Accepterad Giapo | Ansökan till Servervakt [Sather]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Giapo

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Akam Ibrahimzade

Vad heter du på discord? G1#3203

Ange ditt födelsedatum 21 Maj 1998

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Jag kan vara aktiv varje dag och jag spelar ofta. Alltid inne på discord nästan.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Har varit medlem sen 2021 till och från, tyvärr blev mitt konto på forumet wipat så jag var tvungen att göra ny.

Har många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://discord.com/channels/@me/971141737173102612/997915481069596722

Har du varit blacklistad någon gång? Ja

Vad är en servervakt enligt dig? Vi kan ju börja med att som en staff så kommer jag att underlätta jobbet på servern för ägarna och alla som är med och hjälper till och bygger server, hålla koll på omgivningen där man rp:ar.
Som en staff så skulle jag köra precis som jag gör fast att jag skulle ha ett extra öga på omgivningen.
Jag använder medal och jag spelar in varje scenario och tar id på hela tiden så jag håller bra koll åt ägarna osv. Det är ju så att man kommer se folk göra fel med meningen och då skulle jag varna dom och försöka få folk att spela seriöst,
Jag kan säga exempel på när jag skulle varna folk eller kicka.
1. Lalla med varandra eller speciellt lalla i VC måste nog vara väldigt jobbigt för allihopa om vi inte har struktur och disciplin att kunna köra seriöst fast man ska ju ha roligt samtidigt.
2. Om någon gör regelbrott så som VDM händer då och då ser jag som polis och då skulle det vara väldigt bra för mig då jag är aktiv länge om dagarna att kunna få bort lallarna och/eller varna dom.
( Jag kommer ju inte banna folk hur som helst jag kommer ALLTID att ge varning först om det är GROVT regelbrott dom gör såklart dom ska ha ban direkt då. Men det beror på som sagt det ska inte vara för någon råkar slå någon osv.
3. Jag skulle vara redo att ge folk varningar i ooc kicka dom eller tillslut banna dom. Men som sagt tex så är jag polis, att använda mitt skjutvapen ska vara det sista jag gör och så tänker jag med att banna folk såklart.
4. Jag skulle försöka göra allt för att få rp:n nivå så hög som möjligt och att vara ett gott exempel till alla nya spelare vi får in då detta är en väldigt ny server som jag är 100% kommer trilla in massa spelare inom en tid.
5. kicka folk som står helt afk tex om jag ser en människa på en plats sen efter så kommer jag tillbaka och killen står fortfarande afk så kan jag kolla då om spelaren är afk eller inte och då ge han en enkel kick bara
( om det behövs) iomed att det är en ny server så kanske ägaren inte bryr sig så mkt om någon står afk det vet jag inte men det kommer jag fråga om jag får chansen.
6. Jag skulle hålla serverns gator rena det vill säga om massa bilar står helt trasiga och tar på servern last så skulle jag kunna despawna dom så det blir mindre lagg osv,
(det är ingen lagg på server men jag skriver detta bara för i framtiden liksom när det är massa folk inne)

Varför är just du lämplig som servervakt och inte någon annan? Jo som jag sagt så vet jag att jag skulle göra denna server till en bättre och roligare plats för alla som vill ha hög rp nivå och seriös genom att först och främst underlätta arbetet till ägarna och alla som är över mig liksom jag kan ta en del av ansvaret och uppgifterna jag blir utdelad som jag ska göra.
det är väl huvudmålen med att jag vill bli staff. Kicka folk som lallar, ta bort alla bilar som jag har tid med när jag tex inte gör något viktigt. När jag ser folk begå regelbrott så skulle dom få en varning/kick/ban beroende på hur allvarliga regelbrotten är.
Tex vid lite lall så skulle jag vid första försöket bara varna den/dom personerna i ooc fortsätter dom så blir det en kick och om dom väljer att fortsätta ännu mer så blir det en liten ban så folk inte tar denna server som en lall server.
Skulle en person medvetet köra in i folk och folks bilar ett flertal gånger å skulle jag ge dom en ban för vdm och vidarebefodra det till en annan staff/ägare som får bestämma exakt hur länge tills jag har bra koll på allting.
RDM absolut också men det har jag som polis på denna server inte sett så mycket av men det kommer säkert förekomma men vi får hoppas att det inte blir så annars blir det ju ban/fängelse länge.
Och finns ju massa saker jag kan få kicka och banna för återigen så är jag polis och jag ser dagligen flertalet regelbrott så som copbait, combatlogging inte så ofta men har sett ngn gång och powergaming som också är möjligt.
Jag vill försöka minska senare i framtiden att det ska vara så lite regelbrott som möjligt när server har fler spelare, och det kommer jag göra mitt bästa så att folk omkring mig trivs och har det bra på servern.

Definera med enga ord vad en bra servervakt är enligt dig? Först och främst vill jag bara säga att sen den timmen jag kom in första gången på servern sen så blev jag kär direkt, jag älska hur den är uppbyggd och att den är ny och jag vill verkligen vara med och hjälpa till alla inblandade då jag älskar rp och kör det dagligen. Jag känner typ en kärlek till servern och vill verkligen att den ska hålla sig länge och bygga sig ännu större och det vill jag verkligen vara delaktig i. Det är skönt att få vara med i community och jag har det väldigt roligt med människorna här inne och det vill jag att de ska fortsätta så länge till. Jag gillar verkligen denna server jag brinner för den och vill göra allt jag kan och hjälpa till med allt jag kan för att förbättra den eller hålla den så som den är så inte folk förstör för oss som gillar denna server.

Berätta sammanfattad var korruption och abuse är, specifikt inom rollen och ansvaret som servervakt Korruption enligt mig är att man utnyttjar sin plats eller sin makt över andra folk eller till sin egen vinning och det är oacceptabelt för mig det förstör så himla mycket. Abuse är enligt mig när man abusar sina perms vi kan säga tillexempel om jag är en servervakt eller staff och jag dör i ett scenario och jag revvar mig själv bara för att jag inte ska dö eller liknande, nu är detta ett väldigt simpelt exempel från mig men det förklarar ändå min sida och vad jag tänker om det. Det är oacceptabelt och man bryter mot så många regler. Man vinner inte alla scenarion och det ska man inte heller sträva efter det ska vara roligt för allihopa. ibland vinner man ibland förlorar man. Jag har blivit bannad flera gånger man jag kan säga att jag lärt mig helt från alla dessa bannen och att jag är mycket mycket bättre som en medlem och represant för unive. Vill ingeting med gott för alla i våran gemenskap.

vill väl bara också säga att jag var servervakt nyligen innan det blev wipe på alla sv och det är något jag gillar att vara då jag kan hjälpa nya medlemmar eller ice medlemmar och hålla koll på omgivningen

och på frågan om jag blivit black listad jag svara ja för jag fick en lång ban förut men jag vet inte om jag blev blacklistad

Tillbaka