GodSeth | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

sEtH

Icke Medlem
Meddelanden
410
Reaction score
11
Ange ditt födelsedatum: 15 Mars 2006

Vad heter du på discord? sEtH#1261

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 364

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? har online skola så kommer vara aktiv runt 4-7 timmar per dag

Hur ofta kommer du vara inne? oftast varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 364

Vad heter du? Abdi Abdul

Hur gammal är du? 23

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Har sen jag varit liten velat gå med i den svenska polisstyrkan och jag tycker jag har vad som krävs för att gå med där. Jag vill skydda alla medborgare i denna stan från folk som vill staden ondt och skada folk. Vill att folk ska kunna gå på stadens gator utan att känna sig rädda för att bli rånade eller bli påkörda av folk som kommer körandes i 280kmh.

Varför ska just du bli anställd? Har alltid velat hjälpa och rädda stadens folk. Vill lära känna nya personer på jobbet och utveckla inom yrket och som person. Har väldigt stort respekt för Polisen då dom är väldigt modiga.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) 1. Jag är väldigt duktig bakom ratten då jag sen liten alltid kört min pappas bilar på landet och liknande så det kom naturligt.
2. Har sen liten alltid varit en sportig kille som gått på mycket sporter så jag har mycket bra kondition och är vältränad vilket är bra att ha som Polisman.
3. Är väldigt social och vågar prata med folk vilket är väldigt bra som polis då man varje dagar möter nya människor och då är det bra att vara social vilket jag är.

Har en liten svaghet, jag stammar lite då då på vissa ord och meningar men det gör inte så mycket tycker jag.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Nej men har en farbror som arbetat hos polisen i 7 år.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Först och främst så frågar jag om hens ID, och om hen inte har ID så frågar jag om hen har nått annat som kan identifiera hen, om hen inte har nått alls så frågar jag om hens namn och efternamn så jag kan kolla om bilen står på hen och om hen har B-Körkort. Om det är hens bil så kommer jag ge en faktura för fortkörning eller grov vårdslöshet i trafik.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Först ringer jag in förstärkning och ambulans samtidigt som som jag kör efter personen som skjutit min kollega. Jag försöker få tag på han så länge som möjligt men om jag märker att jag inte får tag på han så skickar jag andra kollegor efter han genom att säga signalement på personen och vilken bil han körde och regplåt. sedan åker jag tillbaka till min kollega. Och om jag hade fått tag på personen så hade jag direkt suttit handfängsel beroende på hur aggressiv och hur mycket han samarbetar. och sedan kört han till polistationen å häkta honom och sedan fängelse. Men om han tillexempel börja avfyra sitt vapen så kommer jag göra allt i min makt för att försöka ta ner honom med vapen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Vi står utanför med bilar och spärrat av gatan som rånet händer på. Vi försöker få kontakt med personerna inne på banken. Om de har en gissla så kommer vi köra som dom säger då vi inte vill att gisslan ska skadas eller dödas. Sedan om rånarna kommer ut så kommer vi köra efter dom tills dom ger upp eller tillexempel krockar. Om de ej har gissla så kommer vi ringa in specialstyrka som kommer försöka att storma banken och gripa dom.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Kommer försöka lugna ner honom genom att prata med han och ber honom lägga sig ner. Om han Fortsätter att vara aggressiv så kommer jag rikta min elpistol mot honom och säga att om han inte lugnar sig så kommer jag behöva avfyra. Sedan så tar jag fram mitt riktiga tjänstevapen och riktar mot han ifall han skulle försöka nått mer. Men IFALL hen på nått sätt skulle göra nåt mer så skulle jag behöva skjuta ett varningsskott och sedan ett skot i benet. Sedan får han sjukvård och sen kör vi honom till stationen och sätter haan i fängesle.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det innebär att man ska kommunicera på ett vältaligt sätt som möjligt. Detta innebär att man ej ska prata om annat än informaation till kollegor tillexempel och liknande. Man ska även tillämpa korrekt radiospråk genom att använda ord som "klart slut" och "kom". Man ska heller inte prata i mun på varann då det kan förhindra att information kommer fram och man ska vara tydligt så det EJ blir missförstånd.

Vad betyder våldstrappan? Det är ett typ av verktyg som Polisen använder sig av, Den lyder: 1. Be personen att lämna platsen eller lugna ner sig direkt 2. dra fram elpistol 3. dra fram sitt tjänstevapen men endast i allvarlig situtation.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka