Globe | Polismyndigheten Ansökan [520master]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Globe

Medlem
Meddelanden
124
Reaction score
18
Ange ditt födelsedatum: 1 Januari 1970

Vad heter du på discord? Globe#3815

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Jag har 103 timmar

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer jobba runt 3-5 timmar per dag och kommer vara väldigt aktiv.

Vad heter du? Bertil Göransson

Hur gammal är du? 1974-05-06 (48 år)

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, jag är väldigt simkunning. Jag tävlade i simmning fram tills jag var 17 år och slutade sedan och hade det mer som en hobby.

Varför vill du bli polis? Därför att jag vill bidra med ett got och säkert samhälle. Jag vill kunna vara där så alla känner sig trygga och ska våga ta för sig och våga göra vad man vill utan att känna skräck eller oroo. Även underlätta för andra poliser så dom inte behöver jobba lika mycket.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Jag tycker det viktigaste inom polisyrket är att poliserna är trevliga och skapar en trygg och säker miljö för de som lever runt omkring poliserna.

Vad vet du om yrket i helhet? De använder sig av voldstrappa. Det innebär vilken typ av våld man ska använda sig av i olika situastioner. Det finns röd våld det är när man använder pistol eller automatvapen. Det finns gul vold och då använder man tazer. Och det finns grönvåld då använder man batong. Poliserna måste ha rediga skjäl för att kunna få söka igenon någon. Poliserna använder sig av nödvärn. Det innebär att om jag som polis får ett vapen riktat mot mig så får jag skydda mig själv och dra vapen mot han. Poliserna har något som heter prio 1, prio 2 och prio 3. Prio 3 är lite mildare larm t.ex. mild stöld eller ett fyllo. Prio 2 är lite mer medel groft t.ex. biljakt och prio 1 är grovt brott t.ex. bankrån. Poliserna måste tänka på att hålla sig kortfattade när de pratar i radion och tänka på radiodiciplinen. Polisens utrustning: Tjänstevapen, tazer, batong, radio, ficklampa, handbojor, telefon/ipad till böter och oftast en brandsläckare i bilen.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har som erfarenhet att jag gick juridik på gymnasiet. Efter gymnasiet pluggade jag till polis och har gått klart hela polisutbildningen.

Hur är du som person? Jag är en ganska lugn person som tar saker som de kommer. Jag hanterar stress väldigt bra och gör om negativa saker till positiva saker. Men lite stress är bra för då koncentrerar man sig bättre.

Är det något vi bör veta om dig? Jag är inte super positiv till stora förändringar.

Hej,
Vad kul att du vill bli polis! Det behövs ingen skriftlig ansökan för att bli polis, sväng förbi pirens polisstation och ta en intervju med en rekryterare!

Med vänliga hälsningar,
Rekryteringen
Unive Polismyndigheten

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka