Inaktuell | Goggle | | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    2
  • Omröstningen stängd .

L1ndgren - Goggle

Aktiv Medlem
Meddelanden
823
Reaction score
57
Vad är ditt namn i verkligheten? Alexander Lindgren

Ditt discordnamn: l1ndgren#3831

Ange ditt födelsedatum 7 Oktober 2007

Varför ska just du bli staff? Jag har lång erfarenhet av staff-arbete på flera olika servrar, men min resa inom FiveM började just på Unive. Det var där jag fick min grundläggande förståelse för vad staff-rollen faktiskt innebär.

Under min tid som staff på Unive lärde jag mig framför allt att hantera så kallade ”problemspelare”. Vi hade perioder med spelare som ansåg sig stå över reglerna och som försökte påverka staff-beslut genom manipulation och verbala hot. I början var detta en utmaning, men det blev snabbt en viktig lärdom: att vara konsekvent, rättvis och att stå fast vid fattade beslut är avgörande för att vinna respekt som staff.

Jag har tagit lärdom i att inte påverkas av spelares verbala hot, utan att i stället alltid agera utifrån regelverket. För mig handlar staff-arbete inte bara om vad för beslut jag tar, utan också om att backa sina kollegor och stå upp för varandra, särskillt i svåra situationer som exempelvis vid avstängningar eller konflikter med missnöjda spelare.

För mig är gemenskapen avgörande för staff-teamets framgång. Man behöver inte vara bästa vänner privat, men det är essentiellt att visa respekt för varandra och varandras beslut i och med att vi alla staffs jobbar mot samma mål.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? I och med att jag inte varit aktiv spelare på unive på cirka fyra år, så har jag inte tillräckligt med insyn för att peka ut specifika saker som inte fungerar i nuläget.

Däremot så skulle jag hävda att detta är en styrka i ett staff-sammanhang med tanke på att jag kommer in med ett öppet och neutralt perspektiv, utan åsikter eller konflikter med spelare. Mitt fokus ligger inte på eget rpande på servern, utan istället att bidra med rättvisa beslut och en bättre upplevelse för spelarna.

Jag kollade däremot på Philip320's livestream där jag såg att halv-ooc var ett fenom som inte ofta, men genomgående uppstod på servern. Detta är något vi jobbade med redan på min tid och ett fenomen som alltid kommer att kvarstå. Men vi kan alltid jobba med att upplysa spelarna om fenomenet och därav förebygga detta regelbrott.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Tillsammans med övriga staff hade jag främst arbetat förebyggande med problemet kring halv-OOC. Det är ett fenomen som ofta uppstår i stressade situationer och inte alltid medvetet, vilket gör tydlighet från staff väldigt viktigt.

Jag anser att staff-teamet behöver ha en gemensam syn på vad som räknas som halv-OOC och hur det ska hanteras. Genom att vara konsekventa i våra beslut skapar vi tydlighet för spelarna och minskar risken för missförstånd.

I första hand hade jag valt att upplysa och förklara för spelare varför vissa beteenden bryter rpandet och påverkar RP:t negativt. Många gånger räcker dialog och tydlig kommunikation för att förebygga att problemet upprepas, precis som Philip gjorde i sin livestream.

Vid återkommande regelbrott är det dock viktigt att stå fast vid beslut och agera enligt regelverket. Där ser jag det som självklart att backa mina kollegor och visa en enad front som staff-team.

Målet är inte att straffa spelare, utan att tillsammans skapa bättre RP och en stabilare servermiljö genom samarbete.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt i min staff-roll betyder för mig att alltid vara lugn, tydlig och respektfull mot spelare, oavsett situation. Jag ser det som viktigt att alltid följa regelverket och ta beslut baserat på regelverken, och inte på känslor eller personliga åsikter.

Jag tycker också att det är viktigt att kunna prata med spelare på ett tydligt och respektfullt sätt. Även om en spelare är frustrerad eller arg ska man kunna förklara sitt beslut lugnt och sakligt, samtidigt som man står fast vid det beslut som tagits oavsett spelarens attityd.

För mig är det väldigt viktigt att agera professionellt, eftersom rollen "staff" representerar Unive och sätter nivån för hela servern. Hur staff beter sig påverkar både hur spelarna ser på servern och hur väl communityn fungerar.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag tycker inte att det är speciellt roligt att rpa, utan det jag finner roligt i FiveM är communityt och staff arbetet. Därav är rp faktorn utesluten i och med det att jag inte kommer att rpa under min staff tid. Jag pluggar, samt jobbar på helgerna, men det finns mycket tid för staff arbete, både på helger och vardagar. Jag finner ett lugn i att utföra staff arbete och därav har det väldigt enkelt för mig att utföra staff arbete med tanke på att jag inte känner att arbetet jag utför som staff är något jobbigt, utan i stället något väldigt roligt och lugnande.

Hur länge har du spelat på Unive? Det första som finns dokumenterat av mig på forumet är en banöverklagan som utfärdades den 15 Juli 2020 och jag joinade discorden 2020-07-02 19:02. Därav skulle jag hävda att jag började spela någon stans under denna tid.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har många tidigare erfarenheter som staff på Unive. Jag har tidigare varit admin, där jag för första gången blev staff 24 September 2020. Min första period som staff gick inte vägen, både för min låga ålder och brist på erfarenhet både i livet och i FiveM världen. Detta ledde till en uppsägelse av tjänsten från Philip, 2020-10-03 15:20, med anledning bifogad nedan.

"tyvärr är staff-teamet bristfälligt nu, jag står för det och säger att det finns mycket problem inom det.
jag gör det offentligt med alla staffs prestationer för tycker ni ska få veta hur vi jobbar :)
här är ställningen som det ser ut bland Modsen :)
--- = katastrof
-- = underkänt
- = knappt godkänd
+ = godkänt
++ = bra
+++ = promote time
Alex-Goggle -- (demotad)

Sedan kom jag tillbaka som staff i Januari 2021 och blev admin i februari 2021 där jag jobbade aktivt i 3 månader som admin och sedan efter sr.admin på servern. Detta har gett mig stor förståelse för hur FiveM servrar är uppbyggda och hur man hanterar spelare för att få förtroende som staff.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag tar på mig precis vilket arbete som behövs utföras. Tack för chansen att få skicka in en ansökan och jag hoppas vi får dela samma arbetsplats i framtiden!

Tack för chansen att få skicka in en ansökan och jag hoppas vi får dela samma arbetsplats i framtiden!

Tillbaka