Accepterad FILLEMANNEN | Ansökan till Servervakt

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Fille

Icke Medlem
Meddelanden
474
Reaction score
15
Vad är ditt namn i verkligheten? Filip

Vad heter du på discord? SigmaFille#3180

Ange ditt födelsedatum 8 Juli 2008

Beskriv din dagliga aktivitet. Min aktivitet är följande:
Måndag - Fredag: 16.00 - 23.00

OBS fredagar är det till 02.00.

Helger, lov etc: 11.00 - 02.00

Undantag sker.


Hur länge har du varit medlem på Unive? 1 år och 4 månader


Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Kan ej bifoga men har 6 felaktiga av de jag har. Dvs fel id på spelare etc.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Kortfattat så har en servervakt har som uppgift att övervaka och ha koll på servern genom sina perms och commands. De ser till att användare följer reglerna och beter sig på ett lämpligt sätt. Om det uppstår problem, till exempel oenighet eller trakasserier, så tar servervakten itu med situationen och försöker lösa det på ett lämpligt sätt. På detta sätt ser servervakten till att servern är en trygg och trivsam plats för alla spelare. Något som är vanligt som man säger vid servervakter är att man ska underlätta för staffsen vilken stämmer. En servervakt är en vanlig spelare med perms och olika tillgångar. Man brinner för serverns utveckling och blir servervakt för att störta servern med att hjälpa och underlätta för staffteamet. En servervakt har koll på grundreglerna och reglerna i med att man har perms som ingår ban och kick. Man har höga krav och man har en egen uppgift och ansvar som servervakt då du har inprinsip samma perms som staffs.

Kort sagt, det som en servervakt är "för mig" är någon som gör allt för att utveckla servern och att man ska kunna göra valet att banna om man tycker att det är rätt och att man måste ta ansvar för sin roll och som kommer. Missbruka inte din roll som "servervakt" eller på något sätt abuse den rollen.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag ansöker till servervakt för att se till att servern som jag ansvarar för, hålls trygg och trivsam för alla spelare. Det är mitt ansvar att se till att reglerna följs och att alla beter sig på ett lämpligt sätt. För mig är det viktigt att vara en lagspelare och agera snabbt om något olämpligt skulle ske. Jag vill förebygga problem genom att samarbeta med andra i servervaktteamet och ansvariga. Jag anser att jag är en lämplig servervakt eftersom jag brinner för att göra plattformen bättre och mer välkomnande för nya spelare. Jag tar mitt ansvar på allvar och agerar alltid ansvarsfullt, utan att missbruka mina befogenheter för egen vinning. Jag anser mig inte bättre än någon annan utan ansöker för servern och störta genom att vara med servervaktteamet och arbeta tillsammans för att vi alla ska få en trygg upplevelse och bra spelaruppelevelse.

Jag arbetar för att upprätthålla en hög nivå av rollspelandet och samarbetar med andra för att utveckla servern och förebygga problem. Mitt mål är att skapa en trygg och trivsam miljö för alla spelare, och jag tar mitt eget ansvar och ingriper snabbt om något olämpligt sker. Jag har dessutom varit Servervakt förut.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption är när någon använder makt för sin egen fördel. Som en servervakt kan detta innebära att någon tar använder commands som t.ex /revive eller /kick för att få fördelar. Missbruk är när någon använder sin makt eller position på ett felaktigt eller skadligt sätt. Inom servervaktens roll kan missbruk innebära att någon använder sin position för att ge sig själv eller sina vänner stora fördelar. En abuse i ett scenario kan vara t.ex i ett kriminellt uppbyggt scenario där du blir nerskjuten och använder dig av dina perms alltså dina commands och skriver /revive för att abuse din roll.

Ett annat scneario kan vara t.ex som i en biljakt där du har något du inte vill bli av med och lägger i handskfacket och sedan när du stannar eller bilen går sönder använder dig av dina perms och skriver /dv så din bil försvinner och du abuse ännu en gång då din roll. Detta som abuse kan förekomma i olika scenarion eller bara för att känna makt.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka
Top