Januari och har under den tiden bara blivit bannad en gång. Jag hade ej läst reglerna och hamnade i ett bankrån. Jag fattade ju inte vad RP var då utan började runka (IC) och fick en 10 dagar lång ban av Network19. Fast jag lovar att jag har förbättrat min RP otroligt mycket sedan dess, och jag skäms nästan när jag tänker på hur dålig min RP var i början av året.

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Unive? Jag har spelat på denna server i ett halvår nu och enda sedan min kompis Kasper blev Medlemskasansvarig så har jag varit sugen på att också hjälpa till med att förbättra servern och därmed höja dess RP-nivå och samtidigt göra spelupplevelsen så roligt för alla som möjligt. Det är väldigt kul att se alla i staffteamet som verkligen brinner för det som de gör och jag skulle verkligen vilja ta del av det och jag känner nu att jag är redo att ta mer ansvar samtidigt som jag får chansen att träffa och hjälpa folk från gemenskapen i supportärenden o.s.v.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Jag ska göra mitt bästa för att behandla alla lika i support se till så att så många som möjligt är nöjda med sina samtal med mig och känner att de kan lämna supportsamtalet och känna att de har fått svar på sin fråga och känner sig nöjda med hjälpen de får här på Unive. Men jag kommer också se till att hjälpa personerna vars RP-nivå ej är tillräckligt hög för att nå upp till standarden på servern och försöka hjälpa dem så att de kan få en bra upplevelse på Unive servern och känna att staffs tar dem seriöst även fast de kanske inte är medlemmar. Men jag kommer såklart behöva banna folk som ej kan sköta sig, men jag ska göra mitt bästa för att få prata med alla som jag har tänkt banna så att det ej blir några missförstånd, och så att personerna därmed känner att de också har fått en chans att påverka det beslut jag tar då jag själv tycker det är dåligt av staffs att bara banna utan att prata med personen så det lätt kan bli missförstånd, vilket leder till folk som är missnöjda med serverns staff vilket i längden leder till att folk ej har förtroende för staffs, vilket är något som jag absolut inte vill.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har tidigare varit en mod på en Discord-server samt en Minecraft-server, fast aldrig något så stort och seriöst som Unive, fast jag lär mig snabbt och kommer bli van vid alla kommandon och rutiner. Fast jag har som sagt väldigt bra kontakt med Kasper och har suttit med i många supportärenden och har också varit med i en del medlemskapintervjuer så jag har koll på mycket när det kommer till staffarbete.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Jag har ganska god koll på de flesta olika kommandon då jag är vän med Kasper som kan väldigt många kommandon.

/noclip, blir osynlig och kan flyga runt.
/tpm, TPar till platsen där man satt ut marken på kartan.
/goto [ID], TPar till personen som har ID:et man skrivit in.
/spec, väljer en person att osynligt åskåda.
/kick [ID] [anledning], sparkar en person från servern på grund av milt regelbrott.
/sqlban [tid] [ID] [anledning], bannlyser en person från servern på grund av regelbrott.
/sqlsearch [ID], söker upp en persons namn som inte längre är inne.
/sqlbanoffline [hex-id/id], bannar personen man hittat genom sql search på grund av regelbrott.
/car [namn på fordon], spawnar fram det fordon man skriver in.
/givemoney [mängd] [ID], ger en viss summa pengar till en person.
/giveweapon [vapen] [ID], ger ett specifikt vapen/föremål till en person.
/revive [ID], gör att en person blir medvetande igen.
/toggleid, gör att man kan se flera personers id över deras huvud.
/togglename, gör så att man ser personers steam namn.
/bring [ID], gör att man TPar en önskad person till sig själv.
/freeze [ID], fryser en person så den ej kan röra sig.
/unfreeze [ID], gör så att personen inte längre är fryst.
/dv [radius], gör att man tar bort ett fordonen eller flera fordon inom ett visst område.
/setjob [jobb] [ID], ger en person ett specifikt jobb.

Det finns ju fler kommandon, fast här är några av de kommandon som man använder mest. Och jag lovar att jag ej ska utnyttja mina perms utan bara använda dem för serverns bästa och ej för att gynna mig själv.

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system? Ja, jag skulle säga att jag har ganska lätt att anpassa mig utifrån system om jag bara får lite tid att studera, samt utforska systemet. Och när jag väl har gjort det så har jag inga problem att anpassa mig.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då? Jag spelar inte på någon annan server och jag kommer absolut inte börja med det nu när jag har kommit så långt med rollspelandet på den här server, och jag har märkt att Unive är en av få servrar där folk faktiskt bryr sig om RP och där man kan ha riktiga scenarion utan att någon kommer flygandes med RPG och spränger upp alla eller pratar OOC o.s.v.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Jag har inga diagnoser (vad jag vet) eller något liknande.

Vidare till intervju

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka