Accepterad Filip | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Filip

Medlem
Meddelanden
293
Reaction score
14
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198808785430/

Ditt Hex-ID: 110000132936216

Vad är din discord tagg? Filip#8124

Vem var det som bannade dig? Philip320

Var är du bannad? Discord servern

Bild på banmeddelande: dwadawvda (1).png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att Philip valde att banna mig för att jag var medlem i en annan discord server vilket man absolut inte ska vara och speciellt inte den jag var med i. Han såg en klar bild av att jag satt och rpade mellan 2 server och att han inte ville ha något med mig o göra på Unive.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag vet inte exakt när jag hade blivit bannad från Unive men antar att det var någonstans under natten den 15e. Jag har som sagt då suttit som medlem i en annan server som min polare är staff i, har suttit och pratat med han och så och kört bla csgo med han. Men sedan hade min vän då bett ägaren att ge mig kriminell och medlem vilket inte var så bra då det resulterade till ban. Som sagt vet jag inte exakt vad som hände men jag antar att Philip hade fått en bild skickad till sig att jag är medlem där och med tidigare gräl som jag och Philip har haft angående vissa saker så övervägde det till att Permanent banna mig från unives discord. Har försökt få kontakt med Philip på discord i PM men jag vet att han har andra prioriteringar än att diskutera med mig och därför hänvisar jag mig hit nu och försöker få en så utförlig banöverklagan som möjligt för att verkligen få chansen att bevisa att jag vill ha en plats på unive.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Nej det var inte en felaktig ban. Jag har varit med i Unive så pass länge att jag borde vara stensäker på att man inte ska vara medlem i en annan server och det är jag medveten om. Det var dumt av mig att göra så och allting började med att jag satt och skulle snacka med min vän som då ville att jag skulle snacka i support med han på den servern. Satt och snackade med han lite och han försökte få mig att gå över dit för att det var "mycket bättre" enligt han men jag tyckte inte de, jag frågade han om vi inte bara skulle börja rpa lika mycket som vi gjorde innan på Unive men det ville han inte och sedan började han erbjuda mig saker som Medlem, Kriminell roll och t.o.m gäng, vilket jag sa nej till för jag visste att jag skulle riskera att bli bannad från Unive då. Men någon dag senare hade jag fått det ändå, dock så lämnade jag discorden den gången och joinade inte tillbaka förens några dagar senare. Jag hade inte så mycket att göra på unive och hade inte pengar till att köpa krimroll just då även om jag hade tanken på att göra det senare vid lönen. Jag vet att jag pratar off topic men vill bara ge en förklaring till allt detta. Jag hade precis fått in 2 polare till Unive som aldrig hade spelat FiveM innan, jag hjälpte dem med medlemsansökan, fick dem lära sig regler och själva rpen inne på FiveM. Men dem hade inte varit inne på några dagar och jag hade absolut inget att göra förutom att bara gå runt och snacka med gamla vänner i sons klubben eller att hacka sten.

Detta fick mig till att höra av mig till min vän som hade skrivit dagen innan att jag borde testa rpa med han så jag gick in som ickemedlem på ortenwave och körde bara runt med han då det var hur dött som helst och ingen att rpa med, efter ett tag frågade jag min vän varför jag inte kunde slåss så sa han att det var för jag ej vart med i discorden, så han bad mig joina den. Jag tvekade för en stund men dum som jag var i den stunden gick jag med i discorden igen. När jag kom in på servern efter att ha restartat så kunde jag slåss osv. men det var lika tråkigt då och det kändes inte rätt att rpa där så jag lämnade och kollade youtube istället. Men 2 dagar senare så hade jag märkt att de hade lagt till roller på mig i discorden och det var det som gjorde att jag kunde slåss ingame vilket då Philip såg att jag hade (Roller) och valde då att permanent banna mig.

Hur många tidigare avstängningar har du? 5

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Blev bannad januari 2021 för vissa anledningar som jag räknades in i pga att jag kände dem. De hade gjort skada på servern då de var högt uppsatta vilket utsatte väldigt många andra att bli blacklistade också. Detta fick jag argumentera mig igenom och fick lära mig att ta avstånd från sånna som vill göra skada mot Unive. Andra gången var om plagiat och där fick jag aldrig veta anledning och gjorde inte heller något fel den gången men pratade med en staff och blev insläppt igen.
De är dem 2 gångerna jag varit bannad från Discorden och de andra tre bansen är från ingame där jag inte har följt grundreglerna som gav mig konsekvenserna för det. Men jag fick ta lärdom från detta och tycker att det ändå gav mig än utveckling till rpen jag har idag.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag vet vad jag hade kunnat göra och jag ser på problemet jag har begått, det är det viktigaste. Det jag hade kunnat gjort annorlunda var att jag aldrig skulle gått med i den servern då jag utsatte mig själv i trubbel som jag redan då fattade inte skulle sluta bra. Jag hade kunnat skita i den servern och fortsatt bara vara inne på unive och vänta den lilla tiden det är kvar tills lönen kommer så jag hade kunnat köpa min kriminell roll och gå fullt in i Rpen igen som jag brukade göra förr. Det är tråkigt att jag tog det beslutet jag gjorde och jag ångrar verkligen det, känns dumt. Jag hoppas verkligen Philip ser detta och ser att jag har lärt mig mitt misstag och att den jag var för 2 år sen är inte samma som jag är idag. Jag har mognat och konsekvens tänket är bättre, gäller bara för mig att ta rätt beslut och tänka vad som kan hände om jag gör detta och tänka efter om det verkligen är värt det och det kan jag säga att det verkligen inte var.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att inte gå med i andra servrar och såklart alltid stanna lojal mot endast Unive även under de tiderna det är som tråkigast för mig att rpa, det gäller att hitta nya sätt att göra det roligt för en och inte bara se allting negativt. Då kommer man ingen vart. Jag kommer försöka få min medlemskaps ansvarig ansökan igenom då jag verkligen skulle vilja ta del av de staff team jag en gång tillhört och att historik kanske alltid finns kvar men att mognad växer med åldern och det som är gammalt kommer inte komma tillbaka från min sida då jag egentligen är en väldigt lojal mot unive och har bara blivit provicerad till att göra de saker jag gjort då 2 utav dessa bans är pga av min vän men mina egna val. Det är mitt fel och kommer aldrig göra om det oavsett vad. Philip hoppas du ger mig den chansen jag förtjänar. Iallafall någon gång.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka