Accepterad Filip Olsson | Medlem ansökning [OlleBollee]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

.Fille_

Medlem
Servervakt
Meddelanden
62
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Filip

Vad är ditt discord namn? .fille_

Vad är ditt födelsedatum? 13 Mars 2024

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Filip Olsson och när han var liten hade han en dröm om att bli polis. Han är född och uppvuxen i södra Sverige och har alltid haft en nära koppling till naturen. Filip har alltid älskat konst. Han var det yngsta barnet av tre och växte upp i en varm och kärleksfull familj. Redan som liten var Filip en mycket energisk och nyfiken pojke som älskade att utforska världen omkring honom. Filip har bott i denna stad innan men tog en liten semester. Filip är också mycket intresserad av djur och spenderar mycket tid med att utforska naturen i närheten av sitt hem. Filip var en mycket duktig elev i skolan och hade många intressen. Filip älskar verkligen att laga mat. Han hade en vacker framtid framför sig men helt plötsligt befann han sig i en ekonomisk knipa. Arbetsmarknaden blev tuff och Filip var desperat på pengar och därför ledde hans frustration till en mörkare väg. En dag mötte Filip några gamla vänner från grundskolan som var inblandade i mindre lagliga affärer. Filip var desperat och behövde pengar snabbt och därför bestämde han sig för att ta risken och bli kriminell. Han började med små saker, men han drogs djupare och djupare in i den kriminella världen....

Vad kan du bidra med till serverns RP? Min karaktär kommer ha en intressant bakgrund, intressanta mål och intressant personlighet vilket kommer göra rpn roligare. Jag kommer skapa scenarion, exempelvis någon konflikt som ska lösas. Jag kommer bidra med långdrivna scenarion vilket hjälper till med en roligare spelupplevelse. Att interagera med andra karaktärer på servern är en viktig del av RP-upplevelsen.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Du bör spela rpa för att ha kul och inte för att vinna. Man måste komma ihåg att man inte behöver vinna hela tiden, ibland förlorar man också. Vissa tål inte att förlora ett scenario och därför begår dom regelbrott som bland annat c logg. Eller powergaming där dom exempelvis hamnar i en bilkrock utan att reagera på skadorna.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Powergaming - när man spelar för makt och pengar. NLR - innebär att du kommer ihåg saker precis efter din karaktär har dött.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, har spelat på Unive i 1.5 år men blev av med medlem.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka