Nekad GABBO | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    3
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

GABBO

Aktiv Medlem
Meddelanden
467
Reaction score
115
Vad är ditt namn i verkligheten? Gabriel

Ditt discordnamn: 1gabbo

Ange ditt födelsedatum 2 November 2007

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag borde bli staff eftersom jag har goda erfarenheter som staff, jag har varit staff två gånger och har deusstom haft alla områden förutom servervakt och donation. Jag har varit staff tidigare på Unive men också på två RedM servrar som var på engelska men samma princip. Eftersom jag dessutom har spelat länge så har jag förståelse för reglerna, servern och alla spelare och kan hjälpa om folk har problem eller frågor. Enligt mig är jag också bra på att prata med folk och om det krävs, lösa konflikter som kan uppstå genom att snabbt lugna ner situationen och framställa en lösning som alla är nöjda med. Jag är också väldigt engagerad till allt jag gör och gör det fullt ut så gott det går, när jag är engagerad så lägger jag ner mycket tid och försöker ta lärdom av allt och det gör att jag lär mig snabbt ifall det skulle vara ett nytt område som jag inte har koll på. Jag tycker också att jag är bra på att jobba i ett team och vill på bästa sätt bidra till att både staff teamet och servern blir en bättre plats.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Rent generellt på servern skulle jag säga att det är en del lall särskilt på nätterna och det märker jag främst i polisen där jag jobbar nu. Jag rpar inte krim just nu eftersom jag har pausad kriminell men innan jag pausade den så märkte jag stora brister på social rp hos många som jag skulle arbeta starkt för att förbättra eftersom det är en väsentlig huvudprincip för bra rp. Sen är det ju självklart de återkommande icke medlemmarna som inte är här för att rpa som det finns en del av. Det jag gör i första hand när jag stöter på ett regelbrott är att prata med personen så att den kan förbättra och då vara säker på att de förstår innebörden av den regeln. Om personen inte förstår eller att den har upprepat regelbrottet eller annat genom att vara röd, orange spelare så kan åtgärder tas men det är ju såklart från ärende till ärende hur grovt det är och så vidare.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Som jag skrev så är en stor del av det att förebygga eftersom att jag har märkt att personer inte förstår vad de har gjort fel om man bara bannar och skriver anledning och då blir det svårt för de att förbättras, även fast de är deras ansvar att ha koll på regler så måste de också förstå reglerna på rätt sätt och alla regler står inte svart på vitt utan mycket går under power gaming och främst sunt förnuft och så vidare. Sen är de såklart viktigt med samarbete mellan varandra i staff teamet, lyssna på staff möten och möjligtvis krim möten också för att ta till mig vilka stora fel som andra staffs upplever och också förmedla vad jag finner är stora brister i rpn för att kunna samarbeta tillsammans och motverka de.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? En stor del i att uppträda professionellt är ju självklart hur man pratar och bemöter alla på servern, icke medlemmar som medlemmar. Man måste hålla en god ton både för att den man hjälper eller pratar med också ska fortsätta hålla en god ton men för att få fram det man vill förmedla på rätt sätt oavsett om det är en som gjort fel eller om man hjälper någon i support. Om du kommer in i ett support ärende och skriker på personen som gjort fel kommer du inte övervinna tillit hos personen och det gör att de du säger kommer ha mindre betydelse och personen kommer i de flesta fall inte ta åt sig eller förstå. För mig är det viktigt att vara professionell eftersom jag vill att alla ska lämna ett support samtal med så mycket förståelse som möjligt och inte vara sura eller arga på någon. Dessutom är det viktigt att vara rättvis och det tycker jag är viktigt eftersom det bidrar till att alla blir nöjda och så att inte bråk uppstår.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer alltid att ta skola i första hand ifall jag skulle ha något jag behöver göra men eftersom det är lov nu är det ingenting, sen även under skolterminen så har jag inte alls för mycket och har i alla fall (ofta mer) 4-5 timmar om dagen till fritid och då blir det ju att prioritera staffarbete och under tiden jag har varit staff tidigare har jag inte rpat alls men kan hända att jag vill gå in ibland och då skulle jag ju göra det på lågtryck på servern.

Hur länge har du spelat på Unive? Mer än 2 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, som jag skrev förut har jag varit staff två gånger tidigare både under 2023 och 2024 och jag har goda erfarenheter inom de flesta områden.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej är öppen för allting och har jag inte så mycket kunskap inom det redan så lär jag mig snabbt.

+++rep varit staff förut, har mycket erfarenhet av det. Han var staff med mig 💪🏻
Har redan gjort bra en gång, då kan han göra det igen!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka