Nekad Erikärthegoat | Medlem ansökning [R4inbowtail]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

erock1

Medlem
Meddelanden
13
Reaction score
3
Vad är ditt namn i verkligheten? Edin Johansson

Vad är ditt discord namn? xao_ping eller kebab rulle

Vad är ditt födelsedatum? 8 Juni 2000

Berätta om din karaktär. Erik Johansson är en 21-årig kille som alltid har burit på en dröm om att bli polis. Sedan han var liten har han fascinerats av rättvisa, och det har format hans syn på världen. Han växte upp i en liten svensk stad där samhället alltid var nära, och han såg hur lokala poliser gjorde en skillnad i människors vardag. Det var inte spänningen eller makten som lockade honom, utan tanken på att få skydda och hjälpa de svagaste i samhället.

I skolan var Erik en ambitiös elev. Han kanske inte alltid var bäst i klassen, men han var känd för sin uthållighet och sitt starka sinne för rätt och fel. Hans vänner brukade säga att han alltid var den som medlade när det uppstod konflikter, och det var något som alla beundrade hos honom. Denna förmåga att skapa lugn och lösa problem var något som Erik själv såg som en viktig egenskap för en framtida polis.

Fysiskt sett är Erik vältränad, vilket han arbetat hårt för. Han har ägnat mycket tid åt löpning och styrketräning för att vara i bästa form inför polisens fysiska tester. Hans blå ögon och kortklippta, blonda hår ger honom ett vänligt, men bestämt utseende. Många skulle beskriva honom som en person med en lugn energi, någon som ger trygghet i stressiga situationer.

Just nu pluggar Erik för att komma in på polisutbildningen. Han är beslutsam, och även om han vet att det är en lång väg att gå, är han fast övertygad om att det är där han hör hemma. På fritiden gillar han att vara ute i naturen, särskilt att vandra och campa – aktiviteter som ger honom tid att reflektera och ladda batterierna.

Erik har en stark känsla för moral och ser polisyrket som en livslång kallelse snarare än bara ett jobb. Han ser fram emot att kunna göra skillnad i människors liv och vara en röst för de som inte alltid kan tala för sig själva.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Om jag ansluter till serverns RP kan jag bidra med en engagerad och realistisk karaktär som inte bara spelar för sin egen skull, utan också för att lyfta andra spelare och skapa en mer djupgående berättelse. Genom att spela som Erik Johansson, en ambitiös ung man som alltid har velat bli polis, kan jag bidra med trovärdig och meningsfull RP inom polisens och rättssystemets ramar.

Erik är inte den typiska hårda snuten; han har en djup känsla för moral och empati. Han skulle kunna ta sig an situationer där konflikter inte alltid löses med våld, utan genom förhandling och medling. På så sätt kan jag bidra till dynamiska och oförutsägbara scenarion där både den juridiska sidan av RP och mellanmänskliga relationer får utrymme.

Jag strävar efter att hålla en hög standard när det gäller både realism och samarbete. Min vision är att skapa berättelser där varje interaktion har betydelse, där konsekvenser är något som driver handlingen framåt. Jag ser också värdet i att utveckla min karaktär långsamt och låta honom växa genom de erfarenheter han möter i RP-världen, istället för att direkt jaga status eller makt.

Med Erik i serverns RP kan jag tillföra scenarion som bygger på integritet, trovärdighet och samspel, något som kan göra RP mer levande och varierat.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst i ett scenario handlar om att vara villig att sätta den gemensamma berättelsen och upplevelsen före sina egna intressen eller sin karaktärs framgång. Det innebär att man som spelare inte alltid strävar efter att vinna eller att ens karaktär ska komma ut som segraren i varje situation. Istället handlar det om att skapa spännande och dynamiska händelseförlopp, där alla inblandade får en givande och underhållande upplevelse.

När man spelar för motpartens vinst bidrar man till att göra scenariot mer trovärdigt och engagerande. Exempelvis kan det innebära att ens karaktär förlorar ett argument, misslyckas med en plan eller till och med blir arresterad – inte för att man måste, utan för att det kan gynna berättelsen som helhet. Det bygger på ett samförstånd mellan spelarna att RP inte handlar om att "vinna" utan om att tillsammans skapa en rikare och mer meningsfull berättelse.

Genom att spela för motpartens vinst visar man också respekt för de andra spelarnas insatser och bidrar till ett mer samarbetsinriktat klimat. När båda parter får utrymme att glänsa och utvecklas, skapas en mycket mer dynamisk och oförutsägbar RP-upplevelse. I slutändan leder det till att alla spelare får chansen att uppleva både segrar och nederlag, vilket gör berättelsen mer levande och autentisk.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja, jag har läst och förstått reglerna för FiveM UNIVE RP och hur viktigt det är att följa dem för att säkerställa en realistisk och rolig upplevelse för alla spelare. Här är några av de centrala reglerna jag har förstått: 1. **Realism och RP-kvalitet**: Det är viktigt att alltid spela med realism i åtanke. Din karaktär ska bete sig trovärdigt och enligt sin bakgrundshistoria. All form av "metagaming" (att använda information din karaktär inte borde veta) och "powergaming" (att tvinga igenom handlingar utan motpartens samtycke) är förbjudet. Allt ska ske inom rimliga och realistiska ramar. 2. **Krav på rollspel (RP)**: Alla situationer ska hanteras med en hög nivå av rollspel. Det innebär att man ska engagera sig fullt i sin karaktär och ge varje scenario den uppmärksamhet det förtjänar. Spelare förväntas skapa intressanta interaktioner som bidrar till serverns berättelse och dynamik. 3. **RDM och VDM**: Att döda eller skada andra spelare utan en ordentlig rollspelsmässig anledning är inte tillåtet, vilket kallas "Random Deathmatch" (RDM). Detsamma gäller "Vehicle Deathmatch" (VDM), där man inte får använda fordon för att attackera spelare om det inte är relevant för scenariot. 4. **Trevligt uppförande och respekt**: Spelare ska alltid visa respekt för varandra både in-character (IC) och out-of-character (OOC). Toxic beteende eller trakasserier är absolut förbjudet, både under RP och utanför spelet. Konflikter ska lösas på ett moget sätt, och feedback ska ges konstruktivt. 5. **OOC och IC-separation**: Det är avgörande att hålla en tydlig skillnad mellan in-character och out-of-character. Allt som sägs och görs inom spelet ska komma från karaktären, och personlig information eller konflikter från verkliga livet ska inte påverka rollspelandet. 6. **"Fear RP" och konsekvenser**: När din karaktär befinner sig i en farlig situation ska du agera med rädsla och respekt för konsekvenser. Om du hotas med ett vapen eller hamnar i en situation där din karaktär riskerar sitt liv, ska du spela det realistiskt och inte försöka vara övermänsklig eller ignorera faran. Genom att förstå och följa dessa regler hjälper jag till att skapa en mer dynamisk, rättvis och underhållande upplevelse för alla på servern.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har erfarenhet inom rollspel, både från tidigare RP-servrar och andra rollspelsformat som bordsspel och improvisationsteater. Den erfarenheten har lärt mig vikten av att skapa och utveckla trovärdiga karaktärer samt hur man bidrar till en gemensam berättelse. På tidigare **FiveM**-servrar har jag spelat olika roller, från civila till brottslingar och poliser, vilket har gett mig en bred förståelse för hur olika scenarion och interaktioner fungerar. Jag är van vid att följa regler för realism och att spela inom de ramar som servern sätter upp. Att interagera med andra spelare på ett sätt som driver berättelsen framåt, samtidigt som man respekterar motspelarnas handlingar och beslut, är något jag alltid strävar efter. Min erfarenhet har också gjort mig bra på att improvisera och anpassa mig till oväntade situationer, vilket är viktigt i RP. Jag är alltid öppen för att utveckla min karaktärs historia genom både positiva och negativa upplevelser, och jag förstår att förluster och svåra situationer kan göra en karaktär mer djupgående och intressant. Jag har också erfarenhet av **"serious RP"**, där det handlar om att hålla en hög nivå av realism och konsekvenser i varje handling, samt att skapa engagerande och meningsfulla interaktioner med andra spelare. Detta gör att jag kan bidra till en trovärdig och fängslande RP-upplevelse, oavsett vilken roll jag tar på mig.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag skulle vilja lyfta fram några egenskaper och erfarenheter som jag tror är relevanta för min ansökan. För det första är jag väldigt engagerad och tar rollspel seriöst, vilket innebär att jag alltid strävar efter att bidra till en positiv och dynamisk atmosfär på servern. Jag är en person som gillar att samarbeta och skapa djupa, meningsfulla interaktioner med andra spelare, där allas berättelser får utrymme att utvecklas. Jag har också en stark förmåga att sätta mig in i olika karaktärers perspektiv och anpassa mitt rollspel därefter. Min flexibilitet gör att jag kan hantera både lugna och intensiva scenarion på ett sätt som känns realistiskt och trovärdigt. Jag är också tålmodig och öppen för konstruktiv kritik, vilket gör att jag hela tiden vill förbättra mitt rollspelande och anpassa mig till serverns kultur och regler. Slutligen tror jag att min erfarenhet av både polis-RP och andra roller kan bidra med variation och nyans till servern. Oavsett om jag spelar en laglydig medborgare eller en karaktär med en mer problematisk bakgrund, så är mitt mål alltid att skapa intressanta och oförutsägbara situationer som förhöjer spelupplevelsen för alla inblandade.

Nekad.
Anledning:
Din text är skriven med hjälp av AI.

Du får ansöka igen om 24h. Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka