Glossy | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

GLOSSY

Icke Medlem
Meddelanden
116
Reaction score
12
Ange ditt födelsedatum: 28 December 2007

Vad heter du på discord? GLOSSY#3751

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 790 timmar

Hur aktiv kommer du att vara? Jag har skola mestadels men inte så mycket läxor.

Måndagar: 5-7 timmar

Tisdagar: 6-7 timmar

Onsdag: 6-7 timmar

Torsdag: 7-8 timmar

Fredagar: 8-12 timmar

Helgen: 11-12 timmar

Så överlag så kommer jag vara aktiv minst 6 timmar.
Väldigt aktiv på Discord,forum samt ingame.

Vad heter du? Omar Siljelid

Hur gammal är du? 22

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja! Jag har simmat sen jag var 6 år gammal.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag vill kunna hjälpa folk i nöd. Jag tycker om att ta ansvar och göra så att folk ska känna sig trygga i samhället. Dagens samhälle är mycket våld och kriminalitet men för att få stopp på det här måste någon göra något det är därför jag vill ansöka till polis för att jag märker att det är mycket oroligheter i staden. Plus att jag vill ha lite spänning i vardagen. Jag är en person som är bra på att lösa konflikter och vet hur man ska ta till väga. Jag är alltid är positiv och kommer med god inställning oavsett vad. Är också väldigt trevlig när jag möter någon och som gör att folk troligtvis kommer känna sig trygga. Jag är också en opartisk person alltså står aldrig på någons sida när det gäller något. Om jag skulle bemöta en person så skulle jag bemöta den med att vara positiv,glad, man ska göra så att personen känner sig trygg. Jag vill göra goda handlingar till samhället. Som person anser jag mig vara en trevlig kille som är social och vet vad han gör. Jag har gått juridik kurs så jag kan lite smått och gott om saker och ting.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det finns mycket viktigt inom polisyrket bland annat att man ska vara självsäker och veta vad man gör även att man ska ha kål på hur man gör sin val och vad dom leder till för konsekvenser bland annat. Jag tycker också att det är viktigt att ha en god ton till sina kollegor och till civila personer. Jag tycker att man ska tänka på allas perspektiv t.ex att några bråkar och att du bara har set en sidan av bråket och gör en bedömning av då det är helt fel man ska se på hur allas perspektiv o göra en bedömning av det. Jag tycker även att polisen ska var jätte noggranna och se minsta detalj av vad som har hänt. Jag tycker att poliserna ska veta att det finns en gyllene regel inom radiokommunikation. Och det är dom tre T:n
tänk-tryck-tala. Det menas med att man ska tänka vad man ska säga i sin radio/rakel och sedan tala. Till Exempel = 9567 har stoppat ett fordon vid postkod … gata … område … inga andra enheter behövs, slut kom! Och jag tycker att alla poliser ska ha med det här i bakhvudet.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet att polisen i helhet jobbar med att förebygga brott. Polisyrket kan var en av dom viktigaste jobben vi har i samhället och att vi behöver poliser och att poliserna ger 110% hela tiden. Polisens har olika verktyg som elpistol,batong, tjänstevapen och oc spray. batongen är förstahands och används för att få ner en gärningsman på markan och så finns det oc spray som man sprayar i gärningsmannens ögon för att han inte ska se och underlätta när man brottar ner den. t.ex. Elpistolen är andrahands vapnet och har 50 000 volt i sig. sedan har vi pistolen och så kallat sig sauer är polisens sista utväg.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har varit polis tidigare i staden som 4 års och då var jag även Hr, span, mp 5 utbildad och civill. Jag har också varit securitas och jag har även varit polisassisten i 4 års tid i en annan stad.

Hur är du som person? jag är en väldigt lugn och snäll person men jag kan ryta ifrån om det behövs. Jag är också en person som aldrig skulle starta en konflikt i onödan och trots min invandrar bakgrund och dåliga uppväxt så har jag försökt att anpassa mig så mycket det går till samhället och lärt mig språket och fått svenskt medborgarskap så aa kort sammanfattat jag är snäll men kan stå upp för mig själv och har mycket självrespekt

Är det något vi bör veta om dig? Kommer göra mitt jobb väldigt profosionellt ifall jag blir anliten som polis.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka