Nekad Encro20-0 | Blacklist Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Encro20-0

Icke Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
0
Blacklist-referens
ID: 426 — Moddare
Anledning: tar folks vapen
Personal: Zyro
Datum: 2025-12-28
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Det som hände under detta scenario var att jag var med min vän. Vi skulle till ett område med flera hus där han kände personer och var en del av gänget som brukade vara där. När vi kom fram såg jag ett vapen ligga på marken vid parkeringen där bilar körde in och ut. Jag valde då att ta upp vapnet.

Jag förnekar inte mitt misstag. Jag gjorde ett mycket stort fel genom att överhuvudtaget röra eller ta upp vapnet, oavsett om det tillhörde någon eller inte. Jag hade varken rätt, ansvar eller tillstånd att bära eller hantera ett vapen, och jag förstår allvaret i situationen i efterhand.

I stunden tänkte jag inte klart och förstod inte fullt ut konsekvenserna av mitt agerande. Jag inser nu att mitt beslut kunde ha lett till farliga och allvarliga följder, både för mig själv och för andra personer i närheten. Det var ett omdömeslöst beslut som jag ångrar djupt.

Tar du ansvar för det som hände? …Jag vill ändå vara tydlig med att även om min intention inte var att stjäla något, så förstår jag att det inte förändrar hur allvarligt det jag gjorde är. Att jag tog upp och hanterade ett vapen var fel oavsett om det var borttappat eller inte, och jag inser att det skapade oro och risker som inte ska uppstå. Jag vill dock också nämna att denna händelse var för mer än 3 månader sedan, jag förstår dessutom inte varför det står moddare eller vad det har med saken och göra då jag inte använt mods. Dock så ag ångrar mitt agerande och tar fullt ansvar för att jag inte tänkte längre i stunden. Jag borde ha lämnat platsen direkt eller kontaktat någon ansvarig i stället för att röra föremålet alls.

Jag respekterar att det kan ha påverkat andra negativt

Vad har du lärt dig sedan dess? Jag har lärt mig att reglerna på servern finns av en tydlig anledning och att de måste respekteras fullt ut för att alla spelare ska kunna ha en trygg och rättvis spelmiljö. Även om något kan se “borttappat” eller övergivet ut i stunden, innebär det inte att man har rätt att röra det, och särskilt inte när det gäller något så allvarligt som ett vapen.

Jag har också lärt mig att mitt första ansvar alltid är att avstå och istället ta avstånd från sådana situationer, samt att rapportera eller låta rätt personer hantera det. Att agera på impuls kan snabbt leda till konsekvenser som påverkar både mig själv och andra negativt, vilket jag tydligt har förstått nu i efterhand.

Varför ska vi ge dig en till chans? Ni bör ge mig en ny chans eftersom jag har tagit tid att verkligen reflektera över det som hände och förstått varför mitt agerande var fel enligt serverns regler. Jag inser nu att oavsett hur situationen såg ut i stunden så var det aldrig mitt ansvar att ta upp eller hantera ett vapen, och det är något jag idag hade agerat helt annorlunda kring.

Jag förstår att reglerna finns för att skapa en trygg, rättvis och stabil spelmiljö för alla spelare, och jag vill visa att jag respekterar det fullt ut. Min tidigare handling var ett tydligt misstag i omdöme, inte en avsikt att bryta mot regler eller förstöra för andra spelare.

Jag har inte haft några liknande incidenter tidigare, och det här var en engångshändelse som jag har lärt mig mycket av. Sedan jag blev bannad har jag tänkt igenom situationen noggrant och insett hur viktigt det är att alltid följa serverns regler, även när något kan verka oviktigt eller oklart i stunden.

Jag har saknat att spela på servern och vill verkligen komma tillbaka för att bidra på ett positivt sätt. Jag vill visa genom mitt framtida spelande att jag kan följa reglerna, vara en seriös spelare och bidra till en bra och trygg miljö för alla.

Har du bevis som stödjer din överklagan? Kunde inte lägga till bild så bild finns på denna grupp i dc 1501559382020853780 https://discord.gg/xe22Ypea6
Vill återigen be om ursäkt och ännu en gång säga att jag tar på mig all skuld, ber endast om eny chans tack i förhand

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka